[XP] randhardware werkt niet meer*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi, ik zit met het volgende probleem op 2 verschillende pc's.

Nadat de gebruikers deze pc's deze morgen opstarten werkte niets van de rand hardware (geluid, netwerkverbindingen,..) nog. Als ik bij hardware ga zien staan ze er nog maar bv bij netwerkverbindingen is er niets te zien.
Daarnaast is ook de theme van windows veranderd naar winwdows classic, en je kan dit niet meer veranderen. De windows knop op het toetsenbord werkt ook niet meer.

En zo zijn er nog wel een paar rare dingen.

Deze pc's hangen normaal in een domein maar zelfs als ik lokaal aanmeld blijven de problemen.

Vermits het tegelijk op 2 pc's was vermoede ik direct een virus ofzo, ik ben op het moment ook volop bezig met scannen maar ik vroeg me af of dit iemand bekend voorkwam en iemand hier de oorzaak van weet?

beide computers draaien windows xp, de ene is een laptop de andere een desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Domme vraag misschien, maar heb je al gevraagd en gecontroleerd of de gebruikers het zelf misschien gesloopt hebben..? ;) (oorzaak nummer 1 meestal :+)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Kan het zijn dat ze McAfee draaiden?
Een XP werkstation in m'n netwerk heeft deze problemen ook gehad, bleek ook McAfee te draaien waar na het inloggen heel de installatie niet meer goed werkte (klassiek thema, geen netwerk, starten knop ontbrak etc..)
Wat hier te lezen valt

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
draait inderdaad McAfee, bedankt voor de info

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2010 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En zet in het vervolg in je startpost (en/of titel) ook om welke Windows versie het gaat.

Dat staat niet voor niks in het Windows Clients - Beleid en Het algemeen beleid ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zal er aan denken.

Het was probleem was inderdaad de svchost.exe die verwijderd was door McAfee. Opgelost door McAfee even te de-installeren en via een ubuntu live cd de svchost van een andere pc terug te zetten.
Pagina: 1