Via cmd verbinding maken met adhoc netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik wil graag via een batch file, verbinding maken met een adhoc netwerk. Het is me inmiddels wel gelukt om via een batch file een adhoc netwerk op te zetten, maar nou wil ik er dus mee verbinden.

Wat ik wil:

netwerk (a) wordt gestart op pc 1

Op pc 2 wil ik een batchfile runnen, die verbinding maakt met het netwerk (a), en het wachtwoord invoert.

Bestaat dit? Kan dit?

Alvast bedankt,

Jelle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:33
Je taalgebruik is (voor mij) erg cryptisch. Wat bedoel je met 'verbinding maken met een netwerk' versus 'een netwerk opzetten'?
Begin eens met je huidige batchfile hier te posten. Dan wordt misschien wat duidelijker wat je precies wilt.
(en lees ook eens de algemene beleid over het doen van de groeten )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Via een adhoc netwerkverbinding verbind ik 2 computers. Computer 1 maakt de netwerkverbinding aan, computer 2 maakt verbinding met dit netwerk.

Ik wil dat computer 2 automatisch verbinding maakt met het adhoc netwerk van computer 1. Dit kan niet standaard in Windows 7, aangezien er geen optie: " save this network " is. Daarom wil ik graag een batchfile maken, die er voor zorgt dat computer 2 verbinding maakt met het adhoc netwerk van computer 1.

Hoop dat dit wat duidelijker is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je manueel een nieuw netwek toevoegt, kan je hem zo instellen dat hij automatisch verbind zodra hij in range komt, dit kan via het network and sharing center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 23:38:
als je manueel een nieuw netwek toevoegt, kan je hem zo instellen dat hij automatisch verbind zodra hij in range komt, dit kan via het network and sharing center.
Helaas, dit kan alleen met Accespoint's, niet met adhoc netwerken.. Het netwerk type wordt namelijk: Acces Point.