Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke processor?

Pagina: 1
Acties:

• Raymeister
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-04-2021
Ik ben van plan om een nieuw I5 systeem te gaan aanschaffen. De reden voor een I5 is dat ik wel een systeem wil wat redelijk wat prestaties heeft, maar niet een enorme krachtpatser hoeft te zijn.
Zo af en toe wat nieuwere games die niet alles op full hoeven te draaien, virtual machines en photoshop zal het zwaarste zijn wat ik ermee van plan ben.
Alleen vraag ik mij dan af, ben ik beter af met een I5 met 2 cores op bijv. 3,2 Ghz of een I5 met 4 cores en op bijv. 2,4 Ghz?
Verder komt er minimaal 4gb geheugen in met waarschijnlijk een GT 240 1GB DDR5 kaartje.

Voeding, dvd, hdd's heb ik al in bezit.

Graag jullie advies :)

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-11 20:29

• Raymeister
Ja en wat ik er zover uit heb begrepen is dat je voor een allround pc beter een gemiddelde processor kan aanschaffen dan een supersnelle, maar dan ben ik er nog niet helemaal uit of ik dan beter voor een I5 met 2 of 4 cores moet kiezen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat ligt natuurlijk aan de applicaties waarmee je gaat werken. Als daar veel multithreaded applicaties bijzitten dan is een 4core handig, als je veelal single en dualthreaded spul draait is een 2core zinniger.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Een Core i5 750 is wel een goede koop, maar de dualcore's zijn dat niet echt. Dan kun je veel beter naar AMD kijken. Een GT240 is overigens ook een kaart van niks, ATi heeft veel betere alternatieven voor zo'n prijs.

Ik zou dan ook kijken in: [BBG aanschaf] Budget- / Basissysteem maart 2010 voor een veel betere PC voor jouw geld.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Raymeister
Ja ik denk dat ik (haast) niet gebruik zal maken van multithreaded. Zal vooral meer gaan om apps die vooral gebruik maken van het geheugen en videokaart. Zal eens gaan neuzen naar de ATI kaarten binnen hetzelfde budget als je me dat aanraadt.

Verwijderd

ikzelf ben wel een voorstander van de AMD Phenom II X2 550 Black Edition. Kost ongeveer 80 euro en die kan je mits je een geschikte mobo en geluk hebt unlocken tot triple of quadcore. Verder is het een black edition waardoor je een vrije multiplier hebt.

die GT 240 kost rond de 80 euro, ga daarvoor dan gelijk voor een HD 5570 met 1 GB of een 5670 met 512 mb.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 19:06:
ikzelf ben wel een voorstander van de AMD Phenom II X2 550 Black Edition. Kost ongeveer 80 euro en die kan je mits je een geschikte mobo en geluk hebt unlocken tot triple of quadcore. Verder is het een black edition waardoor je een vrije multiplier hebt.
Een Athlon II X3 435 is goedkoper en in verreweg de meeste dingen sneller en kan ook unlocked worden (met een beetje geluk), zowel L3 cache en/of 4de core.
die GT 240 kost rond de 80 euro, ga daarvoor dan gelijk voor een HD 5570 met 1 GB of een 5670 met 512 mb.
Een HD5570 is te duur en 1GB geheugen op zo'n ding schiet je eigenlijk niks mee op.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1