Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een bestaand netwerk, nu wil ik hierop een wirreless netwerk router zetten.
Ik had deze modem nog liggen : Linksys Wireless-G WAG200G, nu vraag ik mij af dat ik deze kan gebruiken voor een gewone wirreless router. Dus simpelweg zoals een gewone pc inpluggen op een netwerk kabeltje en hopsa ik heb een wifi .
Is dit mogelijk ?

Hier verdere info over de router :

http://www.linksysbycisco.com/NL/nl/support/WAG200G

Groete Dure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:50

allure

Titaan fase 2/3

Ik begrijp niet precies wat je wilt bereiken?

wil je een bedraad netwerk draadloos maken? zoja, dit kan.
Moet je wel de DHCP op de extra router uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gewoon een extra wirreles netwerk op een andere plaats, maar ik denk dat dit idd hetzelfde is .
gewoon DHCP uitschakelen zeker ?
En ip adres in range zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:50

allure

Titaan fase 2/3

Als je de extra router nog wilt bereiken, dan zul je m een vast ip-adres moeten geven welke buiten de range van je huidige DHCP-scope valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
allure schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:05:
Ik begrijp niet precies wat je wilt bereiken?

wil je een bedraad netwerk draadloos maken? zoja, dit kan.
Moet je wel de DHCP op de extra router uitschakelen.
Nog even een kick van mijn kant. Ik wil bij iemand onze oude Linksys WAG200G als wireless router installeren, hij heeft al een Motorola modem van Ziggo (kabelinternet).

Ik heb de WAG200G op de laptop aangesloten via één van de ethernetpoorten en vervolgens DHCP uitgezet en het IP adres veranderd (naar 192.168.100.2, aangezien de Motorola 192.168.100.1 is).
Vervolgens heb ik de UTP kabel van de Motorola modem in één van de ethernetingangen van de Linksys router geplugd, zonder resultaat. Dit hele proces nog een keer herhaald (eerst Linksys router gereset), wederom zonder resultaat.

Weet iemand wat ik fout doe?

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Het Motorola modem is een modem en geen router, daarnaast is dat WAG200G ding een ADSL modem/router dus WAN poort gebruiken zal ook niet werken, Ziggo is immers kabel. De WAG200G heeft namelijk geen WAN poort maar een Line poort voor de telefoon kabel (ADSL).

Oplossing is een router (kabel router, geen ADSL) voor de WAG200G zetten en deze WAG200G verbinden als AP zoals je al hebt gedaan. Of gewoon een wireless router (kabel, niet ADSL) aansluiten op het Motorola modem en dan hoef je alleen de wireless beveiliging (en eventueel inloggegevens router) in te stellen op die wireless router.

[ Voor 58% gewijzigd door Nivk op 25-05-2010 20:05 . Reden: verheldering ]

Pagina: 1