draadloos printen van laptop zonder router

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juvenalis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-08-2010
Hallo iedereen

Ik ben nieuw op tweakers.net en heb volgend vraagje :

Ik ben bezitter van een laptop Dell 1737 met Wi-Fi on-board. Ik wil een printer aankopen in de prijsklasse € 70 - 150 met Wi-Fi. Vermits ik mobile internet (3G) gebruik via een USB-stick gebruik ik geen router.
Vooraleer ik een printer aankoop wil ik weten of ik rechtstreeks zo'n printer kan verbinden met mijn laptop zonder router. En indien dat mogelijk is kan ik dan ook terzelfdertijd op internet ?

Welke printer kan je me aanbevelen voor licht occasionneel gebruik tot small office ?
Vermits ik ook Bluetooth heb op mijn laptop behoort ook Bluetooth printen tot de mogelijkheid maar ik vermoed dat die printers een stuk duurder zijn. Is dat zo ?

Thx alvast voor mogelijke replies

Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wlan printen gaat niet lukken volgens mij via een ad-hoc netwerk.
Hiervoor dien je echt een wlan routertje voor aan te schaffen.

En bleutooth printers zijn er volgens mij niet

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

degroot schreef op woensdag 21 april 2010 @ 18:41:
En bleutooth printers zijn er volgens mij niet
Zeker weten wel.. vrij veel zelfs. Daarnaast kunnen de meeste wifi printers prima werken met adhoc.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Is het niet zo dat je ad-hoc netwerk na iedere reboot opnieuw ingesteld moet worden?

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deandb
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-02-2024
Ik heb geen ervaring met ad-hoc netwerks met printers, maar ik ken wel mensen die best wel te spreken zijn over deze printer (wel iets boven je budget, maar wel color laser, misschien de extra €50 waard):

pricewatch unsorted: Samsung CLP-315W USB/LAN/WLAN, Schwarz

Je zegt wel niet hoe ver de printer zal staan van je laptop? Hou er rekening mee, dat bluetooth ook maar een beperkte ontvangst heeft. Dan kan je al bijna net zo goed een USB kabel gebruiken :D

Wat ook nog een mogelijkheid zou kunnen zijn, is een bluetooth of wifi printer servertje.
Dit is een bakje, waar je eendert welke usb printer op aansluit, en die je vervolgens via bluetooth, of wifi kan benaderen, afhankelijk van wat je koopt natuurlijk.
Ik weet dat HP dit zeker heeft, maar ik vind zo niet direct een type nummer voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juvenalis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-08-2010
Wel, .. ik heb gisteravond een HP Deskjet F 4580 gekocht voor € 79,90 en de installatie verliep vlekkeloos : ik kan nu inderdaad draadloos printen zonder router (via een ad-hoc netwerk) en kan zelfs tegelijkertijd surfen op internet.

Thx

Pat
Pagina: 1