Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben van plan om mijn huidige systeem te vervangen....
Het systeem staat in de huiskamer en ik wil dus een stille PC hebben.
Ik heb zitten denken om een kast met waterkoeling aan te schaffen....
De Zalman LQ1000 is erg mooi, maar ook wat boven het budget.
Nu heb ik de Gigabyte 3D Mercury gezien en deze is wat prijs betreft al aangenamer...

Heeft iemand ervaringen met deze kast, vooral geluidsproductie is van belang....

Wat ik met de PC doe.....
Voornamelijk office toepassingen met foto en video-bewerking.
Af en toe spellen zoals COD Modern Warfare 2, maar ook race-spellen.

De reste van de pc is nog onderwerp van discussie, maar zit te denken aan de volgende config;
Intel i5 750
6 GB OCZ geheugen
Asus P7H55D-M EVO
Saphire HD5670 1GB GDDR5
Creative X-Fi geluidskaart
SSD schijf +/- 64 GB (??)
2x HD Samsung ecogreen 1,5 TB
LG BH10LS30 blue-ray brander
Win 7 Ultimate 64 Bit
Voeding Zalman 750 W heat Pipe

Hoor graag van jullie, ook als jullie alternatieven kunnen aangeven (die iets geodkoper zijn ivm overschrijding budget)

Ludo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:44
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 09:44:
<verhaal>

De reste van de pc is nog onderwerp van discussie, maar zit te denken aan de volgende config;
Intel i5 750
6 GB OCZ geheugen
Asus P7H55D-M EVO
Saphire HD5670 1GB GDDR5
Creative X-Fi geluidskaart
SSD schijf +/- 64 GB (??)
2x HD Samsung ecogreen 1,5 TB
LG BH10LS30 blue-ray brander
Win 7 Ultimate 64 Bit
Voeding Zalman 750 W heat Pipe

Hoor graag van jullie, ook als jullie alternatieven kunnen aangeven (die iets geodkoper zijn ivm overschrijding budget)

Ludo
Ik zou gaan voor of 2x2GB of 2x4GB omdat de i5-750 geen triple channel heeft. Daarnaast zou ik een HD5770 nemen, ietsje krachtiger en draait MW2 full graph full HD hier...
De geluidskaart mag eruit, onboard HD audio is tegenwoordig net zo krachtig.
SSD, is een optie maar niet noodzakelijk. Een HD is tegenwoordig stil zat.
750W is overdreven, ik draai ongeveer het zelfde met 2xHD5770 op 600W en dan houd ik 120W speling over (het totale gebruik op max is 480W).Let wel even op het vermogen op de 12V rail.

[ Voor 17% gewijzigd door Zandpad op 22-04-2010 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 12:06

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Goedkoper kastje met Corsair H50?

Die mercury heeft voor zover ik weet alleen AM2 en S775 adapters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racquemis
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:18
Als je een stille kast wil moet je niet de 3d mercury nemen.
De kast heeft enorm veel last van resonantie, vooral het bovenste paneel. dat paneel heeft een groot oppervlak wat verder niet met de kast in contact staat en gaat dus functioneren als een speaker.
ik heb altijd een boek op de kast moeten leggen om dat geluid tegen te gaan.
En de flowmeter die erop zit ratelt ook enorm.
En de koelvloeistof die je erbij krijg, na een aantal maanden worden de heldere slangen gewoon geel door aanslag xD

Tis verder wel een mooie Full tower met enorm veel ruimte, Ik heb zelf de waterkoeling die er standaard in zat eruit gesloopt en kon ik dat bovenste compartiment gewoon alles kwijt, pomp, reservoir, slangen, en een tripple radiator. (met natuurlijk wat gaten bovenin de kast zodat de radiator zijn warmte kwijt kan). ik was verbaasd dat er zoveel in kon, het paste allemaal net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
fractal design kast met een H50

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 12:06

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Bijvoorbeeld inderdaad! Mooi kastje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszomer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-06-2023
Wil je persé een micro-atx, anders zou ik voor een atx mobo gaan. Bijvoorbeeld de asus p7p55d of msi p55-gd65.

''

PC: i5-750 / MSI P55 GD65 / Corsair XMS3 4GB 1600mhz / Club3D HD 5770 / Samsung Spinpoint F3 1TB / Coolermaster M620 / Antec Three Hundred / Logitech G19 / Logitech G500. Gamertag: Th0massssss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 21:39
Thomaszomer schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 23:16:
Wil je persé een micro-atx, anders zou ik voor een atx mobo gaan. Bijvoorbeeld de asus p7p55d of msi p55-gd65.

''
en waarom dan? Ik zit hier ook met een m-atx (p55-UD2) en daar kan ik nog heel wat bij prikken, naast mijn hd5850. Ik zie geen reden om altijd voor een ATX moederbord te gaan, behalve wanneer je crossfire of iets dergelijks wilt gaan doen.

En misschien is de Antec p183 wat voor jou. Vervang de 2 casefans voor Nexus/Noctua, stop voorin nog twee Nexus/Noctua fans en zet er een fancontroller in zodat je ze allemaal op zo'n 700 toeren kan laten draaien. Je kan een stille CPU koeler erin zetten of een Corsair H50. Dan heb je echt een stil en koel systeem op idle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
kast: antec performance 1 serie (180,182,183,193), Fractal design R2.
koeling: Corsair H50

4gb (2x2) in plaats van 6gb ram,

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Welkom op GoT! :w

Had je deze al gezien? ;)
reviews: Gigabyte 3D Mercury watergekoelde kast getest

Waarom wil je per se waterkoeling?
Met lucht krijg je het ook prima stil, en dat vele malen goedkoper.

Bijvoorbeeld met een Fractal Design Define R2 en op de CPU een Scythe NINJA 2 Rev.B met een 800rpm fan zoals de Scythe Slip Stream SY1225SL12L, 120mm, en in de behuizing ook (dezelfde) 800rpm fans.
Je zou ook de Scythe Mugen 2 Rev. B kunnen kopen voor de CPU, omdat de Ninja EOL (End Of Life) is, en nog maar bij 3 winkels te koop.

Met bovenstaande keuzes garandeer ik je dat je je systeem vrijwel niet gaat horen (en ik ben een stiltefreak :P), en dat voor een totaalprijs van zo'n €60 (€150 inclusief kast), waarbij je op een geheel met waterkoeling gekoeld systeem toch wel in de honderden euro's (>€250) moet rekenen.

Verder hebben we voor stille pc's een speciaal topic: [Geluid] Het stille PC topic deel IV, en ook voor het samenstellen van een goede pc hebben we topics, namelijk de BBG's (Best Buy Guides). Daar kan je terecht met al je vragen. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Ghost Dog op 26-04-2010 01:40 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Pagina: 1