Internlnet aansluiting buitengebied optimaliseren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frazzy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-07 09:41
Ik ben sinds kort weer bij mijn ouders in het buitengebied woonachtig. Kwa omgeving een hele vooruitgang maar kwa internet kom ik van een 30 Mbit en ben ik nu beland op een nog geen 1 Mbit lijn....

Ik heb een beetje zitten klooien en ik heb de volgende dingen gemerkt. Als ik de bijgeleverde copperjet modem/router direct op het ISRA-punt aansluit heb ik een 2 keer zo snelle lijn als wanneer de splitter ertussen zit. Deze wil ik dus alvast vervangen.

Hebben jullie nog meer tips wat ik kan testen? Ik wil er gerust wat uren aan klooien want zelfs een youtube stream is op dit moment al teveel gevraagd.

Even nog wat gegevens:
provider: InterNLnet
Transporteur: BBned
Gegevens van BBned:
Postcode: 5561VE
Huisnummer: 3

Beschikbare Dienst Project Max snelheid
ADSL 2-8Mb/512Kb
ADSL2+ 8Mb/1Mb
SDSL 1.5Mb/1.5Mb
Gebundelde SDSL 6.0Mb/6.0Mb

DSL centrale
Afstand tot centrale 3985 meter
Code centrale Ehv-Vhn
Naam centrale Eindhoven-Veldhoven
Modem: Coperjet(bijgeleverd)

Als jullie nog meer willen weten dan vraag maar want ik ben niet bepaald een goeroe met dit soort dingen maar ik krijg alles gevonden. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik neem aan dat kabel geen optie is, aangezien je aan het rommelen bent met ADSL?
Mocht dat wel een mogelijkheid zijn, dan zou ik daar voor gaan. Je hebt dan geen problemen met afstand tot centrales e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lenny77
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-08 16:53
Ik heb een beetje zitten klooien en ik heb de volgende dingen gemerkt. Als ik de bijgeleverde copperjet modem/router direct op het ISRA-punt aansluit heb ik een 2 keer zo snelle lijn als wanneer de splitter ertussen zit. Deze wil ik dus alvast vervangen.
Let op dat het ook nog al wel eens een rotte / te lange kabel kan zijn, test voor de zekerheid of je de snelheid verdubbelt met zowel de kabel die nu tussen ISRA en splitter loopt, als met de kabel die nu tussen DSL-poort van de splitter en je modem loopt... Zo zonde als je nog een keer de stad in moet voor een kabeltje.

"To overcome other's armies without fighting is the best of skills" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frazzy
CherandarGuard schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:52:
Ik neem aan dat kabel geen optie is, aangezien je aan het rommelen bent met ADSL?
Mocht dat wel een mogelijkheid zijn, dan zou ik daar voor gaan. Je hebt dan geen problemen met afstand tot centrales e.d.
Helaas is kabel geen optie. Er is pas sinds een paar jaar riool dus gas en kabel zal nog lang op gewacht moeten worden als het uberhaubt ooit komt...
Lenny77 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 12:11:
[...]
Let op dat het ook nog al wel eens een rotte / te lange kabel kan zijn, test voor de zekerheid of je de snelheid verdubbelt met zowel de kabel die nu tussen ISRA en splitter loopt, als met de kabel die nu tussen DSL-poort van de splitter en je modem loopt... Zo zonde als je nog een keer de stad in moet voor een kabeltje.
bedankt voor de tip ga ik vanavond ook nog even bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frazzy
Nou de kabels zijn vervangen en dat zorgt voor wat winst. Is er nog iets wat ik verder kan optimaliseren? De bekende puntjes zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
Wellicht dat je de waardes van je modem eens kunt posten. Dat geeft wat meer inzicht in de situatie... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frazzy
welke waardes wil je hebben? Dan kan ik gaan zoeken in die router want dat is volgens mij ook geen heel gebruikelijk type...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominicr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-11-2020
ligt glasvezel niet een paar 100 meter van je huis af ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
dominicr schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:38:
ligt glasvezel niet een paar 100 meter van je huis af ?
Goed punt, als je er wat geld voor over hebt zou je inderdaad KPN een glaslijn naar je huis kunnen laten graven.
Afhankelijk van hoe ver het is, is dat niet krankzinnig duur.
Niet goedkoop, maar misschien het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:06
CherandarGuard schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:34:
[...]

Goed punt, als je er wat geld voor over hebt zou je inderdaad KPN een glaslijn naar je huis kunnen laten graven.
Afhankelijk van hoe ver het is, is dat niet krankzinnig duur.
Niet goedkoop, maar misschien het overwegen waard.
Die kans is heel klein, dan moet het wel erg in de buurt zijn... gemiddeld wordt 40 eur/meter gerekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
Oh, ik dacht dat het meer rond de €10/m lag. bij 40 wordt het al snel te gortig ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frazzy
ik ben bang dat dat ook helemaal van veldhoven moet komen dus dan zit je al snel op een KM of 4 oftewel € 160.000,- als ik die 40 euro/m aanhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
Dat lijkt me geen beste optie nee. Tja, in dat geval is waarschijnlijk je beste hoop om een bewonersactie te starten en te hopen dat genoeg mensen mee willen doen.
Daarmee kun je een ISP nog wel zo gek krijgen om een glaslijn aan te leggen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frazzy
Even een voorbeeldje van mijn leefsituatie. Onze straat is 5 km lang ongeveer. Aan die straat staan 4 huizen... Ik denk niet dat het veel impact gaat hebben bij onze ISP :P

Maar ontopic maar weer:
Mijn enige optie is dus het meeste halen uit de lijn die er nu ligt. Er werden om waardes uit de router gevraagd. welke waardes hebben jullie nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 23:00

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Frazzy schreef op donderdag 29 april 2010 @ 12:00:
Even een voorbeeldje van mijn leefsituatie. Onze straat is 5 km lang ongeveer. Aan die straat staan 4 huizen... Ik denk niet dat het veel impact gaat hebben bij onze ISP :P

Maar ontopic maar weer:
Mijn enige optie is dus het meeste halen uit de lijn die er nu ligt. Er werden om waardes uit de router gevraagd. welke waardes hebben jullie nodig?
Het gaat om het soort informatie wat je modem geeft over signaalsterkte.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
DSL Flavour = ADSL over ISDN  
    Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 512 / 4096  
    Uptime = 00:37:52  
    kBytes Tx/Rx = 5481 / 62840  

Properties 
      Output Power (dBm) up/down = 4.5 / 18.5  
      Attenuation (dB) up/down = 14.0 / 31.0  
      Noise Margin (dB) up/down = 12.0 / 14.5  
      Vendor Id (local/remote) = ALCB / ALCB

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Pagina: 1