Word 2003 Tekst bewerken te beperkt + exporteren naar vector

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Beste tweakers,

Ik zit met een irritant probleem, Ik wil met Word 2003 een tekst bewerken en dat opslaan als vector bestand.

Dat krijg ik allemaal wel voor elkaar met 1001 programma's maar volgens mij kan het makkelijker, maar hoe...?

Ik heb een stuk tekst in Wordt 2003 waar een schaduw achter moet en die schaduw moet een andere kleur krijgen.

Dit lukt deels want het probleem is dat de schuduw die ik erachter krijg rechts-achter krijg (alsof het van links belicht is.
Dit wil ik graag andersom, dus van rechts belicht zodat de schaduw tekst links komt te staan.

Ook wil ik die schaduw tekst een andere kleur geven dan de tekst op de voorkant.

In Word kan ik dit nergens vinden hoe te doen want de optie "Word-Art is hier te beperkt in" en ook bij tekst bewerken kan ik dit niet wijzigen :'(

En last but not least, is er een truckje om tekst of tekstbestand op te slaan als een vector bestand...?
Ik zou van de tekst weer een printscreen kunnen maken en dat met een vector programma weer kunnen vectoriseren maar dan krijg ik het nooit zo precies denk ik.

Iemand een idee....?

Alvast reuze bedankt _/-\o_

Edit: Wordt 2003 -> Word 2003 8)7

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Wordt? Zie je eigen topictitel voor hoe het heet ;)

Ik heb weinig ervaring met al te fancy opmaak in Word (ben meer van het KISS_principe), maar als ik zou moeten gokken zou ik zeggen dat je beter de platte tekst in een tool als Word kan maken, zonder opmaak, en een DTP-programma gebruiken voor opmaak.

Vector-bestand: via een printscreen is IMHO de slechtste manier om het te doen aangezien het als fonts al vectoren zijn, maar niet in een formaat dat je wilt. Via pixels werken zorgt alleen maar voor kwaliteitsverlies.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
F_J_K schreef op donderdag 22 april 2010 @ 09:19:
[ot]
Vector-bestand: via een printscreen is IMHO de slechtste manier om het te doen aangezien het als fonts al vectoren zijn, maar niet in een formaat dat je wilt. Via pixels werken zorgt alleen maar voor kwaliteitsverlies.
Ja ik denk dat ik het dan beter als .pdf op kan slaan, daar kan mijn vector programma gelukkig mee overweg.

Maar die opmaak in Word is idd zeer beperkt :'(

Maar om nou QuarkXpress of Adobe InDesign te kopen voor een woord van 12 letters vind ik iets te gek.
Misschien Scribus eens proberen.

Maar mocht iemand de truck in Word weten dan hoor ik dat graag.

[ Voor 7% gewijzigd door crack_en_hack op 22-04-2010 12:20 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als het om 12 karakters gaat, kan je dan niet toe met een tekenprogramma?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Afdrukken naar PDF en openen in een tekenpakket. Maar ja, of dit makkerlijk is...

Houdoe