2.0 set uitbreiden / 5.1 systeem aanschaffen / combineren

Pagina: 1
Acties:

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Hoi,

Momenteel heb ik 2 speakers van Canton: de Chrono 502. Klinken prima! Aangesloten op een Onkyo502 versterker. Ik heb deze speakers ooit voor 50% van de prijs kunnen krijgen omdat ze demo model waren.

http://www.canton.de/en/hifi/chrono/produkt/chrono502.htm

Ik wil nu men setje upgraden naar een 5.1 set, maar zie dat center en sub uit diezelfde set best prijzig zijn, veel te hoog voor mijn budget eigenlijk. Ik wil eigenlijk voor 400 euro klaar zijn.

Nu kwam ik dit setje tegen op dezelfde site:

http://www.canton.de/en/h...ie/produkt/movie150qx.htm

nette5.1 set met actieve sub.

Nu is mijn vraag, kan ik die set (of willekeurige andere 5.1 set) goed combineren met de speakers die ik al heb. Het idee is dat ik die 2 bestaande speakers als front speakers gebruik, en dan aanvul met de speakers uit de set. Die 2 speakers die overblijven is zonde, maar komt vast nog wel is van pas ergens (of uitbreiding naar 7.1).

Ik stel deze vraag vooral met betrekking op de geluidskwaliteit, is zo een 5.1 setje zo op elkaar afgesteld dat het geluid alleen maar minder wordt als je er 2 andere speakers bij zet, of is dit gewoon goed te doen. (en ja, het blijft een kwestie van luisteren, maar misschien zit er een theory achter ;) )

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-01 22:39
die set klinkt natuurlijk een stuk minder en dat ga je ook merken ja, hoe erg je je daar aan stoort is aan jou, ik hoor vaak dat vooral de center speaker heel erg uitmaakt of dat wel of niet dezelfde is, de rear speakers weer wat minder, kijk anders eens wat je voor alleen de center betaalt (dan de rest een voor een upgraden) anders even kijken of je ze ergens tweedehands kunt vinden.

net even gezocht op internet, die center speaker kon ik voor 250 vinden, maar in duitsland kost hij 150 euro, misschien dat dat een optie is?

dan kun je er nog voor kiezen om een subwoofer erbij te nemen, of om even door te sparen voor de achterspeakers, (225 per stuk)

[ Voor 25% gewijzigd door K0L3N op 22-04-2010 13:34 ]

• Lankman
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Zou er zelf dan voor kiezen of om de Canton chrono 505 center er in ieder geval bij te nemen, en dan je overige speakers met minder budget te vullen, of een zodanige receiver te kopen, dat je de center in het geheel uit kan zetten. Het gebruik van zon center uit een set in combinatie met je voorspeakers lijkt me 3 keer niks (maar ik spreek niet uit ervaring).

• K0L3N
Het beste zou denk ik zijn om die center dus te kopen, en dan moet je daarna nog even kijken wat je wilt doen met de rest.

• Mich
  • Nu online
Waar heb jij die center gezien dan voor 250 en voor 150, als ik op internet google vind ik alleen belachelijk hoge prijzen :P

Ik zoch naar de Canton SL 555 Center. En ik moet zeggen dat dat ook het eerste in me opkwam om die center + subwoofer te kopen, maarja het is veel geld. Maar denk toch dat ik daar voor ga. Dan houdt ik met maar ff 3.1

• K0L3N
ik zocht naar de canton 505 center, die hoort namelijk bij de serie van je andere speakers, die 555 is van een andere (nieuwere?) serie.

• Mich
  • Nu online
http://canton.de/de/hifi/ergo/produkt/ergo655center.htm

Ergo 655, is een klasse beter, die zie ik nu ergens goedkoop staan. Kan die er ook mooi bij of is het handig om uit de zelfde productserie te kiezen?

Beter maakt toch niet uit imo ? >:)

edit:

hmm het gaat om de Canton Ergo CM402, maar daar kan ik weinig over vinden, zal wel een oudje zijn dan

[ Voor 18% gewijzigd door Mich op 24-04-2010 09:55 ]

• Lankman
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Mich schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 09:46:
Beter maakt toch niet uit imo ? >:)
Is dit nu een vraag, een statement, of een gevoelsuitdrukking?

anyways, bij hetzelfde type blijven is je beste kans op succes, dus niet een hogere reeks pakken.

• K0L3N
je kunt inderdaad het beste uit dezelfde serie kopen als je een zo mooi mogelijke overgang tussen speakers wilt hebben, het is natuurlijk niet de bedoeling dat het geluid uit het midden ineens veel beter klinkt dan het geluid dat van de zijkanten komt ;)
Pagina: 1