Wie helpt mij van Sony Vaio-bloatware (trials) af!...

Pagina: 1
Acties:
  • 723 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356505

Topicstarter
Help! Ik ben erin getrapt! Ik kocht een dikke Sony Vaio (VPCF11M1E) in de veronderstelling dat ik dan wel een snelle laptop zou hebben die een paar jaar meegaat. Nou, de problemen starten al meteen bij de eerste opstart. Traag als dikke stront! Oorzaak: een tsunami aan bloatware (trials). Allemaal superheavy stuff, van Norton backup tot MacAfee virussoftware en Office 2007 (Home & Student). Even weggooien lukt niet. Sony waarschuwt zelfs dat de laptop dan niet goed meer werkt! En... natuurlijk géén clean install bijgeleverd!...

Wie heeft het probleem ook en is inmiddels zover dat ie een goed werkende 'clean install' heeft gefabriceerd???

Sony zelf laat verstek gaan. Zoek het maar uit, zeggen ze (met de waarschuwing dat hun product niet goed werkt als ik die trials die ze me in de maag hebben gesplitst verwijder!)...

Als ik dit had geweten, had ik het kreng nooit gekocht, zo'n dikke laptop en dan zo vreselijk traag!...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Wat dacht je van Windows opnieuw installeren? En als er geen DVD bij zit kan je er wel 1 downloaden, je hebt immers de Windows licentiesticker op de onderkant zitten dus als je die serial gebruikt ben je gewoon legaal bezig :) Drivers kun je wel van de Sony site downloaden lijkt mij.

Ik had hetzelfde bij m'n HP laptop, stond ook helemaal vol met bagger.

Ik heb er een uurtje mee gespeeld en toen Windows (Vista in mijn geval) opnieuw geinstalleerd. Laptop was gelijk 10x zo snel voor m'n gevoel

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 22-04-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:22

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Zorgen dat je een CV / DVD met jouw Windows versie krijgt en deze installeren met de key die op de sticker op je laptop zit en alle drivers e.d. los installeren.

En wat een onzin dat hun product niet goed zou werken zonder de trials. Wat als deze trials verlopen zijn?

[ Voor 0% gewijzigd door Lucky-Shirt op 22-04-2010 11:37 . Reden: Net te laat dus :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Deze al geprobeert? http://www.pcdecrapifier.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 20:16

mr_obb

Lakse Perfectionist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik zou persoonlijk toch een nieuwe installatie kiezen, kun je zelf kiezen wat je er WEL op wilt hebben ipv dat je dingen eruit gaat slopen wat je NIET wil hebben. Er zal altijd wel iets achterblijven namelijk.

En je zou natuurlijk ook gewoon even een image van de hardeschijf kunnen maken zoals hij nu is, en dan lekker gaan prutsen. Mocht het dan niet goed lukken dan kun je nog altijd terug naar de fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

En al die meuk kan gewoon gedeinstalleerd worden. Echt waar. Een groot deel zelfs zonder extra software, gewoon vanuit het software-gedeelte van de controlpanel.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dubbelposten in meerdere fora is niet zo heel erg netjes & handig, dan lopen er twee of meer discussies op verschillende plaatsen over hetzelfde verhaal.
Sony Vaio VPC-F11-M1E (spijtoptant)

maar als ik deze vraag door Google heentrek kom je al d bovenstaande suggesties allang tegen dus het punt van deze topics (!) ontgaat me enigszins.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.