Advies voor een krachtige laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 313 views

• sfc1971
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-04 20:38
Weet niet of dit de juiste manier is, maar ik zoek hulp bij het zoeken naar een krachtige laptop met de volgende wensen

Color LED scherm (dus met kleur ledjes voor verlichting van de LCD)
Meerdere harde schijven (tenminste 1 SSD en 1 HD)
Linux compatible.
Meer dan 8GB geheugen
US toestenbord, liefst zo normaal mogelijke toetsen.

Het gaat hier dus om een workstation, grafische kracht is minder belangrijk. Gaat om web ontwikkeling met enorm veel bestanden en meerdere virtual machines naast mekaar.

Iemand een idee? Machines als van XXODD komen in de buurt maar hebben nog TFT schermen voor de krachtpatsers.

Vooral de combo van LED scherm en 12-16GB kan ik niet vinden.

Iemand een idee?

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Iemand een idee?
De pricewatch? / Google?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• sfc1971
Pricewatch gaat maar tot 8GB en google heeft moeite met een term als LED en kan ook niet op configurable systemen zoeken.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Waarom een laptop vraag ik me dan af?

EDIT: Als je dan toch op zoek bent naar customized laptops: www.xnotebooks.nl :)

[ Voor 55% gewijzigd door CLB op 21-04-2010 23:45 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
aliënware

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:23
Ik ben helemaal lijp van deze laptop geworden klik klik

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Geen optie voor meerdere harde schijven, geen optie voor meer dan 8GB...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dell precision m6500's zijn echte workstation desktop replacement "laptops" Quad i7, 16gb, en meerdere schijven mogelijk.. oh en LED scherm..

http://www1.euro.dell.com...cn_m6500&s=bsd&cs=nlbsdt1

[ Voor 33% gewijzigd door maratropa op 21-04-2010 23:42 ]

specs

Verwijderd

www.bto.eu

Wat wil je eigenlijk maximaal uitgeven?

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2010 23:43 ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Denk persoonlijk dat het erg lastig gaat worden om dergelijke specs in een laptop te gaan vinden.
Ik sluit mij dan ook volledig aan bij de vraag "Waarom een laptop vraag ik me dan af?"

In een desktop zijn dergelijke eisen (makkelijk) te realiseren maar voor een laptop ben ik zeer bang. Mocht dit uberhaubt al mogelijk zijn op dit moment dan durf ik persoonlijk het prijskaartje niet eens om te draaien.

Mag ik verder trouwens vragen voor welke doeleinden je het systeem exact gaat gebruiken? Misschien dat we je dan makkelijker in een bepaalde richting kunnen sturen. Als ik jouw eisen lees dan lijkt het in ieder geval alsof je heel wat van plan bent....

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• sfc1971
De reden voor een laptop is dat ik hem op verschillende plekken nodig heb.

Zeker, een desktop is veel makkelijker en veel goedkoper, maar een beetje zwaar :/

Het systeem is bedoeld voor web ontwikkeling, nou klinkt dat vrij licht, helaas is het pakket zwaar (vreet geheugen) en moet ik meerdere virtuele machines kunnen draaien om te testen. Gooi daar nog een paar databases bij en een photoshop en voila 8gig weg.

Ben er ABSOLUUT mee eens dat een desktop veel makkelijker is, maar dit is helaas geen optie. Gaat niet op een vouwfiets in de trein.

Sjefie: prijs is niet belangrijk, zonder dit kan ik mijn werk niet optimaal doen, ben nu veel tijd kwijt aan het switchen tussen apps om maar geheugen te besparen.

Bedankt, heb wat nieuwe dingen om op te zoeken. De Sony Vaio is mooi maar helaas max 8gb.

Denk dat ik hiermee wel iets kan samenstellen.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:39

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica