[Pioneer AV Reciever] Zelf een defect oplossen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Ik heb een Pioneer VSX-D1011 receiver staan waar ik een defect mee heb, en ik vermoed dat ik deze zelf wel kan repareren. Ik heb alleen wat hulp nodig van de experts hier.
De VSX-D1011 is nu zo'n 7 jaar oud en ik heb erg veel plezier van deze 7X100 watt receiver gehad.

Symptomen:
De receiver gaat af en toe spontaan uit. Het is net of er een beveiliging inschiet. Als ie uit gaat dat hoor ik ook een duidelijke "klik", waarschijnlijk van een relais. Het maakt niet uit wat de receiver aan het doen is. Volume helemaal open of helemaal dicht maakt ook niet uit. Ook als de receiver in stand-by staat komt het voor. De ene keer blijft ie 2 dagen aan staan de andere keer een half uur.
Als de versterker uit geklapt is kan ik hem wel weer aanzetten met de Powerknop. Dit lukt 9 van de 10 keer prima. Die ene keer moet ik een uurtje wachten en dan gaat de receiver weer aan.

Ik heb de versterker open gemaakt en gecheckt of er en zekering door is, dit is niet het geval.

Ik weet dus niet wat de power-off triggert.

Is er een manier waarom ik kan testen of nakijken welk component zorgt voor het defect?
Als de versterker aanstaat dat doet ie het overigens prima! Pioneer vraagt 50 euro voor alleen het nakijken. hier komen dan de reparatie kosten nog bij. En ik heb inmidels een nieuwe Onkyo gekocht dus haast heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 16:29

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Niet gewoon een luidsprekerkabel die sluiting maakt? De meeste recievers schieten dan ook in "protection".

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:23

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Bij mij gebeurde ongeveer hetzelfde; dit kwam omdat een speakerkabeltje los zat, en tegen de speaker-geraamte leunde. Er kwam wel geluid uit, maar tijdens de MCACC-kalibratie schakelde mijn Pioneer VSX-919 zichzelf steeds uit.

Even kabeltjes controleren dus. ;)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Spuit elf, maar ik had hetzelfde als salim op mijn VSX-516..speakerkabel tegen het chassis, * tik* uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Leuk dat jullie dit zeggen inderdaad. Ik heb het vermoeden dat het daarmee wel is begonnen. Toen ik mijn nieuwe versterker plaatste zag ik dat 1 van de draadjes van de rechter front los zat. Dit zal voor sluiting hebben gezorgt met het andere draadje. Echter heb ik nu andere speakers aangesloten en grondig de kabels gecontrolleerd. Ook binnenin de versterker gecontrolleerd. Wellicht dat 1 van de speakers brak is.
Ik zal eens testen wat er gebeurd als ik geen speakers aansluit!

Ben benieuwd waar deze beveiliging zich bevindt in de versterker en of ik heb kan overrulen (als test)

Net getest, ook zonder speakerdraad aan de versterker hetzelfde probleem...Dus een defect in de speaker uitgesloten.

[ Voor 9% gewijzigd door BeyondThunder op 23-04-2010 15:10 ]