Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Na twee maanden tevreden te zijn met mijn toestel begint het nu toch een beetje irritant te worden.
ten eerste.
Om een softwareupdate te doen ga ik naar apparaatbeheer, opties en vervolgens controleren op udates. mijn toestel vraagt dan om een nieuw serverprofiel te maken. OK hoe dan en welke server dan???? erg vervelend als e een toestel met data abbonnement hebt dan mag je er toch van uit gaan dat alle instellingen kloppen. :(

ten tweede
als ik wil navigeren met Kaarten vraagt mijn telefoon om de licentie te activeren. Bij mijn weten is sinds twee maanden het navigeren toch gratis. Heb ook al via de site nieuwe kaarten gedownload en op mijn toestel gezet maar hij blijft zeiken over die licentie. wat is de makkelijkste manier om de navigatie in orde te krijgen; kaart formateren en alle kaarten opnieuw installeren.

Ik het begin was ik erg te spreken over het toestel maar het begint me nu wel een beetje de keel uit te hangen. :'(

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Misschien handig om te vermelden om welk toestel het hier gaat?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ah, ik snap het. Geen probleem.

Nee, nu even serieus: we hebben meer informatie nodig. Op welk toestel wil je juist navigeren? Van welke software maak je gebruik?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
ja das wel handig om te weten. 8)7
de nokia e72 met ovi maps

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Probeer op de site van Nokia eens de 'Nokia Ovi Suite' te downloaden.
Met dit programma is het onder andere mogelijk om de nieuwste updates voor je telefoon te installeren. Ook biedt dit programma de nieuwste updates voor Ovi Maps aan.
Waarschijnlijk heb je er nog een oudere versie van kaarten/maps op staan waardoor je gevraagd wordt voor een licentie. Met de nieuwste versie (welke pas sindskort gratis is) zou je dit probleem als het goed is niet meer moeten hebben.

edit: de software updates die je via jouw methode doet zijn driver updates. Maw, nieuwere besturingsprogrammas voor je windows omgeving. Het updaten van de software voor jouw nokia is via deze manier dus uberhaubt niet mogelijk.

[ Voor 19% gewijzigd door Switchie op 21-04-2010 22:28 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
we gaan het proberen, dank je.
ik hou je op de hoogte

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Ik kan je sowieso de Ovi Suite aanraden omdat dit programma het ook mogelijk maakt om je telefoon met je computer te synchroniseren. Zo kun je bijvoorbeeld de in jouw telefoon opgeslagen afspraken overzetten naar Outlook op de computer. Ook is het mogelijk om back-ups te maken van bestanden/telefoonboek/sms'jes etc....

Verder moet je er op letten dat als je de telefoon van nieuwe software gaat voorzien dat je hierbij wel uiterst 'voorzichtig' te werk gaat. Let er in ieder geval op dat je accu goed vol zit en dat je niet met b.v. 20 % restduur gaat updaten (als het goed is krijg je hier wel een melding over maar je kunt nooit zeker genoeg zijn)
Verder, tijdens het updaten zo min mogelijk met de computer doen en de mobiel uberhaubt met rust laten. Als het updateproces om wat voor reden dan ook halverwege wordt afgebroken heb je grote kans dat je met je telefoon terug naar de winkel kunt! ;)

wederom klein editje: aan te raden is om voor het updaten alvast een backup van je belangrijke bestanden te maken. alles op het telefoongeheugen ben je namelijk kwijt als je gaat updaten.

[ Voor 9% gewijzigd door Switchie op 21-04-2010 22:34 ]

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik neem aan dat je de telefoon aan je PC kan hangen dmv. een datakabel?
Zo ja, ga eens naar http://europe.nokia.com/s...re/device-software-update en volg de instructies om de laatste versie van het besturingssysteem van je telefoon te downloaden.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1