Opvolger Nokia N900 gaat N9 heten

Pagina: 1
Acties:

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-02 00:09

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
(artikel: nieuws: Opvolger Nokia N900 gaat N9 heten)

Dit artikel bevat eigenlijk 2 onderdelen: Een paar kleine details/geruchten over de opvolger van de N900 en de nieuwe naamgevings-methode van Nokia inclusief het nieuwe maximaal-17-telefoons-op-de-markt beleid. Naar mijn mening dekt de titel het belangrijkste nieuws, de nieuwe naamgeving en product-differentiatie, niet. Ik zou eerder voor een titel zijn gegaan die wijst op de nieuwe naamgeving of het feit dat Nokia een constant aantal verschillende modellen op de markt wil hebben.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
Ik snap je punt, maar die naamgeving is eigenlijk niet echt *nieuws*: de eerste toestellen met nieuwe naamgeving, X3 en X6, zijn in september 2009 aangekondigd. Vanaf toen was het bekend dat er meerdere series zouden komen. Dit is slechts de uitleg ervan. Een insteek als 'Nokia brengt maar zeventien toestellen tegelijk uit' heb ik overwogen, maar vond ik toch niet echt spannend genoeg om in de kop te vermelden :)

Daar komt bij dat de N900 een heel populair toestel is: dit is de eerste keer dat er een beetje concrete informatie naar buiten komt over een opvolger. Het lijkt me logisch daarmee te beginnen.