Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05
Na een overstap van T-Mobile pre-paid naar BEN abonnement (zonder nummerbehoud) krijg ik bij het voeren van gespreken een foutmelding.

De foutmelding komt naar voren zodra een gesprek tot stand komt (niet bij overgaan dus) en dit gebeurd me bij beide Sony Ericsson telefoons die ik heb getest (w880i T-mobile branded en T230, los gekocht) maar niet bij een LG Vieuwty (ook t-mobile branded).

"codering niet aangeboden door netwerk operator" (er verschijnt ook een "!" driehoekje bij de iconen in het scherm, die na het gesprek weer verdwijnt).

Wat heb ik al gedaan?
-Firmware update voor de w880i via SE suite.
-Master reset
-Handmatig T-Mobile netwerk als eerste keus (MNC 16)
-Helpdesk gebeld (Slechts 1 persoon die ik sprak kende de foutmelding, scheen vaker voor te komen bij SE telefoons, wist geen oplossing, ben wel "van het netwerk verwijderd en opnieuw toegevoegd")
-Telefoon opnieuw opstarten
-Voorkeur voor verbinding van GSM+GPRS afgehaald en op alleen GSM gezet

Mijn oude T-Mobile pre-paid kaart geeft dit probleem niet, in geen van de telefoons. Vreemd dus, wat het is toch hetzelfde netwerk!

Ik heb al gekeken naar mogelijkheden om "retail" firmware op mijn w880i te zetten (die overigens al dik een jaar simlock vrij, via de legale weg) maar ben bang om handmatig iets erop te flashen, zonder dat ik zeker weet dat het werkende firmware is. Ook betwijfel ik of een standaard firmware het probleem oplost.

Naast de foutmelding worden sommige gesprekken ook gewoon afgebroken na een random tijd (kortste gesprek was 32 seconden, langste 13 minuut nogwat). De meeste gesprekken gaan goed, maar het is me sinds vrijdag (eerste gebruik) al 5 keer gebeurd. Mijn vriendin, die de telefoon hiervoor bij haar telfort abo gebruikte had hier nooit last van.

Ik zou graag mijn telefoon als boosdoener uitsluiten en natuurlijk dat irritante piepje + foutmelding bij al mijn gesprekken laten verdwijnen!

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als ik hier mijn Ben simkaart in mn oude T610 doe, dan verschijnt idd ook het waarschuwings driehoekje zodra er een gesprek gaande is (vergezeld van het fijne waarschuwings toontje)

Het was mij al vaker opgevallen, maar kan er niet achter komen wat het precies inhoud. Bij de handleiding wordt het icoontje niet behandeld.

Maar bij een Nokia zie ik ook een open gebroken sleuteltje staan, dus zal wel iets met een netwerk instelling te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-07 08:05
Heb hier nog nooit van gehoord!

Heb het idee dat het misschien een probleem is, doordat Ben het allernieuwste type simkaart gebruikt, en je wat oudere toestel hier niet meer overweg kan. Zou het anders ook niet weten, maar nogmaals, heb hier dan ook nog nooit van gehoord.. misschien toch maar een ander toestel gebruiken om van het probleem af te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-07 17:12

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Brief schrijven richting Ben? Neem aan dat ze meer klanten hebben met Sony Ericsson telefoons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-07 21:17
Ik kan je zeggen dat deze melding geen invloed heeft op de services van Ben.
Deze melding treed ook op bij diverse samsung toestellen.

Het eigenlijk heel simpel te verklaren. Het toestel gaat uit van een bepaalde codering die het netwerk aanbied.
echter wordt er een andere codering gebruikt voor het beveiligen van gesprekken.
Daarom geeft het Sony Ericsson toestel deze melding.

Het is dus iets in het toestel en helaas weet ik ook niet of dit uit te schakelen is,

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before