Computer herkent ethernet kabel niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacobv3l
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-12-2024
Hallo, ik heb een probleempje en hoop dat jullie kunnen helpen met het oplossen.

Ik heb internet van Lijbrandt Telecom op mijn (studenten)kamer en dat werkt ineens niet meer. Mijn computer geeft de melding dat er geen ethernet kabel is aangesloten terwijl dat wel zo is. Ik heb al deze kabels getest en ze doen het. Ik het nu tijdelijk via een andere verbinding wel internet.

Mijn internet van Lijbrandt komt uit een doosje op mijn kamer dus daar kan ik niet veel mee doen. Het probleem is wel dat dit Internet het wel doet (ik heb het aangesloten op mijn laptop en daar werkt hij wel. Het ligt dus aan mijn computer. echter het is dus alleen de combinatie van dit internet met deze computer computer. Ander internet werkt wel gewoon.

Dus wat zou ik kunnen testen om erachter te komen wat er mis mee is? Ik heb windows 7 (64 bit) en mijn moederbord is een Gigabyte GA-770TA-UD3

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deandb
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-02-2024
Wat is "ander internet"?
Is dit ook met een kabel, of is dit draadloos, 3G stick,...

Moest het niet met kabel zijn, moet je eens kijken of je niet per ongeluk je netwerk adapter hebt uitgeschakeld
Network and sharing center -> change adapter settings -> rechts klikken op je ethernet adapter, en kijken of er "enable" staat. Indien ja, dan is hij uitgeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacobv3l
Nee, dat andere internet(xs4all) is ook gewoon met kabel. en dat heb ik nu aangesloten met precies dezelfde kabel die ik gebruikte voor het lijbrandt internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deandb
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-02-2024
Dus als ik het goed begrijp heb je daar dan 2 routers liggen?
En je gebruikt dezelfde kabel om je pc te verbinden met de 2 routers, maar op xs4all werkt het wel, en op dat ander zegt je pc "geen kabel aangesloten"? Terwijl je laptop het wel fijn doet met deze 2e router?
En dit is nog maar plots? Vroeger werkte dat wel allemaal?

Heb je al eens gekeken naar je speed en duplex settings van je netwerkkaart, dat deze op auto staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacobv3l
Er liggen hier niet echt 2 routers. Er is één router van mijn gehele huis (Studentenhuis met 16 mensen) maar dit is redelijk instabiel en dat moet ik vaak pagina's opnieuw laden. Daarom ben ik overgestapt op Lijbrandt. Dat is gewoon een kastje in mijn kamer. Die apparatuur zit wel in het huis maar niet ergens waar ik erbij kan.

Verder heb je het wel helemaal goed. Het is ineens gebeurd. Mijn PC komt dan niet op internet en problemen oplossen zegt dat ik geen ethernet kabel heb aangesloten. Het is misschien ook handig om te weten dat ik een verificatie programma heb op mijn computer om op dit internet te komen. Maar dit heb ik gecontroleerd en alles staat goed.

Ik heb ook net naar speed en duplex gekeken en die staat op auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 01:10
Wat ik begrijp is je situatie qua Lijbrandt zo: er zit ergens een glasvezelmodem met een centrale switch waarvanuit een netwerkkabel naar een contactdoos in je kamer gaat.

Als er op deze contactdoos geen signaal zit is er waarschijnlijk een probleem met de kabel of de aansluiting op de switch. Dit zul je moeten melden bij de beheerder van de apparatuur. Dit kan de verhuurder zijn of de provider.

[ Voor 30% gewijzigd door Hulkiedulkie op 21-04-2010 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacobv3l
Beschrijving klopt wel, echter de contactdoos geeft dus wel een signaal, met mijn laptop zie ik het wel maar mijn PC geeft dus die foutmelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 01:10
Jacobv3l schreef op woensdag 21 april 2010 @ 23:18:
Beschrijving klopt wel, echter de contactdoos geeft dus wel een signaal, met mijn laptop zie ik het wel maar mijn PC geeft dus die foutmelding
Staat de netwerkkaart misschien "vast" ingesteld op 1Gbit of full-duplex terwijl de lijn maar 100Mbit of half-duplex aankan? Dat kan het verklaren.

Deze instelling is aan te passen in het scherm van de driver, tabblad "geavanceerd". Kijk eens na of hij wel op auto staat of probeer het met een vaste conservatieve instelling.

[ Voor 9% gewijzigd door Hulkiedulkie op 22-04-2010 23:37 ]

Pagina: 1