Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Sinds 21 april is er een hack voor de iPhone waarmee het mogelijk is om Android te draaien op de iPhone 2G en 3G als dual-boot operating system. De 3Gs kan het nog niet op draaien.

Meer informatie (hoe summier ook eigenlijk) is te vinden op:

http://linuxoniphone.blog...g-on-this-quietly-in.html

Daar is ook een filmpje te zien van het opstarten en draaien van Android.

De versie van iDroid die in het filmpje te zien is is hier te downloaden. Het is echter wel op eigen risico, crashende/bricked telefoons zijn niet uitgesloten gezien het een zeer vroege versie is (0.1).

Het ziet er aardig uit, maar wie van jullie zou er over na denken om dual-boot Android te draaien op je iPhone?

[ Voor 17% gewijzigd door sariel op 22-04-2010 12:45 . Reden: Linkje downloadbaar image toegevoegd. ]

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:10

KoudeAardbei

Moderator

Dit is echt awesome!
Ga vanmiddag gelijk een 2g zoeken en uitproberen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:01
Hier geprobeerd gaat best makkelijk enkel krijg ik bij het opstarten van android een foutmelding invalid node block, ik vermoed dus dat ergens waar m'n files staan een nandblock niet 100% lekker is..
moet nog is zien hoe ik dat ga oplossen ..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

(jarig!)
Icekiller2k6 schreef op maandag 26 april 2010 @ 01:05:
Hier geprobeerd gaat best makkelijk enkel krijg ik bij het opstarten van android een foutmelding invalid node block, ik vermoed dus dat ergens waar m'n files staan een nandblock niet 100% lekker is..
moet nog is zien hoe ik dat ga oplossen ..
DFU mode starten?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-07 11:22
Ga het zeker eens proberen als er een stable / final version word gereleased. Ben nog niet bekend met android, maar wel na een week 'uitgekeken' op de iPhone OS..

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:01
ow neen je begrijpt me verkeerd alles werkt, behalve android kan zelf niet opstarten, iphone OS blijft er gewoon op hé..

Het feit is dat hij files wilt lezen en deze niet kan lezen omdat er ergens een bad node block zitten zit..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

(jarig!)
Ik moet even uitzoeken hoe ik dit kan doen op m'n ipod touch. En nog verstandiger misschien even kijken hoe ik een keyboard kan aansluiten op het beestje ;)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:12

zAo

GPLv2 Fanboy

Wat algemene info (voor in de SP?)
iDroid Wiki
iDroid Forums

Komt er een versie voor mijn iPod/iPhone/iPad xGen?
Volgens de Twitter van planetbeing:
We're going to focus on the first generation iPod touch and iPhone 3G for right now. Those shouldn't take too long.
iPhone 3G(S), iPad and second gen iPod touch are non-trivial ports that need further study before any time estimaes can be given.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het voor het eerst niet echt gunstig om een 3GS te hebben ;-)
Ik zou wel graag iPhoneOS op een HTC-HD2 willen zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:06
Ik heb het vanavond ook even geprobeerd. Is niet heel ingewikkeld om voor elkaar te krijgen dacht ik. Alleen WiFi krijg ik (nog) niet werkend, als ik de drivers in het image zet boot de telefoon niet, ik zie ook dat ik een andere md5 checksum heb dus ik zal wel wat verkeerds hebben.
Jammer genoeg heeft m'n iPhone een dead strip en dus kan ik niet alles testen, zal eens kijken of ik ergens nog een andere kan scoren waar ik wat meer mee kan, is wel leuk om mee te "prutsen"
Pagina: 1