Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseverance
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 01:05
Ok, ik heb nu een nieuw moederbord en nieuw ram geheugen gehaald om mijn oude AM2 processor hierin te kunnen doen.

Mobo: http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=K10N78-1394

Ik ben bij het voor het eerst opstarten vrij kaal begonnnen, dus alleen processor en RAM. De PC draait, alleen ruik ik opeens een sterke brandlucht (ik heb mijn fair share of brandluchten geroken en dit rook echt niet goed). Snel computer uitgezet, geroken waar het vandaan kwam. Echter kom ik er, na 3x opnieuw opstarten, niet achter waar het vandaan komt. Heb alle condensatoren nagegaan, molex-connectoren allemaal netjes uit de buurt van het mobo gehaald, etc. Voeding lijkt ook prima in orde en werkt ook gewoon.

Ik moet wel zeggen dat ik even heb lopen pielen vantevoren bij het plaatsen van de koeling, achteraf denk ik dat ik er iets teveel koelingspasta op heb gedaan. Dit heb ik met een pasje en een doekje verwijderd, en opnieuw, lichter (grootte van een rijstkorreltje) opgebracht en uitgesmeerd. Misschien ligt het daaraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Begin eens met een volledig overzicht van alle hardware en niet alleen een linkje naar het moederbord. (Liever helemaal geen linkjes, maar gewoon merk + model + type.)

Volgende vraag is of je alles goed aangesloten hebt, dus ook alle stekkers.

PS. zet de boel aub niet meer aan tot je weet waar de brandgeur vandaan komt. Als iets begint te stinken is het zeker ook gewoon te zien dat er iets mis is. Mocht je niets kunnen ontdekken dan is de volgende stap, alle onderdelen uit de kast en bekijken (bijvoorbeeld de achterkant van je moederbord).

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseverance
Mobo: Asrock k10n78
Proce: AMD Athlon 64 X2, 3800+, Socket AM2, OEM
RAM : Kingston ValueRAM 2 x 512 MB - DIMM 240-pins - DDR2 - 533 MHz
Voed.: ATX Coolermaster Glite 400W

Zal het even uit de kast halen en op de pijnbank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-07 02:45
Het kan ook je voeding zijn. Ik heb dit ook eens voorgehad met een gelijkaardig systeem. Ik wist ook niet waar het vandaan kwam. Een dag of 2 later overleed mijn voeding (no-brand 450 watt). Na deze te vervangen werkte alles terug perfect.

Als ik me niet vergis word een voeding minder efficiënt naar gelang hij ouder wordt. Misschien is het verbruik met uw nieuw mobo net ietsje te hoog?

Asus P8P67 EVO | i5 2500k (4.8 GHz) | Sapphire HD 7970 Vapor-X GHz Ed. | 8 GB DDR3 1600 | 1 TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Hoe lang heb je de voeding al?
Dat je systeem ook maar in de buurt komt van de maximale belasting van deze voeding lijkt me sterk; ik denk dat je de 150W nog niet eens haalt (geen videokaart?).
Die voeding is niet echt geweldig, maar goed genoeg voor zo'n oude bak.

[ Voor 3% gewijzigd door Ghost Dog op 22-04-2010 02:45 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 10:46
Spacers op de juiste plaats en niet teveel of te weinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CQC AnacondA
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:07
De verhogers (die rare schroefjes van brons op de backplate) daar heb je niet toevallig er 1 op een plek laten zitten waar ze niet horen?
En als laatste simpele kijk even naar de IO shield, dat er geen metalen uitsteeksels naar binnen gedrukt zijn op plekken waar ze niet horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseverance
De voeding is letterlijk net nieuw en dit is de eerste keer dat ik hem gebruik. IO Shield heb ik nog niet toegevoegd, dus daar ligt het ook niet aan :) Wat betreft de spacers, in mijn kast is het zegmaar een soort metalen uitstulping; zoiets /----\ . Mijn vorige moederbord heeft daar 4 jaar op gewerkt dus het lijkt me dat dit ook zou moeten werken.

Wat grappig is, als ik mijn mobo op een houten plank leg, ruik ik niks. Doe ik hem daarna weer in de PC, krijg ik die rotte geur weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Kun je een foto maken van je kast terwijl het moederbord er niet in zit?

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Perseverance schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:14:
Wat grappig is, als ik mijn mobo op een houten plank leg, ruik ik niks. Doe ik hem daarna weer in de PC, krijg ik die rotte geur weer.
Misschien toch eens goed kijken of er geen sluitingspunten zijn als het MOBO in je kast zit. Is er ook niets zichtbaar op de achterzijde van je mobo wat betreft sporen van sluiting?

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseverance
Hier een foto van de binnenkant van mijn kast:

http://img64.imageshack.us/img64/6706/161ac.jpg

Aan de achterkant is in ieder geval niks te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

ik mis sowiso 2 afstandsbusjes, (plaats afhankelijk van of het een atx of een matx bord is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 10:46
Mmm, rare uitstulpingen... ik kan het niet zo goed zien op het plaatje, maar zou het niet 100% vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 11:51
Die rare uitstulping heb ik ook in mijn kast zitten. Hier moest ik nog de spacers op schroeven en dan pas het mobo.
Aangezien je de geur alleen ruikt als je mobo in de kast zit en niet als je mobo op een plank ligt gok ik op kortsluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CQC AnacondA
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:07
Gok ik ook, heb je niet toevallig wat kleine ronde kartonnetjes (ooit een zalman cooler gekocht ofzo?) zitten ze vaak bij, dan voorkom je in ieder geval dat het kale metaal je bord raakt....

Afterthought.
Niet toevallig te dikke schroeven gebruikt?
Pagina: 1