Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:13
Al een heel lange tijd, zo'n 3,5 jaar, heb ik een Sony Ericsson W810i. Die heeft het altijd goed gedaan, maar de laatste tijd valt de telefoon regelmatig uit. Dan heb ik hem aanstaan, doe hem in mijn broekzak en loop of fiets naar waar ik dan ook toega, en later staat de telefoon uit. Aanzetten is geen probleem, dan doet hij het weer.

Merkwaardig is wel dat ik er op let dat ik niet tegen de telefoon stoot. Dat hij daardoor uitvalt (al mag dat naar mijn idee niet eens), lijkt me onwaarschijnlijk. Wel blijft hij eigenlijk altijd aanstaan als hij stil op bijvoorbeeld een bureau blijft liggen.

Nu hoorde ik vandaag dat het uitvallen aan mijn accu kan liggen. Die zou slecht zijn, en tegen de telefoon zeggen dat hij leeg is. Volgens degene die mij dit zei, is het probleem te verhelpen met een nieuwe accu.

Daar wilde ik eigenlijk wel advies over van de medetweakers hier op GoT. Klopt dit verhaal? Of kan ik beter gewoon die hele eenvoudige nieuwe Nokia kopen (1662 of 2330, want ik zit vast aan T-Mobile)? Behalve het uitvallen doet mijn huidige telefoon het nog gewoon, dus als het uitvallen te verhelpen is dan is de telefoon wat mij betreft nog prima te gebruiken.

The answer is 42.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Nee, het lijkt me dat dat niet aan de accu zal liggen.... Je kan natuurlijk voor niet zoveel geld een nieuwe (nep)accu kopen om het zeker te weten, maar reken er maar niet op...

Probeer eens is je firmware te voorzien van een update. Al weet ik niet 100% zeker of dat als eindgebruiker al mogelijk was ten tijde van de W810i

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Zenyatta
Dan was dat van die man in de winkel gewoon een verkooppraatje? Ik vermoedde al zoiets. Firmware upgraden schijnt wel te moeten kunnen, maar ik denk dat dat meer moeite kost dan dat het voordeel oplevert. Toch maar goed naar een telefoon zoeken dan...

The answer is 42.

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Misschien maakt de accu niet altijd goed contact ? Het feit, dat de telefoon niet uitvalt, wanneer hij stil op een bureau ligt, zou daarop kunnen wijzen.
Heb je al eens geprobeerd, een stukje papier dubbel te vouwen en dat tussen accu en accudekseltje te klemmen, zodat hij echt goed vastzit ?

• Zenyatta
Dat heb ik nog niet geprobeerd. Maar ik vraag me af of dat de oplossing kan zijn. Waardoor zou het kunnen worden veroorzaakt dat de accu niet altijd goed contact maakt? Tot ongeveer een maand of twee geleden deed hij het altijd goed, en de achterkant van de telefoon heb ik al een jaar of twee niet open gehad.

En bovendien heb ik altijd een beschermgeval om mijn telefoon gehad, vanaf dag één.

De enige verandering die ik ooit in de telefoon heb gemaakt is dat ik er een andere geheugenkaart ingezet heb. Er zat origineel een 512MB MS Pro Duo in, die ik vervangen heb door een MS M2 van 4GB met een adapter naar MS Pro Duo. Daarna heeft hij anderhalf jaar goed gedraaid voordat dit probleem begon. Zou daar het probleem in kunnen zitten?

The answer is 42.

• ExPlanE
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

ExPlanE

Let the beat hit 'em!

Ik heb exact hetzelfde toestel, ook al een jaar of 3 á 4 in m'n bezit. En heb eigenlijk een vergelijkbaar probleem. Nu gebeurt het bij mij vooral als ik lang (lees: >10 min oid, minder als ik 'm op speaker zet) bel, of muziek via de speakers afspeel. Hij denkt dan dat de batterij leeg is en sluit de boel af. Als ik daarna even wacht en de telefoon weer aanzet, zie ik langzaam het batterijtje rechtsboven weer 'opladen'. Overigens laad ik de telefoon elke dag op. ;)

Ging er eigenlijk vanuit dat dit wel aan de accu lag. Maar firmware klinkt niet eens zo gek. Geen idee hoe ik deze kan updaten? Via instellingen is te zien dat ik softwareversie CXC1250316 R4EA031 heb.

• Zenyatta
Ik heb de tip geprobeerd een papiertje tussen accu en accudeksel te doen. Dat maakt geen verschil. De hele dag, zelfs op de fiets bleef hij aan, maar toen ik naar mijn werk fietste vanavond, is hij vier keer uitgevallen in een kwartier.

@ExPlanE: Elke dag opladen? Is de accu dan zo snel leeg, of doe je dat 'uit voorzorg'? Ik kan nog steeds toe met eens per 5 of 6 dagen opladen. Dat is ook waarom het mij onwaarschijnlijk lijkt dat de accu overleden is. Ik kan alleen niet vinden waar mijn softwareversie staat. Het hele menu instellingen heb ik al doorlopen. Waar staat dat bij jou precies?

The answer is 42.

• ExPlanE
  • Niet online

ExPlanE

Let the beat hit 'em!

De telefoon staat bij mij in een speaker dock, waar ik 'm dagelijks in zet. Dus hij laad sowieso op. Maar ik kan ook toe met een flink aantal dagen niet opladen hoor.

Voor de software versie ga je naar Instellingen -> Updateservice (Tabje Algemeen) -> Softwareversie. ;)

Het gekke is dus inderdaad dat de batterij vol is, en deze kan gerust een aantal dagen zonder op te laden. Maar bij een tijd bellen, of muziek via de speakers spelen, denkt de telefoon dat de batterij leeg is en dan valt 'ie uit... Maar aanzetten is vervolgens geen probleem. Al duurt het vaak wel eventjes voor dat hij weer ziet dat de batterij haast nog vol is. Als ik daarna meteen weer ga bellen oid valt ie ook vaak weer uit.

Edit:
Na wat speuren op internet schijnt het vooral te maken te hebben met firmware/software. Wellicht dat je via Update Service de boel kan updaten.

[ Voor 15% gewijzigd door ExPlanE op 24-04-2010 18:41 ]

• Zenyatta
Kijk, dat verklaart waarom ik mijn softwareversie niet kan vinden. De hele optie updateservice ontbreekt op mijn telefoon!

Als het probleem te maken heeft met de firmware, dan betekent dat voor mij een nieuwe telefoon. Ik heb geen zin in het gezeur van back-ups maken van alles wat erop staat en dan een firmwareupgrade. Mij te veel werk en te veel risico, ook al is het dan al een oude telefoon. Dan komende ergens in de komende maand maar een nieuwe telefoon halen...

The answer is 42.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:04

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Als de telefoon uitvalt, zodra er gebruik wordt gemaakt van het vermogen (zenden, bellen, muziek draaien, cpu gebruik bij uitlezen card) dan ligt het 9 van de 10 keer wel degelijk aan de accu.

Heb hier nog een Nokia 3330 liggen die nog 4 dagen standby doet, maar na 4 seconden bellen uitvalt.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• ExPlanE
  • Niet online

ExPlanE

Let the beat hit 'em!

Ik check sowieso nog even met een andere batterij, aangezien mijn telefoon niet 'random' uitvalt, maar inderdaad bij belasting. Het echt random uitvallen heeft hoogstwaarschijnlijk met firmware/software te maken. ;)

• Zenyatta
Mijn telefoon valt niet per definitie uit bij belasting. Ik kan er prima een uur mee bellen. Sluit dat dan uit dat er iets is met de accu?

Met de accu heb ik overigens geprobeerd zuinig om te gaan, dat wil zeggen: alleen opladen wanneer de accu echt bijna leeg is. Maakt dat echt verschil, of is dat alleen mijn idee?

The answer is 42.

Pagina: 1