Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulplayer123
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06 16:46
Goedenavond iedereen,

Deze zomer ga ik samenwonen met mijn vriendin en we zouden graag onze eerste media-opstelling willen kopen. Deze bestaat uit een tv, geluidset en mediaspeler. Ons budget gaat van 1400-1500 euro.

Voor de tv heb ik gekozen voor een Sony Bravia KDL-40HX700. Deze tv voldoet aan mijn vereisten van ingangen en uitgangen. Daarnaast ken ik Sony als een vrij goed kwaliteit merk. Ik ben hem ook gaan bekijken en hij zag er goed uit, maar ik heb er nog geen films op zien afgespeeld worden. Deze tv schommelt tussen de 1000-1100 euro.

Voor het muzieksysteem heb ik gekozen voor de Sony DAV-DZ280. Ik ken niet zoveel van geluidssystemen, maar ik ben enkel pc boxen gewoon dus vermoedelijk kan het niet veel 'slechter' (het zijn wel steeds dure pc boxen).

Het enigste waar ik serieus over twijfel is de mediaspeler. Er zijn een aantal mediaspelers die op tweakers staan die mij wel aardig lijken, maar doordat er zoveel zijn, weet ik niet welke nu het beste is. Al mijn video-, muziek- en fotobestanden staan op mijn Mac Pro. Deze heeft software om in NTFS te schrijven dus dat is geen heuvel. Ik zou graag willen dat hij BR ondersteund, maar dat lijkt mij al vrij standaard te zijn.

Als jullie alternatieven weten die beter zijn (of goedkoper alhoewel dat meestal niet samen gaat), laat het dan zeker weten! Ik heb al heel veel reviews bekeken en gedaan, maar meestal weten de ervaren forum gebruikers hier een pak meer over. Daarom dat ik dus zo'n post aanmaak.

Groetjes,
Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:26

CyBeRSPiN

sinds 2001

Wil je ook films met surround gaan afspelen vanaf een andere plek dan je 5.1 muzieksysteem (bijvoorbeeld vanaf de mediaspeler)?
Dan lijkt me die sony een verkeerde keus. Volgens Sony zijn dit de beschikbare ingangen:
Ingang/Uitgang
Audio-ingang (analoog) NEE
Audio-ingang (optisch) NEE
Audio-ingang (coaxiaal) NEE
D.C.A.C. (Auto Calibration) NEE
SCART (audio-ingang TV)NEE
Ik zou zelf nooit voor een alles-in-een geluidsysteem gaan. Mocht je andere boxen willen of andere apparatuur willen aansluiten dan kan dat vaak niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulplayer123
Ik dacht altijd dat ik het geluid van de mediaspeler naar de tv kon sturen om dan naar het geluidssysteem te streamen?

Zoals ik al eerder zei, ken ik amper iets van geluidssystemen. Ik heb gekozen voor de Sony Dav omdat ik dan met één afstandsbediening alles kan besturen. Dat van die afstandsbediening is gewoon gemakzuchtig. Natuurlijk mogen er ook andere merken aangeraden worden. Zolang het maar niet duurder dan 200-300 euro is. Het moet van mij geen all-in-one systeem zijn. Als er systemen zijn die 5.1 boxen geven, maar geen dvd-speler, ga ik daar niet om rouwen. Mijn ps3 kan perfect dvd's afspelen.

Daarnaast mag de mediaspeler maximaal 200 euro kosten.

[ Voor 116% gewijzigd door Soulplayer123 op 21-04-2010 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:26

CyBeRSPiN

sinds 2001

Soulplayer123 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 19:33:
Ik dacht altijd dat ik het geluid van de mediaspeler naar de tv kon sturen om dan naar het geluidssysteem te streamen?
Meestal wordt het geluid dan stereo, bij mijn Samsung is dat in ieder geval wel het geval.

Als je 1 afstandsbediening fijn vindt dan kan dat altijd met een Logitech Harmony voor een paar tientjes, daar zou ik het systeem niet op gaan selecteren..

Maar met je budget besteed je 75% aan de tv, dan houd je per definitie dus al minder over voor een goed geluidssysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulplayer123
Ik heb wat zitten rondkijken en kwam dan eigenlijk steeds terecht bij: HT-SF1300 of de Sony H-serie HT-DDWG800. Deze zijn een pak duurder, maar zo'n geluidssysteem zal je niet elke 3 jaar kopen.

Deze hebben verscheidene ingangen. Ik vermoed dat ik mijn PS3, mediaspeler en mijn tv kan koppelen?

Als mediaspeler twijfel ik tussen de volgende:
Western Digital WD TV Live Media Player (optische uitgang voor geluid)
Xtreamer Mediaplayer (optische uitgang voor geluid)

Het is de bedoeling dat deze streamend kunnen werken. Mijn Mac Pro staat in mijn bureau en gaat via een netwerk kabel naar mijn airport extreme. Dan wordt deze 2 meter draadloos overbrugd naar een airport die dan naar een gigabit switch gaat die 4 poorten heeft (digibox, ps3, mediaspeler, tv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 21:10
Toevallig heb ik gisteren zelf de 40HX700 gekocht en moet zeggen dat ik hier heel erg tevreden over ben. Een enorme verbetering tenopzichte van mijn 32V4500. Wat anderen ook al eerder hebben opgemerkt is het wel een vrij groot deel van het totale budget. Om die reden zou je kunnen overwegen om voor de 40EX700 te gaan. Deze is alleen niet 200hz (maar 100hz) en het zwart is een fractie minder zwart (geen deep black panel).

Als je kiest voor het andere model tv krijg je ineens veel meer opties op audio gebied. Zelf heb ik een aantal jaar geleden een receiver gekocht van Denon en daarbij twee goede speakers van B&W (cm7) en je ziet dat deze het langer overleven dan de TV.

Voor het afspelen van media gebruik ik de PS3 omdat je hiermee vrijwel alles kan afspelen (of streamen van computer). Daarnaast heeft de PS3 nog steeds één van de beste blue ray spelers en is hij klaar voor de 3d technologie in combinatie met de juiste tv (hx700 is dat volgens mij niet).

Kortom, ik zou een EX700 kopen, de PS3 en een leuke receiver (sony, pioneer, onkyo) en wat leuke speakers. Misschien nu kiezen voor 2 kleine boekenplank speakers om deze later te vervangen voor zuilen.
De boekenplank speakers kunnen dan mooi dienen als surround speakers. Een kant en klaar 5.1 setje kan natuurlijk ook.

In totaal zit je dan op 700 voor tv + 250 ps3 + 250 receiver + 1 x 300 speakers = 1500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuilverwerking
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-08 21:25
Houdie,

Heb zelf een Xtreamer.
HDMI tussen Xtreamer en mijn Sony bravia is goed.
Alleen de Sony Bravia springt bij de Xtreamer niet altijd naar de juiste beeld verhouding.
Dit moet ik dan met de afstandbediening van de Sony doen.
Ja, de Bravia beeldfunctie staat al op 'Smart', maar dat maakt niet uit.
Blue Ray doet het met FW 2.3.1 goed alleen bij sommige films is het volume wat zacht.
Dit kun je gewoon harder zetten op de Xtreamer, dus niet echt een probleem.
Voordeel van de Xtreamer vindt ik dat er een HD in kan (2,5") of je moet voor de Xtreamer Pro gaan 2X 3,5"
Ik stream DVD films vanaf mijn Linksys NAS200 (goedkoop,traag ,100 Mbps) maar dit gaat via LAN uitstekend. Wifi antenne heb ik er bij gekregen i.v.m. first batch klant, maar dat ding werkt voor geen meter op de Xtreamer, op PC echter wel!?!? HD / BlueRay heb ik getest via NAS200 en ik heb hier geen problemen mee gehad. Ik moet echter zeggen dat de meeste HD / BlueRay films op de HD van de Xtreamer staan.
Na het zien gaan ze de prullebak toch in. ;)
Ik heb op mijn Xtreamer NZBget draaien wat zeer goed bevalt. Hoeft de pc niet meer aan met SABnzbd+
Nadeel van de Xtreamer (kleine) is zijn FAN. Ik zou nu zelf voor de Xtreamer Pro gaan.

Lees:
http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=24220
http://shop.xtreamer.net/...ons/727/Installing+NZBGet

[ Voor 20% gewijzigd door vuilverwerking op 02-06-2010 13:51 ]

Pagina: 1