[feat] Nieuwsberichten wegfilteren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lieve Devvers <3 *;

Ik kijk elke dag op Tweakers.NET en wordt hier veel wijzer (ofcourse!)... alleen elke dag het nieuws over de iPhone/iPad wordt ik op z'n zachts gezegd een kleeeeeein beetje str#@!ntziek van :$ ... en ik denk dat menig anderen dit ook heeft.

Is het misschien een optie om een soort van filter in te bouwen? Ik geloof dat FOK! t.z.t. wel zoiets had, dat je zelf kon kiezen van 'dit nieuws wil ik wel zien en deze niet' .. :)

Alvast bedankt voor het lezen en het over nadenken ervan :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2010 13:35 . Reden: Speciaal voor 'Orion84' smiley veranderd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Engadget heeft het ook een "exclude tag filter". Misschien een goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:44

crisp

Devver

Pixelated

De vraag is waarop je zou willen filteren? Op rubriek, op categorie of op tag?

Ik ben zelf altijd wel voorstander voor meer mogelijkheden tot personalisatie, maar je moet wel bedenken dat dit niet bepaald een triviaal verzoek is en er dus goed gekeken zal moeten worden naar het nut/noodzaak van een dergelijke feature. Het aantal nieuwsberichten op een dag is imo toch nog wel aardig te overzien toch?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-09 19:02

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Het probleem is dat sommige mensen bepaald nieuws niet willen zien. Het gaat hun niet om het overzicht, zij ergeren zich aan bepaald nieuws en willen het kunnen negeren. Een tag-based ignore-functie zou voor deze mensen ideaal zijn.
Tegelijkertijd is er eerder gevraagd om een veel grover filter: sommige mensen interesseert het hele telecom en gaming gebeuren niets en willen bijvoorbeeld alleen core en pro volgen. Die kunnen dan wel de losse channels volgen, maar het liefst heb je natuurlijk het nieuws in een enkel overzicht. Een filter op channel zou hier dus prima werken.
Een filter op categorie zou beide oplossingen bij elkaar in de buurt brengen, maar het filteren op specifieke onderwerpen blijft dan lastig. Om bijvoorbeeld nieuws: Apple iPad 3G komt op 30 april uit in Amerika niet meer te zien zou je dan de hele "Electronics » Tablets"-categorie moeten verbergen, maar dan mis je direct veel meer.
Een echt ideale oplossing zie ik dus ook niet echt.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Tag based filteren lijkt me dan het meest praktisch voor een gebruiker. Dan heb je het zelf geheel in de hand. Je zit misschien wel af en toe met de hoeveelheid tags die op een artikel zitten. In het voorbeeld waar DirkW naar linkt, is alleen 'apple' en 'tablet' getagged. Beide zijn vrij grof van aard. Toch denk ik dat het voor de meeste mensen al genoeg zou zijn :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dirk schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:26:
Het probleem is dat sommige mensen bepaald nieuws niet willen zien. Het gaat hun niet om het overzicht, zij ergeren zich aan bepaald nieuws en willen het kunnen negeren. Een tag-based ignore-functie zou voor deze mensen ideaal zijn.
[...]
Als het nieuws dat ze wel willen zien nu ondergesneeuwd zou raken door het nieuws dat ze niet willen zien had je een punt, maar dat is volgens mij (en dat is ook hoe ik crisp zijn opmerking interpreteer) niet het geval. Het aantal nieuwsberichten is dusdanig overzichtelijk dat je makkelijk zelf kan filteren op wat je wel en niet wilt lezen, zonder het risico te lopen dat je iets mist omdat het tussen allerlei Apple items staat, om maar een voorbeeld te noemen.

De vraag is dus of je tijd moet steken in een ingrijpende technische oplossing voor de (kleine?) groep mensen die niet in staat is om aan de hand van het nieuwsoverzicht zelf te kiezen welke items ze wel en niet openen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gewoon het punt dat sinds de iPad aangekondigd is dat er elke dag wel 1-4 nieuws items over Apple per dag zijn. Alsof elke scheet die Steve Jobs doet zo belangrijk is. En dan is 80% van het nieuws nog een gerucht ook. Het komt al in het nieuws omdat iemand denkt een nieuwe iPhone in z'n handen te hebben. :') Als nieuwssite, vind ik, hoor je je op de feiten te berusten en niet op geruchten die één of ander gadgetfreak/fanboy-blog uitkraamt.

iig kan ik indenken dat mensen dit een beetje te veel van het goede vinden. Dus een tags exclude functie en dan de geruchten als "gerucht" taggen lijkt me een geweldige oplossing.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2010 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Behalve dat het nogal off-topic is, een dergelijke discussie is meer iets om aan de redactie voor te leggen, weet je het ook wel schaamteloos te overdrijven. Ik tel de afgelopen weken max 2 berichten per dag met de tag apple en daarvan is misschien 1/3 een gerucht (als in: titel tussen quotes).

En als je dan ook nog smileys als :') gaat toevoegen dan helpt dat vrees ik niet om Tweakers.net er van te overtuigen dat een dergelijk filter echt een hele nuttige toevoeging zou zijn.

Ik kan me best voorstellen dat het voor sommigen een interessante feature kan zijn, maar sluit me bij crisp aan wat betreft de vraag of het echt de moeite waard is.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Het valt mij op dat veel artikelen inderdaad undertagged zijn, maar dat zou dan bij de redactie neergelegd moeten worden als op tags gefilterd moet kunnen worden.

In de trant van Adion's Tweakblog: Blogs verbergen is dit voor jezelf ook door te trekken naar de nieuwsberichten.
Niet de allernetste oplossing, maar zolang er nog geen filtermogelijkheid is werkt het voldoende.

Cascading Stylesheet:
1
2
3
.content .frontpageItem td.ellipsis a[title*="iPad"] {
    visibility: hidden;
}

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Orion84: Oké speciaal voor jou, de smiley weggehaald. Maar ik wou eerlijk gezegd niet beginnen over de hoeveelheid apple berichten er nu per dag staan, maar gewoonweg de feature 'wegfilteren'. Dank.

Wat betreft de qua tags, dat zou kunnen werken. Soms zie je wel eens bij nieuwsberichten bepaalde tags staan die inderdaad betrekking hebben op het onderwerp. Bijvoorbeeld iPad, iPhone, of wat dan ook. Wellicht alleen op titel filteren zou ook kunnen helpen, aangezien daar altijd te vinden is waarover het nou precies gaat..

De (tijdelijke) oplossing welke Wiethoofd aanhaalt vind ik ook wel prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:38:
@Orion84: Oké speciaal voor jou, de smiley weggehaald. Maar ik wou eerlijk gezegd niet beginnen over de hoeveelheid apple berichten er nu per dag staan, maar gewoonweg de feature 'wegfilteren'. Dank.
Die reactie van mij was dan ook vooral gericht op Verwijderd in "[feat] Nieuwsberichten wegfilteren".

Dat het een leuke feature is om te kunnen filteren op tags ben ik ook best met je eens, maar zoals crisp al aangeeft moeten de mensen die beslissen of daar ontwikkeltijd aan besteed gaat worden wel overtuigd worden van het nut/noodzaak van zo'n functie. Ik wilde vooral aangeven dat klagen over het aantal Apple gerelateerde nieuwsberichten niet zo overtuigend werkt, zeker niet als daarbij flink overdreven wordt.

Persoonlijk vraag ik me bijvoorbeeld af op wat voor manier nieuwsberichten die je niets interesseren je nu echt belemmeren in het gebruiken van Tweakers.net. Persoonlijk kijk ik naar de titels van nieuwsberichten en als het nieuws niet interessant lijkt klik ik er niet op en lees ik verder. Het aantal nieuwsberichten is dusdanig overzichtelijk dat ik geen interessante berichten mis doordat er massa's aan niet interessante berichten staan.

[ Voor 13% gewijzigd door Orion84 op 22-04-2010 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:53:
Persoonlijk vraag ik me bijvoorbeeld af op wat voor manier nieuwsberichten die je niets interesseren je nu echt belemmeren in het gebruiken van Tweakers.net. Persoonlijk kijk ik naar de titels van nieuwsberichten en als het nieuws niet interessant lijkt klik ik er niet op en lees ik verder. Het aantal nieuwsberichten is dusdanig overzichtelijk dat ik geen interessante berichten mis doordat er massa's aan niet interessante berichten staan.
Het doet me niet belemmeren, maar als er een mogelijkheid zou zijn dat het eventueel helemaal verstopt kan worden (m.b.v. filters bijv.) zou dat wel prettiger zijn :) . Stel, de filter komt er niet, dan zal het heus niet zo zijn dat ik niet meer kom kijken of iets. Want dan blijf ik ook selectief berichten uitzoeken d.m.v. titel lezen.. :)

Kreeg alleen ineens dit idee, en dacht ik deel het met anderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 11:15
Na het zoveelste nieuws item over de iPad/iPhone te zien m.b.t. een hack en het naar mijn mening hypocriete gedrag van tweakers.net omtrent hacks/cracks/'jailbreaks' en het linken naar deze op het forum of in reacties, wat niet mag, terwijl tweakers.net het nu zelf wel doet in: nieuws: Spirit-jailbreak voor iPad en iPhone beschikbaar zou ik ook wel zo'n filter optie willen zien.
Dan hoef ik me hier tenminste niet meer aan te ergeren.

Wat ik al eens eerder schreef in een reactie:
Tweakers.net begint naar mijn mening op RTL Boulevard te lijken qua berichtgeving over Apple en haar producten. Steve Jobs hoeft maar een scheet te laten en het staat op de frontpage.
Omdat ik absoluut niet gecharmeerd ben van zulke nieuwsitems zou ik dan ook graag dit soort nieuws willen wegfilteren.

Wat is de status van deze featreq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:44

crisp

Devver

Pixelated

Wat is de status van deze featreq?
Hierover is nog geen beslissing genomen en vooralsnog heeft dit geen prioriteit. Sowieso zal een dergelijk ingrijpend verzoek als dit eerst door het management goedgekeurt moeten worden. Ik acht de kans klein dat hier op korte termijn iets mee gedaan kan worden.

Intentionally left blank

Pagina: 1