• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hey medetweakers,

Ik heb de volgende CRT beeldbuis:
Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/G/02/uk-electronics/shops/misc/philips/21PT5409.jpg

Een Philips 21PT5409. Nu zijn er digitenne, een Wii en een dvd speler aanwezig en allemaal worden ze gebruikt op een scart splitter box wat qua beeld en geluid prima werkt. Echterrr ... hoe meer 'wit' de beeldbuis moet weergeven (hoe helderder het beeld moet zijn) hoe meer hij gaat zoemen. De helderheid heeft dus een directe relatie aan een zeurende buzztoon.

Is dit een typisch verschijnsel van een CRT tv die het begeeft of gerelateerd aan dit model?
Kan het liggen aan Digitenne of de switchbox?

Iemand die dit probleem herkend?

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Ja dit probleem ken ik ook, wij hebben op de tv boven het zelfde gehad, echter nu de digitenne er niet meer op zit (overgestapt naar Ziggo kabel) is het zo goed als weg.
Ik denk dat het kwam door een aardings euvel, omdat er immers geen coax kabel inzat toen wij digitenne hadden.
Ik zou het dus eens proberen om elk apparaat eens direct aan te sluiten, dus zonder splitter box, en dan kijken wanneer het eventueel optreed,
Oplossing weet ik echter niet voor dit probleem, als enkel dat het bij is opgelost door de digitenne weg te doen.

• Cassius
  • Niet online
Wij gebruiken inderdaad geen coax. Het signaal wordt opgevangen met de antenne en met de antennekabel naar de digitenne decoder gestuurd ... die zit vervolgens met scart op de switchbox die met scart aan de tv zit.

Maar wow, digitenne dus misschien toch (had liever gezien dat het aan de tv lag). Hoe maakt een digitale decoder nou onderscheid tussen het ontvangen en uitsturen van witte/helder pixels tegenover donkere pixels. Wel lastig om te proberen aangezien we geen Ziggo ook nog eens hebben zal ik de tv dus moeten testen bij iemand direct op de coax?

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

ik zou eerst beginnen met enkel de dvd speler aan te sluiten, en kijken of het dan nog is, dit herhalen met de Wii, en dan herhalen met de digitenne.
En wat ik al zij in m`n vorige post , sluit ze direct aan, dus zonder splitter.
Dan kun je een conclusie trekken, heb je het dan met alle apparaten, dan is het de tv zelf die of geen goede aarding heeft of niet meer fris is.
Heb je het met geen apparaat, dan ligt het aan je splitter.
enz. dus zoveel mogelijk eerst uitsluiten eerst, dan zou je , net wat je zelf al zei, de t.v. eens bij iemand iemand kunnen testen die wel kabel tv heeft.
En misschien dat er iemand technisch genoeg is hier om te zeggen hoe je anders je tv goed kan aarden, als het een aarding probleem blijk te zijn.

sorry voor de typo`s maar m`n dochter zit bij me op schoot wtm :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2010 14:23 ]

• Cassius
  • Niet online
Zwevende aarde begrijp ik als principe wel, zie het bij prototypen genoeg, maar ik snap een ding niet: waarom speelt dat alleen bij helder beeld? Als die aarde zweeft is hij altijd niet stabiel, het is niet zo dat hij elektrisch ineens begint te zweven als er helder beeld getoond wordt. Is aarding dan wel een goede oorzaak?

Nonetheless ga ik het zeker proberen, wat praktische tips die ik over het hoofd heb gezien.

En laat je dochtertje gerust zitten, je verhaal is prima leesbaar :) .

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Om dit topic weer wat leven te geven...
Ligt het bij jou ook aan de digitenne??
Zo ja dan zou ik daar graag een oplossing voor willen weten, ik heb hem nml nooit gevonden.

• snoos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10-2025
Om dit oude topic weer leven in te blazen xD

Ik heb de Philips 32PFL3605H pricewatch: Philips 32PFL3605H

Ik heb dat hij ook zoemt vooral als ik hem bij het blauwe scherm van geen input heb.
Zelfs bij playstation homescreen. Als ik tv kijk heb ik er geen last van.

Heb al geprobeerd playstation af te sluiten maar dan zoemt hij ook. niet extreem hard maar wel irritant.

Zit ong 2 meter van de tv af en klinkt irritant in de oren.

Moet ik mij hier zorgen om maken ?
en is dit te fixen of moet ik er mee leven ?

[ Voor 0% gewijzigd door snoos op 10-12-2010 22:01 . Reden: Type foutjes ]

Pagina: 1