[css] positioneren

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben bezig met een website te positioneren in CSS, echter is het voor mij een tijd geleden en ik kom er niet meer uit.

zo moet het ongeveer worden:

Afbeeldingslocatie: http://img59.imageshack.us/img59/5289/positioneren.jpg

Het blauwe is een schaduw, dat groene is een stukje wat nog aan de header moet komen. Tussen de witte lijnen zitten op sommige plekken nog een border. Hoe moet ik te werk gaan om dit goed toonbaar te krijgen?

Ook wil ik dat de content area bovenin de HTML code staat. Dit moet je toch met css code overal kunnen plaatsen toch? Maar om een of andere manier krijg ik die content area niet onder mijn header, die iets onder de content area staat.

Ook heb ik het probleem dat IE de website niet centreerd, maar chrome wel

code wat ik tot nu toe heb:

HTML
*knip*
CSS
*knip*

[ Voor 55% gewijzigd door MueR op 21-04-2010 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:57

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ja ho even, dat doen we niet. Allereerst dump je een hoop (overbodige) code zonder het gebruik van de code tags, die je na 9 naar toch best had moeten vinden. Daarbij is dit topic niet anders dan een scriptrequest.

Je zegt dat het niet lukt, dat is leuk, maar dan weten we nog niets. Ik krijg het idee dat je maar wat aan het doen bent met al die relative posities. Zonder een feitelijk ankerpunt (in de vorm van een parent) is een relatieve positie niet erg veel waard (want dan default deze naar body). Lees toch nog maar eens wat verder op positionering.

Maak gerust een nieuw topic, maar zorg dan dat je in ieder geval goed aangeeft wat je al geprobeerd hebt, wat er niet lukt, het liefst met een online testcase en meer van dat spul.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Dit topic is gesloten.