iMac start niet op van installatie DVD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:42
Onlangs heb ik geprobeerd om met bootcamp Windows 7 op mijn 27” iMac te installeren. Dit is dus mislukt, met als gevolg dat de aangemaakte Windows partitie “weg” is. Van de 1 TB is nu 900 GB beschikbaar voor MAC OS, en de rest is niet zichtbaar. Schijfcontrole biedt geen uitkomst, want na een aantal minuten komt de melding dat ik via de installatie DVD moet opstarten, om van daaruit de schijfcontrole te starten. Nu komt het probleem. Ik kan alleen vanaf de harde schijf opstarten, en niet vanaf een bootable externe HD of de installatie DVD.

Wat heb ik geprobeerd:
  • Option toets indrukken tijdens booten: keuze mogelijkheid tussen HD en DVD. Kies ik de DVD, dan hoor ik dat de leeskop beweegt, en verschijnt het Apple logo, vervolgens gebeurt er niets (na 20 minuten maar afgebroken)
  • Vanuit het Schijfhuilpprogramma opgeven dat er vanaf DVD geboot moet worden. Zelfde resultaat als stap 1.
  • Bij het opstarten de D ingedrukt houden voor diagnose. Test geslaagd, geen oplossing voor het probleem.
  • Via shift toets de veilige modus opgestart, en van daaruit e.e.a. geprobeerd (zoals schijfcontrole)
  • Als ik mijn externe HD met een bootable clone partitie direct aan de USB poort van de iMac koppel, start de iMac helemaal niet op.
Hoe ziet mijn systeem er uit?
  • bedraad toetsenbord en muis aangesloten ipv draadloos.
  • Alle externe apparaten afgekoppeld
  • i5, 4GB, 1TB, 27”, ATI 4850
  • wireless internet
Wie weet dus een mogelijkheid om mijn systeem vanaf de installatieDVD of externe HD te booten?
En, wat is de oorzaak hiervan?

Of kan ik schijfcontrole vanuit de terminal opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

Je zou nog kunnen proberen om je PRAM te resetten. Misschien wil hij daarna wel weer van een DVD opstarten.

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
En als je daarna weer opnieuw (PRAM reset) start, met de installatie DVD, moet je veel geduld hebben, het opstarten hiervan kan ook heel erg lang duren.

Als je tijdens het opstarten van DVD, het Apple logo ziet, hoor je dan ook nog af en toe je DVD drive in actie is?
Mocht die niet werken, werkt de installatie DVD van Win7 wel?

Als het opstarten van de installatie DVD lukt, dan kan je met schijfbeheer heel makkelijk je oorspronkelijk grootte herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:42
Ik heb het PRAM gereset, maar dit had geen enkele invloed op het opstarten van DVD.
Ik hoor wel klikken van het loopwerk, maar alleen in het begin (de eerste 5 seconden).

Ik heb een half uur gewacht, en naar het apple logo gekeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anus Cocainus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Anus Cocainus

Wrong hole fool!!!

Doe de DVD er in, en start de mac op terwijl je 'C' inhoud.
Nu zal hij compleet van de dvd opstarten.
Laat even weten of het gelukt is.

[ Voor 14% gewijzigd door Anus Cocainus op 08-05-2010 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:50

Maartenvs

For Sale

Ik heb hetzelfde met mijn Unibody Macbook Pro. De grijze dvd's werken niet meer. Hij start de dvd op en reboot binnen 20 seconden. De enige dvd welke werkt is die van Snow Leopard. Heb het idee dat het ligt aan een scheve EFI update o.i.d. maar deze kun je niet opnieuw installeren helaas. Ik heb hier helaas geen oplossing voor.
Pagina: 1