Toon posts:

Garantie P6T Asus zonder bon?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een kapotte P6T hier liggen die ik 2dehands een jaar geleden heb aangeschaft. nu heb ik toen echter de bon er niet bij gekregen en de verkoper zei toen tegen mij dat er aan de hand van het serienummer 3 jaar garantie op zit.

in het boekje kan ik iets terug vinden over sep 3 2008. dus het zou er nog binnen moeten vallen.

Nu heb ik contact met asus opgenomen en hun vertellen mij dat het niet mogelijk is om hier garantie op te geven.

Nu is mijn vraag klopt dit ook moet je echt de bon hebben of is dit gewoon een reply van een sjaggie kerel? >:)

Hieronder de mail:

Geachte klant/ Dear customer,

Sorry alle reparatie's lopen via het punt van aankoop, maar als u de bon niet meer heeft kan ik ook niets voor u doen.

Met vriendelijke groet / Best regards,

Asus TSD

*gelieve de complete email conversatie mee terug te sturen indien u reageert*
*please send the whole email conversation when you reply*

[CASEID=WTM201004202233345422]

Apply date : 4/20/2010 10:33:34 PM

[Product Information]
*Product Type : Motherboard
*Product Model : P6T Deluxe
*Product S/N : 8BM0AI310081
Place of Purchase : Internet
*Date of Purchase : 2009/3/19

[Motherboard Specification]
*Motherboard Revision : Can not see anymore
*Motherboard BIOS Revision : Can not see anymore

[VGA Card Specification]
*VGA Card Vendor : XFX
*VGA Card Model : 4850 1gb ddr3
*VGA Card Chipset : Can not find
*VGA Card Driver : Can not find

[CPU Specification]
*CPU Vendor : Intel
*CPU Type : i7 920
*CPU Speed : 2.6 Mhz

[Memory Specification]
*Memory Vendor : Corsair
*Memory Model : XMS 3 1600Mhz
*Memory Capacity : 6GB

[HDD Specification]
HDD Vendor : OCZ
HDD Model : Vertex
HDD Capacity : 120 GB

[Add-on Card Specificatio]
Add-on Card Vendor :
Add-on Card Type :
Add-on Card Model :

*Operating System : Windows 7 64bit

[Problem Description]
Beste,

Ik wil een defect moederbord aanmelden voor RMA. Hij gaat helemaal niet meer aan
en zo dus ook geen response(piepjes), alleen de on/off switch op het moederbord
blijft branden maar als ik die indruk krijg ik ook geen reactie. Sinds vanmorgen doet hij
dit. Ik zit zelf in de ICT branche dus ik heb al een aantal dingen getest:

1. Als eerste heb ik een Bios reset uitgevoerd zonder succes
2. Daarna heb ik alle overige componenten van het moederbord verwijderd behalve
het geheugen en de processor & natuurlijk de voedingsaansluitingen.
Ook dit zonder succes.
3. vervolgens heb ik de voeding aangesloten op een andere pc en werkte perfect.
Daar licht het dus niet aan.
4. Vervolgens het geheugen en de processor verwijdert en nog geen response.

Dit overtuigde mij dat het moederbord defect en hem vervolgens als RMA aan te
melden.

Nu vraag ik me af hoe dit nu gaat verlopen. Ik heb de afgelopen 2 uur het huis
doorzocht om een bon van het moederbord te kunnen vinden. Maar helaas zonder
uitkomtst. Ik heb hem afgelopen jaar gekocht via Mycom maar die kunnen niets voor
mij betekenen zonder bon. En vertelde mij dat ik rechtstreeds via jullie garantie kon
achterhalen en dit geen problemen mocht geven.

Word het moederbord opgehaald door TNT/UPS?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2010 18:46 ]

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Zoals je kunt lezen op http://support.asus.com/r...px?no=201&SLanguage=en-us gaat reparatie inderdaad via de reseller. Vraag is dus, kun je nog in contact komen met die verkoper en kan die nog aannemelijk maken dat de boel daar gekocht is (bank afschrift) of iets dergelijks?

Mag ik vragen wat er kapot is aan de P6T?

[ Voor 174% gewijzigd door kalizec op 21-04-2010 18:47 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

De persoon die hem heeft betaald ben ik zelf niet, namelijk via marktplaats.

En hij geeft aan niets meer te hebben van de aankoop etc...

Help?:P

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-02 14:28

Sick Nick

Drop the top!

Ik zou beginnen met je telefoonnummer en je emailadres uit je start-post weg te editen ivm spam :P

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je geen aankoopbewijs hebt dan houdt het op, want dan kun je niet aantonen hoe lang dat je dit ding al hebt.
Asus doet vziw geen directe RMA's, dus dat is knap lastig. Ik denk dat het een kwestie wordt van een nieuwe plank kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar had ik me al eigelijk bij neergelegd maar toch probeer ik het een en ander eerst uit te zoeken.

Maar aan de hand van een bank afschrift doen ze het wel?

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-10-2025
niet altijd, soms wel licht aan hoe vriendelijk en welwillend ze zijn. en natuurlijk ben jij niet de koper. dus word het lastiger.

gametag: estruqiarixs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 18:46:
Ja daar had ik me al eigelijk bij neergelegd maar toch probeer ik het een en ander eerst uit te zoeken.

Maar aan de hand van een bank afschrift doen ze het wel?
Nou, dat is meer om bij de winkel aan te kunnen kloppen, direct bij Asus zal het lastiger worden denk ik.

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:09
Doet Mycom niet het rma'en tegen betaling?
Paar keer gelezen geloof ik?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 18:38:
<grote knip> Ik heb de afgelopen 2 uur het huis
doorzocht om een bon van het moederbord te kunnen vinden. Maar helaas zonder
uitkomtst. Ik heb hem afgelopen jaar gekocht via Mycom maar die kunnen niets voor
mij betekenen zonder bon.
Je realiseert je dat je hier fraude / valsheid in geschrifte aan het plegen bent ?

En je dan ook nog afvragen waarom de RMA regels zo strak zijn... :X

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

aZuL2001 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 23:24:
Je realiseert je dat je hier fraude / valsheid in geschrifte aan het plegen bent ?

En je dan ook nog afvragen waarom de RMA regels zo strak zijn... :X
Waarom dan? Er zit garantie op het ding, dus zo lang je een bon kunt vinden is dat geldig. Zelfs als je geen bon hebt maar kun aantonen via een afschrift of wat dan ook behoor je garantie te krijgen (wettelijk gezien).

Ik vind zelfs dat je, indien de garantietermijn niet verstreken is en je op een andere manier ook garantie kunt krijgen, dat ook geoorloofd is. Wettelijk gezien misschien niet strikt, moreel gezien wel.

Edit: ik ging er van uit dat er zeker garantie op zat, toen ik nog een keer herlas bleek dat misschien zo te zijn.

Pertinente onwaarheden mailen lijkt me trouwens ook geen goede praktijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2010 02:03 ]

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-02 23:21

Yor

Yor1313#2571

De TS loopt een beetje uit z'n nek te lullen tegen ASUS en verwacht dat wij het voor hem oplossen?

Nee, dat gaat mij echt te ver...

http://yor.minitroopers.com

• CQC AnacondA
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:39
Tsja, zonder bon geen garantie is niet een onlogische redenatie,

Webshops houden echter wel de bonnen bij, maar bij niet op naam gekochte producten is het een beetje einde oefening. Overigens bij een pin betaling veronderstellen dat er dan wel garantie is vind ik zelf een lastige.

Ik mag toch aannemen dat een winkel meerdere producten verkoop voor 60,- en om er nu automatisch van uit te gaan dat het dan een moederbord zus en me zo zou zijn gaat in mijn ogen wat ver.

Verpakkingen bewaren heeft meer te maken met de interne afhandeling van reparaties. Hetgeen voor een klant geen verschil zou moeten uitmaken. Winkels zelf zouden dat maar anders moeten oplossen... (wees creatief met karton ofzo ;) )

Toch maar een bonnenmapje (of koop een andere 2de hands met bon!) dan voer je daar toch de garantie op ;)

Verwijderd

CQC AnacondA schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:18:
Webshops houden echter wel de bonnen bij, maar bij niet op naam gekochte producten is het een beetje einde oefening. Overigens bij een pin betaling veronderstellen dat er dan wel garantie is vind ik zelf een lastige.

Ik mag toch aannemen dat een winkel meerdere producten verkoop voor 60,- en om er nu automatisch van uit te gaan dat het dan een moederbord zus en me zo zou zijn gaat in mijn ogen wat ver.
Daar was een tijd terug nog een voorlichtingscampagne over, over zo'n jongetje dat zijn auto terug naar de winkel wil brengen maar de bon niet meer heeft. In Nederland zijn klanten behoorlijk beschermt, en terecht, zou ik zo zeggen. Natuurlijk ligt er enige verantwoordelijkheid bij de klant, maar winkels gebruiken bonnetjes en alle mogelijke mankementen daaraan vaak als excuus om mensen af te wimpelen. Ik word al boos als ik denk hoe vaak mensen geen garantie krijgen omdat het thermisch papier van die bonnetjes te snel vergaan is, terwijl dat wat mij betreft toch echt een probleem van de winkel is (die kiest die techniek uit) en niet van de klant.
Ik heb de bon niet meer. Wat nu?

Wilt u teruggaan naar de winkel omdat het gekochte product ondeugdelijk is? En hebt u de bon niet meer? Dan kunt u misschien op andere manieren bewijzen dat u dit product gekocht hebt bij deze winkel. Misschien hebt u gepind, of via internet betaald. Dan kunt u uw bankafschrift als bewijs gebruiken, wanneer daaruit blijkt wat u heeft gekocht, en op welke datum u de aankoop heeft gedaan.

Wilt u echter een product ruilen omdat u spijt heeft van de aankoop? Ruilen is geen recht. De verkoper mag verlangen dat u alleen mag ruilen met de kassabon.

Consuwijzer
Wel leuk bij Euroland _O-

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 19:11:
Daar was een tijd terug nog een voorlichtingscampagne over, over zo'n jongetje dat zijn auto terug naar de winkel wil brengen maar de bon niet meer heeft. In Nederland zijn klanten behoorlijk beschermt, en terecht, zou ik zo zeggen. Natuurlijk ligt er enige verantwoordelijkheid bij de klant, maar winkels gebruiken bonnetjes en alle mogelijke mankementen daaraan vaak als excuus om mensen af te wimpelen. Ik word al boos als ik denk hoe vaak mensen geen garantie krijgen omdat het thermisch papier van die bonnetjes te snel vergaan is, terwijl dat wat mij betreft toch echt een probleem van de winkel is (die kiest die techniek uit) en niet van de klant.
Maar in dit geval heeft de TS het niet bij de winkel gekocht, maar is het tweedehands. Dus is er geen relatie tussen de TS en de winkel, en zonder kassabon gaat die er ook niet komen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1