Windows xp/vista/win7 Installeer fout

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kan windows niet op deze schrijf installeren. de hardware van deze computer. ondersteunt mogelijk het het opstarten in deze niet. zorg evoor dat de schrijfcontoller ingeschakeld in het bios menu van de computer.

ik heb gekeken naar bios ik weet niet zeker maar volgens mij staat alles goed.
verder heb ik gekeken in bios naar het opstarten 1 cdrom, 2 hardeschrijf dat is volgens mij goed maar verder weet ik niet wat ik moet doen. kan iemand mij uit de brand helpen?? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
de hardware van deze computer. ondersteunt mogelijk het het opstarten in deze niet
ik begin met een voor de hand liggende: wat voor hardware gebruik je?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 08:50:

verder heb ik gekeken in bios naar het opstarten 1 cdrom, 2 hardeschijf dat is volgens mij goed maar verder weet ik niet wat ik moet doen
Draai dat maar eens om.
Harddisk als eerste, DVD/CDROM als tweede.

Een beetje recent moederbord geeft je ook de optie om tijdelijk een ander opstartdevice te kiezen (boot prompt of iets dergelijks - even zoeken in de handleiding van je spullen).

Maar het zou sowieso al schelen als je ook vertelt wat voor spul dat je gebruikt.
We hebben hier geen Jomanda-aardstraal-glazenbollen-automagische inzicht wat jij voor je neus hebt staan ;)

En aangezien het er op lijkt dat dit gewoon een instelling is in je BIOS en weinig met Windows te maken heeft > PMG.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je dat als je wil installeren dat hij geen Harddisks ziet?

Dan moet je misschien AHCI mode aanzetten.
In je Bios kun je ook iets vinden over SATA Native mode.

Maar op google is er zat hierover te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 20:06
heb je wel een goed schijfje waar windows op staat?, en probeer bij het opstarten direct naar het boot menu te gaan (f12) en kies daar de DVDrom player.

gametag: estruqiarixs