Toon posts:

Overklokken III 500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het overklokken van mijn III 500, maar vraag me af tot hoever ik door kan gaan met mijn AGP kaart...
ik heb hem nu op een fsb van 112 lopen, maar vraag me af of mijn videokaart het wel vol kan gaan houden..

Het is een Rage 128 met 32 mb memory, iemand ervaring met de agp bus van dit ding? Tot hoe ver kan ie door?
Alvast bedankt :9

Verwijderd

Topicstarter
Owh trouwens nog een ander probleem:
Ik heb geen temperatuur meter!! :(
Maar ik kan wel zo'n ding los kopen, maar hoe sluit ik die aan op mijn mamaplank...
volgens mij kan dit namelijk niet op mijn Asus P2B-VM

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan helemaal niemand die me effe kan helpen?
Owja, wat is trouwens een normale temperatuur voor het overklokken, ik meet nu op de koelvinnen zo'n 33 graden...
Zal ik door gaan??

Alvast bedankt...

• Geert
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-05 11:01
Lekker in jezelf aan het praten? ;)

This message was sent from a galaxy far, far away.

Verwijderd

33 graden voor een cpu is niet warm, maar de koelvinnen zijn minder warm dan de core van de processor waar gewoonlijk altijd de temperatuur wordt gemeten.
Denk dat je nog wel ff verder kunt.

En over de AGP bus snelheid, je kan echt nog wel ff verder hoor, een videokaart ontploft zomaar niet, en als ie niet verder kan (te hoge agp bus snelheid) dan zal ie wel een vastlopertje geven. Dus gewoon ff proberen steeds.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, bedankt
Ik ga morgen wel es verder opvoeren, ik heb ehm al op 575 gehad, maar ik ben nu de temp. aan het meten d.m.v een kwik-thermometertje, die ik tussen de koelvinnen leg ;), dus ik vraag me af hoe warm de Core wordt..

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

Je kun hem wel op 600 zetten als je een beetje goede cooler hebt.

Zoek een spire orb ofzo 60,- gegarandeerd tot 1.5 ghz proccesoren.

Als je dat hebt kun je zelfs wel 650 proberen of 700 maar het is allemaal een beetje riskant als je geen termometer hebt.

PS hij doet boem bij 70 graden!! >:)

Verwijderd

kweenie maarehhh zal wel een BX mobo zijn?? dan zul je niet zo super hoog komen denk ik, die hebbe nl. max 2/3 AGP..... uds dat schiet niet zo op :(

Verwijderd

Hm, ik heb ook een BX mobo'tje (asus p2b), en ik heb 'em op een fsb van 133 lopen ipv 100, nog nix aan de pci-divers veranderd, het loopt al tijden stabiel }:O }:O

AGP draait nu idd tegen de 90 MHz aan, maar zolang mijn viper550'je dat gewoon aan kan, is er niets aan het handje. Het ding is ook nog eens oc'ed van 90/110 naar 120/120, dus heet wordt ie (in tegenstelling tot de cpu, die blijft lekker koel).

En als het niet gaat, dan crashed je pc steeds, dan moet je 'em wa lager zette.

Verwijderd

Ik kreeg mijn P3-500 katmai op 575mhz rockstable @ 2.1v. 600mhz ging niet helaas..

En ja, de BX heeft een 2/3 AGP divider, dus met een FSB van 112mhz, zit je AGP bus nu op 112*2/3 = 74mhz uit mn hoofd.

Mits je AGP kaart het trekt kan je nog wel ff verder.

Ik heb met mijn BX (P3B-F) een FSB van maar liefst 150mhz, dus een PCI van 38mhz en een AGP van 100mhz >:)

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op Thursday 15 March 2001 19:12 schreef Vo0 het volgende:
Ik kreeg mijn P3-500 katmai op 575mhz rockstable @ 2.1v. 600mhz ging niet helaas..

En ja, de BX heeft een 2/3 AGP divider, dus met een FSB van 112mhz, zit je AGP bus nu op 112*2/3 = 74mhz uit mn hoofd.

Mits je AGP kaart het trekt kan je nog wel ff verder.

Ik heb met mijn BX (P3B-F) een FSB van maar liefst 150mhz, dus een PCI van 38mhz en een AGP van 100mhz >:)
Ik ook. Katmai's zuigen, 575 was het hoogst :(

• ---==AiRWoLf==---
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 07:03
hmm..
dan zal ik wel flink geluk hebben met m'n 450 proc..

ik kan em nl. op 540 zetten zonder dat ie ook maar een vastlopertje maakt..
m'n }:O draait 24/7

Verwijderd

Mijn 500E draait fijn op 690Mhz (138*5)
31 stressed 40 LAN-Party stressed

BTW ik heb wel een voodoo3

(hij heeft ook op 715 gelopen alleen niet zolang. Ik had geen zin om mijn oude geheugen weg te laten)

Verwijderd

Topicstarter
JA maar ik geloof die temperatuur dus voor geen ene meter, want hij loopt nu op 575 mhz maar nog telkens zo'n 35 graden. Hij liep gisteren van 4 tot 9 stabiel, maar ik heb nu twee koelers op de heatsink; gewoon een in het midden, en een aan de zijkant gemonteerd, maar ik ga vandaag maar es 600 mhz proberen :), of is dit geen goed idee?

Ik heb nog een voedingsfan liggen, maar zou ik dit beter kunnen gebruiken voor de extra koeling dan zo'n 468 koelertje
Pagina: 1