Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] melding bij poweroff "anderen ingelogd" uitzetten

Pagina: 1
Acties:

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Eén Windows XP bak hangt hier in het netwerk als een soort server (netwerkje van 2 users, dus dat kan wel ;-) Deze PC heeft geen tobo en geen monitor. Als ik de powerbutton inklik, krijg ik steevast de melding dat er andere gebruikers zijn ingelogd en dat deze hun data kunnen verliezen (etc etc). Deze info snap ik, maar ik wil deze melding helemaal niet zien. Weet iemand een manier om deze melding uit te zetten?

==
hoi

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Powerbutton langer ingedrukt houden, dan sluit het systeem (als het goed is) geforceerd af.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-11 21:41
Switchie schreef op woensdag 21 april 2010 @ 22:37:
Powerbutton langer ingedrukt houden, dan sluit het systeem (als het goed is) geforceerd af.
En dat wil je? Kan je zo'n beetje gelijk maar de stekker uit het stopcontact trekken...

Werkt het niet om daarna nog een keer kort op de powerbutton te drukken als hij die melding geeft?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De optie om de powerknop 4 secs in te drukken is niet echt verstandig. Dat is het zelfde als gewoon domweg de stekker eruit trekken. Dan wordt er dus niets afgesloten. Windows XP moet wel gewoon netjes afsluiten, maar moet niet wachten op die melding.

Als ik m'n powerknop in druk, begint hier firefox met een soortgelijke melding, of ik de tabs wil onthouden. Maar na 1 seconden is het toch echt niet meer wachten, en gewoon shutdown procedure. Het kan dus wel.

Je zou ook een remote shutdown kunnen geven dmv het shutdown programma: cmd.exe
shutdown -m \\servernaam -s -f -t 30

Dan hoef je niet eens naar die bak te lopen, maak je er gewoon een snelkoppeling van op je eigen desktop.

Wellicht kan je met TweakUI ook wel die instellingen aanpassen.

Dat het kan wat je wil, is een feit, maar hoe weet ik ook even niet.

Ey!! Macarena \o/

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

diabolofan schreef op woensdag 21 april 2010 @ 23:00:
[...]

En dat wil je? Kan je zo'n beetje gelijk maar de stekker uit het stopcontact trekken...

Werkt het niet om daarna nog een keer kort op de powerbutton te drukken als hij die melding geeft?
Het betreft hier een server dus kan mij niet voorstellen dat deze vaak uitgeschakeld zal worden. Voor die ene keer is dit in ieder geval de snelste oplossing en zolang je niets open hebt staan dunkt het mij dat het bij sporadisch gebruik geen kwaad kan. Vandaar mijn post.
Mocht de server dagelijks oid afgesloten moeten worden dan zijn er uiteraard betere oplossingen zoals hier al aangekaart worden.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:33
ervan uitgaande dat dit over een bakkie gaat die uitgezet moet worden als de laatste het pand verlaat. gewoon bovenstaande commandootje van RaZ als snelkoppeling bij de 2 personen op bureaublad zetten. Eerst server uit, daarna je pc.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Eusebius schreef op woensdag 21 april 2010 @ 22:36:
Als ik de powerbutton inklik, krijg ik steevast de melding dat er andere gebruikers zijn ingelogd en dat deze hun data kunnen verliezen (etc etc). Deze info snap ik, maar ik wil deze melding helemaal niet zien.
Die melding krijg je toch alleen als er ook daadwerkelijk meerdere console logins actief zijn (Fast User switching)?

Als je dat laatste nou uitzet kan je sowieso maar één account tegelijk gebruiken - maar voor filesharing maakt dat dan niet uit.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1