Wat moet er gebeuren:
Controleer of cell (65+j,2) leeg is of niet
indien leeg ---> j+1
indien niet leeg --> bereken value
Probleem: in de cellen die "leeg of vol" zijn staat dit als code
Ze zijn dus eigenlijk niet leeg maar met "" (als ik ze volledig wis dan werkt het wel maar dit is uitgesloten aangezien die functionaliteit moet blijven)
een tweede probleem situeert zich bij de combin functie
als j toeneemt wordt j op een bepaald moment groter dan (pickfaces-k)
echter het moment dat j groter wordt dan (pickfaces -k) is ook het moment dat de cellen uit (65+j,2) terug leeg zijn. Het wissen van de bovenstaande formule uit deze cellen (dus vanaf 65+j) verhielp dit echter niet.
Hopelijk heb ik het duidelijk genoeg weten te verwoorden en kan er mij iemand zeggen hoe ik dit kan oplossen.
Controleer of cell (65+j,2) leeg is of niet
indien leeg ---> j+1
indien niet leeg --> bereken value
Probleem: in de cellen die "leeg of vol" zijn staat dit als code
code:
1
| =IF($F$11>=A65;IF($F$11-A65<=$F$8;A65;"");"") |
Ze zijn dus eigenlijk niet leeg maar met "" (als ik ze volledig wis dan werkt het wel maar dit is uitgesloten aangezien die functionaliteit moet blijven)
een tweede probleem situeert zich bij de combin functie
als j toeneemt wordt j op een bepaald moment groter dan (pickfaces-k)
echter het moment dat j groter wordt dan (pickfaces -k) is ook het moment dat de cellen uit (65+j,2) terug leeg zijn. Het wissen van de bovenstaande formule uit deze cellen (dus vanaf 65+j) verhielp dit echter niet.
Hopelijk heb ik het duidelijk genoeg weten te verwoorden en kan er mij iemand zeggen hoe ik dit kan oplossen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| Sub test() Dim j As Double Dim lijnenperbatch As Double Dim pickfaces As Double Dim k As Double Dim Value As Double Value = 0 lijnenperbatch = Sheets("Parts-to-picker").Cells(8, 6).Value pickfaces = Sheets("Parts-to-picker").Cells(11, 6).Value k = Sheets("Parts-to-picker").Cells(65, 1).Value For j = 0 To 250 If (Sheets("Parts-to-picker").Cells(65 + j, 2).Value = "") Then End If If (Not (Sheets("Parts-to-picker").Cells(65 + j, 2).Value = "")) Then Value = Value + (WorksheetFunction.Power((-1), j) * WorksheetFunction.Combin(pickfaces - k, j) * WorksheetFunction.Power((1 - ((j + k) / pickfaces)), lijnenperbatch)) End If Sheets("Parts-to-picker").Cells(60, 2) = Value Next j End Sub |
I7 920 D0 @ 4,0 / Asus P6T Deluxe V2 / 3x2 GB OCZ Gold @ 1600 C8 / HD5770 1 GB Sapphire / 2x Spinpoint F3 1TB (raid1) / Scythe Mugen 2 / Antec 300 / CM real power 620M / Dell 2408