Black Magic Intensity, 2 computers, en Live stream Gaming

Pagina: 1
Acties:

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02-2025

Pheace

The Eviler of Evil

Topicstarter
Edit: Omdat het een wat rommelig verhaal is geworden is de basis vraag hier: Kan ik mijn Desktop/Games van de ene computer naar de andere computer sturen en daar met een Capture card opvangen?

Ok. Een wat moeilijke situatie om uit te leggen maar ik zal mijn best doen.

Mijn intentie: Games(inclusief Console) Live streamen, over services als Ustream/Livestream.

Nu heb ik al heel wat afgezocht over hoe en wat de mogelijkheden daar in zijn. En daar zijn nogal wat opties voor zoals de Pinnacle Dazzle, Monsoon Hava, Blitzbox, Black Magic Intensity Pro.

Nu is mijn aandacht op de laatste hiervan gevallen, vanwege 1 specifieke gedachte:

Ik had een youtube video gezien van deze man waarin hij zijn *dazzle* had gebruikt, om makkelijker TF2 te streamen. Dit deed hij door een extra video kabel van zijn computer laten gaan en die door de dazzle te laten lopen. Zo Clonede hij zijn computer scherm dus, en ving de 2de clone dus op met zijn dazzle.

Voordeel hiervan is uiteraard dat mijn gamepc zich enkel op mijn game kan richten zonder zich druk te maken over capturen/streamen.

Maar dat ging bij hem omdat hij een S-video uit had op zijn Video kaart.

Ik heb de HD5870, geweldige kaart, maar ik heb enkel 2xHDMI + DVI.

Dus kom ik op de Black Magic Intensity Pro. Deze capture card kan , voor zover ik weet, HDMI ook opvangen (Xbox 360 gebruikers willen deze nog wel eens gebruiken).

Nu weet ik alleen niet 100% zeker of dat idee van boven ook inderdaad werkt ...

Vragen die in me opkomen:

A) Werkt dit wel? Is mijn gekloonde scherm net zo makkelijk capturebaar? En is dat tegelijk video en geluid? (Geloof het wel met HDMI)

B) Kan mijn 2de computer dit proces aan denken jullie? (BMI schijnt nogal zwaar op de processor te kunnen wezen) Specs: AMD xp3200+ 4 gigabyte, HD4870.

C) Ben ik gewoon heel dom bezig boven en zie ik iets compleet simpels over het hoofd?

D) Weet iemand toevallig, simpelere betere manieren om te bereiken wat ik probeer te bereiken.

Ik begrijp dat het een beetje een schot in het donker is om hier specifiek BMI gebruikers te vinden, maar bij BMI hebben ze geen forums, enkel 'support', waar ik deze vraag wel naartoe gestuurd heb maar ik weet niet wat voor antwoord ik van die CS terug mag verwachten.

Zoals jullie kunnen zien bevat mijn vrqaag van allerlei gebieden wel wat, gaming, internet, videokaart, cpu etc dus het was wat moeilijk te plaatsen.

Ik heb het here Ustream verhaal hier nog buiten gelaten wat in principe betekent dat de binnenkomende video stream van de BMI omgezet moet worden naar 16:9 SD, dan door een Flash Media Encoder gestuurd word, en dan uiteindelijk met de broadcaster van Ustream gestreamt word.

Mijn internet is aardig robuust dus dat zou het probleem niet mogen zijn.

Excuses als dit de verkeerde plaats is voor deze vraag.

[ Voor 3% gewijzigd door Pheace op 21-04-2010 16:47 ]

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Hm,

interessant. Lijkt enigzins op wat we een paar jaar terug gebruikten voor EVE Online (spioneren, e.d.), maar dat was veel meer rudimentair. Wat wij deden was windows media encoder gebruiken om via connectie met een media server een live stream te geven van wat mensen "aan de andere kant" aan het doen waren. Maar dat liep uiteindelijk vast op de beperkingen van de software, hogere eisen van de EVE client e.d. Gezien performance bottlenecks moest de resolutie teruggeschaald worden, en dan waren chats of positie indicaties niet meer duidelijk. Er zijn tegenwoordig wel alternatieven zoals via Xfire, maar die hebben zowel de resolutie beperkingen als een toch scherpe vertraging in de streams.

De BMI zou een deel van dat proces moeten aankunnen, lijkt me. Jammer van geen support forums daar.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:00

XanderDrake

Build the future!

Pheace schreef op woensdag 21 april 2010 @ 16:45:
B) Kan mijn 2de computer dit proces aan denken jullie? (BMI schijnt nogal zwaar op de processor te kunnen wezen) Specs: AMD xp3200+ 4 gigabyte, HD4870.
Beetje offtopic, maar hoe heb je deze config in elkaar gekregen?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-02 12:51

M2M

medicijnman

is het niet gemakkelijker om een tweede videokaart toe te voegen aan je systeem, met S-Vid out?

-_-

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Topicstarter
XanderDrake schreef op woensdag 21 april 2010 @ 18:31:
[...]

Beetje offtopic, maar hoe heb je deze config in elkaar gekregen?
och, goed punt, het was een 3700+, venice heette die volgens mij. Asrock Dual Sata moederbord.

@hierboven. Dat was me nu inderdaad nog helemaal niet in me opgekomen. Dat zou dan met de gedachte zijn om die Dazzle toch te gebruiken (wel een stuk goedkoper maar niet HD capabel (mogelijk later voor PS2/Xbox360, maar goed nu geen probleem).

Wel een leuke gedachte maar dat zal dan denk ik automatisch een kaart worden die minder capaciteiten heeft dan mijn huidige kaart (kosten alleen al ... lol). Zou het dan mogelijk zijn om toch vol op mijn nieuwe kaart te spelen (1920x1080) en dan die kwaliteit door een minder capabele kaart te sturen? Weet niet of dat mogelijk is.

Toch spreekt de mogelijkheid hierboven, mits dat zou werken me nog steeds meer aan omdat geluid als ik me niet vergis ook wordt doorgestuurd daarmee, en dat spaart me nogal wat synch moeite in vergelijking met de S-video optie waarschijnlijk. Het processen van de capture zal wel vertraging opleveren maar als ik het geluid naar dezelfde computer doorstuur is dat instant. Geen idee hoe ik een vetraging zou moeten inbouwen daarvoor.

@Daarboven weer. Het streamen zelf is niet zo het probleem inderdaad. Ik stream al een tijdje via Xfire en juist omdat ik zo gewend aan het raken ben te gamen met wat mensen die meekijken en meechatten probeer ik mijn gaming uit te breiden zodat ik het bij al mijn gaming zo kan doen. Helaas is Xfire, ook al heeft het goede prestatie/kwaliteit, gelimiteerd aan de games die ze zelf supporten, en dat bevalt me niet aangezien ik de laatste tijd veel open/closed beta's probeer, en die kan ik dan niet streamen. En ik merk toch erg dat zolang ik iets niet kan streamen, de drang om te spelen een stuk minder is (dat kan je goed of slecht noemen uiteraard :p)

Vanwege de limitaties bij Xfire stap ik dus waarschijnlijk over naar Ustream, omdat ik daar kan streamen wat ik wil, wat heel simpel gaat. Je drukt op de broadcast knop op hun website, kiest een feed en daar ga je. De Flash Media Encoder kan je daartussen gebruiken voor extra kwaliteit. Er is ook een Ustream Producer programma wat je bepaalde windows of je desktop laat streamen (dat gebruik ik dus op het moment voor games).

Daarbovenop heb je dus nog een keer dat mensen hun consoles streamen op die site, door middel van extra hardware (captures cards, Dazzle, Blitzbox, Hava etc) en dan hun feed naar de computer sturen en streamen. Dat bevalt mij ook wel vanwege mijn PS1/PS2 die ik best wel weer zou willen spelen, des te meer als dat fijn met wat gezelschap online kan.

(kort verhaal ter verduidelijking bedoeling/motief ^^)

Edit: Ik ben een fout aan het maken zeker? HDMI kan video en geluid aan geloof ik? Maar betekent dat dat het signaal uit een videokaart ook video en audio bevat? Of alleen video?

[ Voor 39% gewijzigd door Pheace op 21-04-2010 22:45 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-02 12:51

M2M

medicijnman

Voor zover ik weet is het gewoon mogelijk om "naast" je huidige videokaart, een tweede te steken. PCI / PCI-E of als je een heel exotisch moederbord hebt, AGP. Alles is toegestaan, aangezien de videokaart enkel en alleen gebruikt gaat worden om videobeeld over een S-video kabeltje te verzenden.

Daarnaast heb ik dit zelf ook nog niet geprobeerd, misschien is het wel verstandig om eens rond te googlen, of gewoon voor een paar euro een "reserve" experimenteer videokaart aan te schaffen. Het liefst ook van ATI/AMD ivm driver problemen. Ikzelf ben eigenlijk wel benieuwd naar de mogelijke resultaten.

En over HDMI kan zowel audio als video. De vraag is of je videokaart een audiosignaal mee stuurt over de HDMI verbinding. Als ik me niet vergis hebben ATI/AMD kaarten uit de 5 serie die mogelijkheid, maar ik weet niet zeker of dat ook geldt voor "gamegeluid". Daarnaast is het nog maar de vraag of er een dubbele output is, zowel over de videokaart als je (onboard)geluidschip(kaart).

-_-

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-02 23:08
Is het niet mogelijk om zoiets te gebruiken? DVI > VGA is iig geen probleem lijkt me.

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Topicstarter
spNk schreef op donderdag 22 april 2010 @ 00:31:
Is het niet mogelijk om zoiets te gebruiken? DVI > VGA is iig geen probleem lijkt me.
Zoiets had ik al eens bekeken inderdaad maar als ik het op die manier zou doen is composiet me weer iets te veel kwaliteitsverlies dus dan zou het toch op zijn minst S-video moeten zijn en die conversie is blijkbaar gewoon niet te doen van HDMI (niet op betaalbare wijze in ieder geval).

Ik heb wat verder gezocht en volgens 'dit' verhaal zou HDMI van de nieuwere videokaarten ook geluid moeten kunnen versturen.

Ik heb mijn specs even bekeken (HD5870) en dit gedeelte lijkt dat ook wel te bevestigen:

"# Integrated HD audio controller
# Output protected high bit rate 7.1 channel surround sound over HDMI with no additional cables required
# Supports AC-3, AAC, Dolby TrueHD and DTS Master Audio formats"

Dus dat is een plus voor de HDMI naar Black Magic tot dusver.

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-02 23:08
Dat klopt ook, hdmi = dvi met geluid. Alle moderne videokaarten kunnen dat.
Pagina: 1