Ik wil mn Vista laptop backuppen naar mn linux server. Heb Rsync geïnstalleerd op de server.
Ik heb na wat rondzoeken DeltaCopy gevonden als windows client. Het werkt voor geen ruk, ik weet niet of het aan het programma ligt of aan mn Rsyncd.conf op de server- schijnt vaker te gebeuren met Vista. Maarja ik kan wel het Rsync programma v/d client gebruiken in de command shell, en met de juiste argumenten lukt het me om een backup te maken.
Deze command kopieert test.txt van mn laptop naar een directory op mn server.
rsync -avz -e "ssh" "/cygdrive/C/Users/test.txt" "gebruiker@192.168.0.4:locatie/vanaf/homefolder"
bij "ssh" kan ik -i C:\private.key optie doen voor sleutel authentificatie.
Het probleem:
Hij vraagt mn user password bij elke nieuwe sync opdracht.
Ik wil dit automatiseren met meerdere folders maar ik kan geen .bat bestand maken als het telkens om passwords vraagt tussendoor. En batchfile taal kan niet (of haast onmogelijk en niet praktisch) telkens een password invullen.
Dus er resten mij 3 opties met hun eigen problemen:
1. vsb scripttaal leren of iets dergelijks, dit schijnt het wel te kunnen.
- moeilijk en ik denk niet efficient met resources
2. ssh password prompt opheffen
- ik kan nergens vinden waar dat kan, het is me gelukt public/private key authorization te krijgen maar hij blijft ook nog om die password vragen (ssh met PuTTy werkt wel zonder password- gebruik dezelfde key)
3. Andere cliënt software vinden die wel werkt
- cwRsync lukte ook niet, volgens mij zijn er niet veel meer opties?
Kan iemand advies geven wat ik kan doen?
Ik heb na wat rondzoeken DeltaCopy gevonden als windows client. Het werkt voor geen ruk, ik weet niet of het aan het programma ligt of aan mn Rsyncd.conf op de server- schijnt vaker te gebeuren met Vista. Maarja ik kan wel het Rsync programma v/d client gebruiken in de command shell, en met de juiste argumenten lukt het me om een backup te maken.
Deze command kopieert test.txt van mn laptop naar een directory op mn server.
rsync -avz -e "ssh" "/cygdrive/C/Users/test.txt" "gebruiker@192.168.0.4:locatie/vanaf/homefolder"
bij "ssh" kan ik -i C:\private.key optie doen voor sleutel authentificatie.
Het probleem:
Hij vraagt mn user password bij elke nieuwe sync opdracht.
Ik wil dit automatiseren met meerdere folders maar ik kan geen .bat bestand maken als het telkens om passwords vraagt tussendoor. En batchfile taal kan niet (of haast onmogelijk en niet praktisch) telkens een password invullen.
Dus er resten mij 3 opties met hun eigen problemen:
1. vsb scripttaal leren of iets dergelijks, dit schijnt het wel te kunnen.
- moeilijk en ik denk niet efficient met resources
2. ssh password prompt opheffen
- ik kan nergens vinden waar dat kan, het is me gelukt public/private key authorization te krijgen maar hij blijft ook nog om die password vragen (ssh met PuTTy werkt wel zonder password- gebruik dezelfde key)
3. Andere cliënt software vinden die wel werkt
- cwRsync lukte ook niet, volgens mij zijn er niet veel meer opties?
Kan iemand advies geven wat ik kan doen?
"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]