Door de jaren heen een flinke collectie opgebouwd, met ook de nodige programma's de ID3 tag's te wijzigen (Tag&Rename, mp3tag, etc etc).
Met behulp van deze programma's de meeste bestanden vrij netjes gekregen.
Nu heb ik een mooie server geklust, welke ik wil gaan inzetten om deze muziek collectie wat professioneler te organiseren.
Windows 7 met Media Centre is dan een optie wat ik interessant vond. Voorheen met winamp gewerkt (niks op tegen) maar het visuele van media centre/player trok mij aan.
Nu bezorgt dit echter een aantal hoofdpijnpuntjes waar ik niet geheel uitkom:
Met behulp van deze programma's de meeste bestanden vrij netjes gekregen.
Nu heb ik een mooie server geklust, welke ik wil gaan inzetten om deze muziek collectie wat professioneler te organiseren.
Windows 7 met Media Centre is dan een optie wat ik interessant vond. Voorheen met winamp gewerkt (niks op tegen) maar het visuele van media centre/player trok mij aan.
Nu bezorgt dit echter een aantal hoofdpijnpuntjes waar ik niet geheel uitkom:
- Various Artists, neem een album als Hitzone. Hier de gehele collectie legaal op de plank staan en deze wil ik graag digitaal in mijn systeem stoppen. Alles geript, getagd en ik ben tevreden. not...
Media Player ziet dit album zo vaak als er een liedje voor staat als ik de id3tag album artist vernoem naar de artiest van het liedje.
Ik krijg keurig 1 album te zien, bv hitzone 10, als ik deze album artist vernoem naar "Various Artists". Nu echter zie ik bij mijn lijst met artiesten allemaal Various Artists en kan ik dus nog niet zoeken.
Hoe dit euvel op te lossen / aan te pakken?
Zoeken op het WWW heeft mij niet geleid tot een oplossing. - In een programma als Tag&Rename heb ik de tags van een liedje volledig ingesteld, toch ziet windows 7 noch windows media player de correcte tags.
Ik heb hiervoor 4 verschillende programma's gebruikt (op xp, via Remote Desktop) maar Windows 7 wil er geen tag voor schrijven.
Is dit een bekend euvel?