Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan3
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-01-2022
Goedemorgen allemaal,

Ik heb hier een PC staan met Windows XP Professional erop, die steeds opnieuw opstart na het komen bij het bureaublad. Ik zie het bureaublad wel voor iets van 20 seconden, ik kan mijn muis enz. wel bewegen en alles doet het, maar daarna start hij automatisch opeens opnieuw op. Ook als ik hem soms start gaat hij na3 seconden direct uit. Ook als ik in de veilige modus kom, kan ik niets doen behalve mijn muis bewegen. Ik zie hier alleen maar een zwarte achtergrond met windows veilige modus tekst erop.

Het is een PC van iemand anders die geen DATA wil verliezen, dus ik durfde nog niets zelf uit te voeren zonder advies te vragen van anderen.

Alvast bedankt voor het lezen en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:44
welke virusscanner gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan3
Ik zie dat er AVG Free 9.0 op staat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
Vanaf een live cd starten en data backuppen op usb/cd/dvd/netwerk.

Maar als de eigenaar zelf geen backups gemaakt heeft, is zijn data niet belangrijk blijkbaar.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

In zo'n geval pak je een Ubuntu (of andere Linux smaak) Live CD, start je de machine ermee op en maak je een backup van dat ding. Daarna kan je gaan kijken op de schijf of er toevallig iets in z'n opstarten staat of wat dan ook. Verder zijn er ook aparte virus scanners die je van een CD kan laden, laat die eens er ook overheen gaan (weet helaas niet de naam van die verzamel CD). Deze is ook op Linux gebaseerd en heeft daarom verschillende Linux scanners (zoals ClamAV). Dat zou al het een en ander kunnen fixen voor je.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan3
Dus ik download een programma genaamd ubuntu live CD, ik zet het op een CD, ik laat de PC via CD opstarten en dan maak ik een backup op een harde schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Volkan3 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:24:
Dus ik download een programma genaamd ubuntu live CD, ik zet het op een CD, ik laat de PC via CD opstarten en dan maak ik een backup op een harde schijf?
Ubuntu is een Linux distributie. De Live CD is de installatie CD, van waaraf je ook gewoon Ubuntu kan draaien zonder installatie.
En inderdaad, dat is een goede manier om na een crash een backup te maken.

http://ubuntu.com is overigens de Ubuntu website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan3
en wat als ik nu de back up heb gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Als je die back-up hebt gemaakt, dan is je data veilig en kun je gaan restoren/repareren.
Of je vraagt aan de systeembeheerder of hij dat kan gaan doen voor je.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan3
ik ben nu bezig met alwayssync om de gehele schijf te gaan backuppen op een harde schijf.

Hierna ga ik dan windows opnieuw installeren als er geen andere optie is.

BTW, is er een betere manietr om een back up te gaan maken en dan precies weer alles op zijn eigen plaats terug te zetten ?

[ Voor 27% gewijzigd door Volkan3 op 22-04-2010 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Voordat je een herinstall doet van Windows, waarom niet een repair proberen? Het kan een bende worden, maar het is ook mogelijk dat het juist de boel weer op orde brengt waardoor je via Windows Update alles weer terug kan brengen naar hoe het eerst was. Het is jammer dat het systeem direct weer herstart, anders zou je systeemherstel kunnen doen. Probeer eens op te starten en houd dan shift ingedrukt zodra je aangemeld wordt, dat zou een aantal zaken moeten overslaan, met wat geluk ook het herstarten/uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens om, mits je een CD van Windows XP Pro hebt natuurlijk, vanaf die CD op te starten in de Windows herstel modus. Vanuit daar voer je de opdracht "CHKDSK /r" in en wacht rustig af tot deze klaar is.

De optie CHKDSK /r checkt of er bestanden zijn welke niet of niet meer in staat zijn Windows te laten starten. Ook wordt er gekeken naar MOGELIJK beschadigde bestanden. Indien mogelijk worden deze gerepareerd. Wanner de CHKDSK klaar is, start de computer opnieuw op en nadien zou het zomaar weer eens kunnen werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:33

Haan

dotnetter

Volkan3 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:01:
ik ben nu bezig met alwayssync om de gehele schijf te gaan backuppen op een harde schijf.

Hierna ga ik dan windows opnieuw installeren als er geen andere optie is.

BTW, is er een betere manietr om een back up te gaan maken en dan precies weer alles op zijn eigen plaats terug te zetten ?
Waarom doe je dat met AllwaySync, dan kan je veel makkelijk zelf even alles kopiëren. Een betere manier is er voor jou momenteel even niet. Je kan namelijk een hele schijf klonen, bijv. met Acronis True Image, dan kan je in 1 keer een hele partitie restoren. Maar aangezien je nu met een kapotte installatie zit gaat dat even niet werken ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
en een titelfix.
Het is een PC van iemand anders die geen DATA wil verliezen, dus ik durfde nog niets zelf uit te voeren zonder advies te vragen van anderen.
Vraag jezelf dit eens af: Ben je dan eigenlijk wel de aangewezen persoon om dit op je te nemen? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan3
Ik heb nu een back up gemaakt door de harde schijf eruit te halen en op mijn eigen PC data via alwayssync op een externe harde schijf te zetten. maar nu weet ik nog steeds niet of het beter is om gelijk nieuwe XP erop te installeren of of er nog andere mogelijke oplossingen zijn.

Trouwens door een XP CD erin te doen en herstel te kiezen heb ik op de Microsoft een mogelijke oplossing gevonden. Maar nu als ik de computer opstart moet ik tussen 2 besturing systemen kiezen. Windows XP Professional en Microsoft Windows XP Professional, kan ik er 1 niet weghalen? :/ Wat ik heb gedaan is:

Gebruik de cd-rom met Windows XP om de computer op te starten.
Als het bericht wordt weergegeven dat u op R moet drukken om Windows te repareren met de herstelconsole, drukt u op de toets R.
Selecteer de gewenste Windows-installatie en typ het Administrator-wachtwoord als u hierom wordt gevraagd.
Typ bootcfg /rebuild en druk op ENTER.
Als de Windows-installatie is gevonden, worden de volgende instructies weergegeven:
Installatie aan de opstartlijst toevoegen? (Ja/Nee/Alle)
[Typ J als antwoord op dit bericht.]

Geef de identificatie voor opstarten op:
[Dit is de naam van het besturingssysteem. Typ Windows XP Professional of Windows XP Home Edition .]

Geef de optie voor opstarten van het besturingssysteem op:
[Laat dit veld leeg en druk vervolgens op ENTER.]
Start de computer opnieuw op nadat u de voorgaande stappen hebt uitgevoerd en selecteer vervolgens het eerste item in het opstartmenu. Hierdoor moet Windows XP normaal worden gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Andere entry weghalen kan door je boot.ini (verborgen bestand op je C:\ schijf) te bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan3
ERM...

Nadat ik nu de back up heb gedaan en de harde schijf terug in de systeem heb gedaan werkt alles.

AVG heeft heel wat trojaans gevonden.

Wat zal ik nu doen? is het voorgoed over nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan3
Hero Of Time schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:02:
Andere entry weghalen kan door je boot.ini (verborgen bestand op je C:\ schijf) te bewerken.
waar precies? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De root, anders had ik wel aangegeven waar hij exact zou staan. Bovendien had een simpele google query met 'locatie boot.ini' je vraag ook beantwoord 8)7. Of ook maar 'edit boot.ini' oid.

En of alles nu goed is, dat moet de eigenaar dan maar beslissen. Je hebt een backup van zijn/haar data en het boot weer. Pas als er meer problemen komen kan je een full reinstall doen, tot die tijd, geen extra tijd erin steken. Zorg er wel voor dat die persoon zelf een backup nog even maakt, is wel zo handig voor het geval een full reinstall nodig is, kan je die persoon op z'n/d'r donder geven als-ie na de herinstallatie nog wat mist en blij maken met de backup die je eerder al had gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Het meerdere-installaties-probleem is ook op te lossen via msconfig (start->run->msconfig->enter).
Dan tabblad boot.ini en daar de knop 'startpaden controleren' gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan3
OK dit is opgelost nu dankjewel allemaal. :D

[ Voor 86% gewijzigd door Volkan3 op 22-04-2010 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

die is ook verborgen. Even je verborgen mappen en bestanden weer laten geven. dat kun je toch wel googlen ?

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Volkan3 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 15:35:
OK dit is opgelost nu dankjewel allemaal. :D
en
Volkan3 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:06:
AVG heeft heel wat trojaans gevonden.

Wat zal ik nu doen? is het voorgoed over nu ?
Dat lijkt me niet helemaal vanzelfsprekend heah...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1