[win7] Kan Windows.old niet verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-03 14:02
hallo, ik heb net m'n pc weer eens geformateerd en toen kwam ik windows.old tegen die best groot was. Dus ik had het verwijdert aangezien ik overal al een back-up van had gemaakt. Maar toen kreeg ik een error dat ik hij C:\windows.old niet kon vinden en dus niet kon verwijderen. ik heb echt alles geprobeert wat ik kan. Ik heb het op de goede manier geprobeert blijkbaar (kwam ik te laat achter) dmv disk cleanup. Dit hielp niet ik heb het geprobeert in safe mode met command prompt. Dit werkte ook niet, want het staat er nog steeds. Ik weet echt niet wat ik nog kan proberen. Ook heb ik geprobeert om de naam te veranderen. Dat werkte wel maar als ik hem wou verwijderen kreeg ik nog steeds een error

Dit is de error die ik krijg is:

Could not find this item

this is no longer located in C:\. verify the item's location and try again

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Wat doe je precies dat hij in je windows.old wil kijken?
En je hebt blijkbaar NIET geformateerd, want Windows.old is de oude windows installatie die door de setup van je nieuwe hernoemt is naar...
Je zou dus in principe gewoon de installatie nog een keer kunnen doen (nu MET formateren ;) )

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
ik heb gewoon Windows 7 geïnstalleerd vanaf m'n desktop zeg maar. En dan een custom install (geen upgrade) en toen heeft hij Windows 7 geïnstalleerd. Die Windows.old folder is ook nog maar 8 kb groot dus een echt probleem is het niet, maar het is gewoon krom dat ik hem op geen enkele manier kan verwijderen. (overigens heb ik hem gemount met poweriso. Ik heb er geen dvd van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 15:04
Errr vanaf je desktop? :/

Jester-NL doelt op een schone installatie via het bootscherm (dus met een bootable dvd of usbstick).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
dus hoe ik het deze keer heb gedaan is niet goed? dan zal ik hem dit weekend wel op de goede manier formateren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Nee hoor, jou manier kan ook best goed zijn hoor.
Zeker als het nu goed draait zou ik er niets aan doen.

Wanneer je een format gebruikt hou er dan wel rekening mee dat je heel je schijf leeg gooit!! Dus alles is dan ook weg.

Het gaat je eigenlijk alleen om het verwijderen van die folder toch? De folder is dus wel weg van je schijf alleen zie je hem nog staan.

http://www.google.nl/sear...move+windows.old&gs_rfai=

[ Voor 15% gewijzigd door DeeJee op 23-04-2010 09:33 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
Microsoft Windows [Version 6.1.7600]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. All rights reserved.

C:\Windows\system32>CD C:\

C:\>Takeown /F C:\Windows.old\* /R /A

SUCCESS: The file (or folder): "C:\Windows.old\1" now owned by the administrator
s group.

SUCCESS: The file (or folder): "C:\Windows.old\1\1" now owned by the administrat
ors group.

SUCCESS: The file (or folder): "C:\Windows.old\1\1\AppData" now owned by the adm
inistrators group.

SUCCESS: The file (or folder): "C:\Windows.old\1\1\AppData\Roaming" now owned by
the administrators group.

SUCCESS: The file (or folder): "C:\Windows.old\1\1\AppData\Roaming\SecuROM" now
owned by the administrators group.

SUCCESS: The file (or folder): "C:\Windows.old\1\1\AppData\Roaming\SecuROM\UserD
ata" now owned by the administrators group.

INFO: The system cannot find the file specified. ( "C:\Windows.old\1\1\AppData\R
oaming\SecuROM\UserData\???????????p????????? " )

INFO: The system cannot find the file specified. ( "C:\Windows.old\1\1\AppData\R
oaming\SecuROM\UserData\???????????p????????? " )

ha, het is gelukt. Maar wat is nou het nadeel van deze manier t.o.v. via een bootdisk? ik begrijp dat ik hem nu niet helemaal formateer, maar maakt dat nog wat uit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Vaak wil je een "schone" installatie doen van Windows. Dus zonder al de eventuele problemen die je al had.
Dan is formatteren/installeren de mooiste optie.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
ja maar ik heb nu al toch een schone installatie? want ik heb niks van die windows.old gebruikt? het is toch alleen dat er kleine deeltjes achtergebleven kunnen zijn? maar mijn register enzo is toch nog niks van aagepast ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Formatteren maakt eerst je hele partitie leeg. Dus je Program Files, Mijn Documenten en dergelijke wordt eerst weggegooid zodat er helemaal niets meer op je partitie staat (bijv. C:).

Daarna worden de bestanden van Windows 7 op je lege partitie geinstalleerd (en krijg je dus ook geen windows.old).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:27:
Formatteren maakt eerst je hele partitie leeg. Dus je Program Files, Mijn Documenten en dergelijke wordt eerst weggegooid zodat er helemaal niets meer op je partitie staat (bijv. C:).

Daarna worden de bestanden van Windows 7 op je lege partitie geinstalleerd (en krijg je dus ook geen windows.old).
ok dat snap ik, maar heeft dat ook nog nadelen als ik het op mijn manier doe en dan daarna gewoon window.old verwijder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lubbers92 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:44:
[...]

ok dat snap ik, maar heeft dat ook nog nadelen als ik het op mijn manier doe en dan daarna gewoon window.old verwijder
Nadeel is dat stel er zit een virus ergens in je Program Files, Download folder of wat dan ook, deze blijft staan omdat je schijf niet eerst helemaal leeg gemaakt is. Maar bijvoorbeeld ook de bestanden van je programma's blijven staan, ook van programma's die je niet meer wilt gebruiken.

Bij een format zorg je dus voor een 'gehele schone start'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:55:
[...]

Nadeel is dat stel er zit een virus ergens in je Program Files, Download folder of wat dan ook, deze blijft staan omdat je schijf niet eerst helemaal leeg gemaakt is. Maar bijvoorbeeld ook de bestanden van je programma's blijven staan, ook van programma's die je niet meer wilt gebruiken.

Bij een format zorg je dus voor een 'gehele schone start'.
Ok, maar ik zou zowiezo mijn D schijf niet formateren dus als daar een virus tussen staat ben ik ook al de lul, dus dat is weinig verschil en ik heb helemaal geen programma's laten staan ik heb die windows.old gewoon direct toen ik hem zag verwijderd. Ook heb ik alleen van mijn schoolbestanden een backup gemaakt. Dus die ben ik zowiezo weer nodig. Dus voor mij maakt het weinig uit tenzij er ergens een virus zat? In dat geval laat ik het mooi zo, tenzij mijn pc weer gaat trippen dan zal ik het wel de goede manier doen.
Pagina: 1