Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34801

Topicstarter
Ik heb een periodieke harde brom/storing in het audiosignaal van mijn nieuwe Asus N61Ja laptop.
Zo met tussenposen van 1-4 minuten hoor je een storing van ongeveer een 1/2 seconde.
Het probleem treedt op bij alle soorten mediafiles en verschillende mediaplayers.

Ook upgraden naar de laatste Realtek HD audio driver R247 voor win 7 lost niets op.

Heb onderzocht of het een latency probleem is met DPC, maar dat is niet het geval.
CPU throttle lijkt het ook niet te zijn. Zowel in performance- als multimediamode treedt het op.

Enige tips wat ik nog zou kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyvdHof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-04-2021
Anoniem: 34801 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 09:46:
Ik heb een periodieke harde brom/storing in het audiosignaal van mijn nieuwe Asus N61Ja laptop.
Zo met tussenposen van 1-4 minuten hoor je een storing van ongeveer een 1/2 seconde.
Het probleem treedt op bij alle soorten mediafiles en verschillende mediaplayers.

Ook upgraden naar de laatste Realtek HD audio driver R247 voor win 7 lost niets op.

Heb onderzocht of het een latency probleem is met DPC, maar dat is niet het geval.
CPU throttle lijkt het ook niet te zijn. Zowel in performance- als multimediamode treedt het op.

Enige tips wat ik nog zou kunnen proberen?
ik weet het niet zeker, maar ik heb het soms ook met mijn laptop en ik denk dat het komt doordat de videokaart dan extra geheugen pakt van de CPU door de HyperMemory technologie. Dit gaat niet altijd vlekkeloos.

AMD Phenom II X4 965BE - Sapphire HD6850 1GDDR5 - Kingston HyperX Gen 8GB DDR3 1600Mhz - ASrock 870 Extreme3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34801

Topicstarter
[opgelost na opnieuw installeren win 7]