Toon posts:

Laptop gaat niet aan en laadt niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok voor dat ik mijn probleem uitleg moet ik wel zeggen dat ik TOTAAL geen computerknobbel heb. dus als je iets uitlegt doe dan het liefst stap voor stap en waar ik alles kan terugvinden.

goed, hier ga ik dan. Heb vorig jaar een Packard Bell laptop gekocht. Die heeft altijd zonder problemen gewerkt. tot een 2 tal weken geleden hij plots vanzelf uitviel. soms met perfecte afsluiting van de programma's maar soms ook niet. Ik dacht toen dat het kwam door een kleine onderbreking van de electriciteit. En ik heb dus besloten om vanaf dat moment de batterij te installeren. Vooraf heb ik de batterij nooit gebruikt omdat ik de laptop alleen maar thuis gebruikte.

Met de batterij erin bleek alles terug goed te gaan. als deze volledig opgeladen was haalde ik er de electriciteit vanaf. was de batterij bijna leeg dan sloot ik die terug aan. dit heb ik gedaan voor een dag of 2.
Nu gisteren bleek dat de batterij bijna leeg was en heb de electriciteit erop aangesloten maar deze laadde de batterij niet op!!

Nu deze morgen start ik de laptop op, alles gaat perfect en na 5 minuten gedaan!! En nu geeft ie geen kik meer!! :-(

Heb al vanalles geprobeerd.
- met batterij zonder electriciteit
- zonder batterij met electriciteit
- en allebei in geschakeld

Niks, geen geluidje, geen lichtje dat oplicht, ....

heb in de handleiding gekeken, naar de website gesurfd, .... maar niets dat helpt of nuttig kan zijn

Wie kan mij helpen?? aub Het is echt dringend!!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:22

Step

step@tweakers.net#

Wat zegt de winkel of fabrikant? :)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12 21:11
Het lijkt me dat of je adapter het begeven heeft? Of wat iets waarschijnlijker is, je adapter ergens sluiting maakt. Dit kan nadelig zijn en binnenin de laptop zijn, dus waar je de connector van je adapter op aansluit.

Of het is ergens in je adapter zelf?

Wat je trouwens ook even kan doen? Accu uit de laptop, adapter ook uit de laptop, even voor 10 seconde de powerknop indrukken. Hierna de adapter weer aansluiten op de laptop en op power drukken.

[ Voor 27% gewijzigd door Dark Master op 22-04-2010 12:14 ]

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12 12:32
PS hoort niet in de devschuur thuis.....

En als ik het zo hoor is je voeding naar de kloten.... Die zou ik als eerste gaan testen

Carpe Diem

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-12 16:41

E-Vix

Nu met sneeuw!

Omdat je het in duidelijke stappen wilt hebben:

Stap 1: Zoek je bon / garantiebewijs op
Stap 2: Bel het telefoonnummer van de leverancier (zie bon uit stap 1 voor telefoonnummer)
Stap 3: Leg op een kalme en rustige manier uit dat je een probleem met je laptop hebt en dat hoogstwaarschijnlijk je adapter defect is aangezien hij regelmatig uit viel, en sinds kort niet meer aan wil en ook niet meer op wil laden.
Stap 4: Volg de instructies op van de medewerker aan de telefoon. Dit zal waarschijnlijk bestaan uit het opsturen van de adapter en het ontvangen van een nieuwe adapter.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

E-Vix schreef op donderdag 22 april 2010 @ 12:17:
Omdat je het in duidelijke stappen wilt hebben:

Stap 1: Zoek je bon / garantiebewijs op
Stap 2: Bel het telefoonnummer van de leverancier (zie bon uit stap 1 voor telefoonnummer)
Stap 3: Leg op een kalme en rustige manier uit dat je een probleem met je laptop hebt en dat hoogstwaarschijnlijk je adapter defect is aangezien hij regelmatig uit viel, en sinds kort niet meer aan wil en ook niet meer op wil laden.
Stap 4: Volg de instructies op van de medewerker aan de telefoon. Dit zal waarschijnlijk bestaan uit het opsturen van de adapter en het ontvangen van een nieuwe adapter.
agree
Dat het een hardwareprobleem is lijkt ons alleen duidelijk (je weet wat hardware is?). Een hardwareprobleem in een laptop kun je niet zomaar oplossen omdat je die hardware niet zo in de winkel kunt kopen. Daar komt bij dat garantie je vrijwel bijna niks kost.

All-Round nerd | iRacing Profiel

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En dit staat in PRG omdat... :?
Waar hoort mijn topic?

Yckin: gelieve even onze Quickstart te lezen over hoe we hier werken. Je topic openen in een willekeurig forum is not-done. Evenals schreeuwerige HELP!!! achtige zaken in je topictitel.

PRG >> CSL
En titlefix: HELP??? Mijn laptop start niet op!! >> Laptop start niet op

Verder: Kijk eens in Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 110% gewijzigd door RobIII op 22-04-2010 12:34 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-12 19:09

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dit is wel een héél erg willekeurig forum om je post te plaatsen. 8)7 Een kapotte laptop heeft natuurlijk niet zoveel te maken met programmeren, waar we het in dit forum over hebben. En dat terwijl een een forum hebben met de naam Complete Systemen & Laptops. ;) Ik zal je topic even verplaatsen.

Verder zou ik zeggen dat hier inderdaad iets goed stuk is en als je, zoals je zelf zegt, geen computerknobbel hebt, dan kun je maar beter niet proberen het zelf te maken en gewoon teruggaan naar de winkel. Als je laptop een jaar oud is dan schepen ze je misschien af met "je garantie is voorbij", maar daar moet je je niet mee laten afschepen. Als consument mag je verwachten dat een gebruiksproduct als een laptop toch op zijn minst 2-3 jaar meegaat en op basis daarvan is ook bij wet geregeld hoe lang je garantie is. Die garantie is bijna altijd langer dan de fabrieksgarantie van één jaar.

edit:
Meh, Rob was sneller. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
ok sorry voor de slechte plaatsing van mijn topic. maar dat is ws zoals ik gezegd omdat ik geen computerknobbel ben. mijn excuses daarvoor. en het is ook de eerste keer dat ik mij op zo'n forum richt.
Pagina: 1