Goede middag,
Dank voor jullie reatie's , ik weet genoeg. Het klink eigenlijk al zo goed, dat ik het me niet voor kan stellen dat er dan ineens een hoorbaar beter geluid uit de speakers komt. Wat dat betreft kan de plaatsing van de speakers meer gewicht in de schaal doen.
Ik ben heel tevreden over de V6i. het klinkt als een klok, zéér gedetailleerd - al ligt dat ook aan de Rhaido planar tweeters ! Ik moet alleen opletten dat ie niet te hard staat (4½ max!). Toen ik hem ging beluisteren bij GM-hifi in Ede had ik een passage opstaan van Himalaya-(filmmuziek) en op track 2 staat een waanzinnig zware Tibettaanse drum te horen. Ik zette de amp op 5 om eens lekker de bassen door de kamer te laten rollen. Maar toen ik zag dat de conussen er bijna uitklapten, schrok ik me het lazerus. Die 4 stuks Audio Technology 18H52 mid-woofers zijn toch al niet de goedkoopste. In veel versterkers zit een low-sub filter voor frequenties beneden de 15Hz. Dat dit er bij de Dussun dus niet op, dus ook opgenomen frequenties lager dan hoorbaar worden weergegeven.
Bij gewoon gebruik heb je hier geen last van maar, geef je een feestje en een van de feestgangers geeft een vrolijke zwaai aan de volume knop......... .
Al met al absoluut een aanrader, al moet ik toegeven dat ik geen AB vergelijking heb gedaan met andere amp's. De Arcam/Cyrus8/Music.Fid./Denon PMA2000/Creek Destiny had ik in eerste instantie op het verlanglijstje staan, aan een Krel durfde ik al helemaal niet te denken, maar allen zijn tussen de 16 en 19 honderd euro bijna twee keer zoduur als de V6i. Het is op dit forum al vaker genoemd, deze zelfde versterker wordt door Red Rose Music onder de naam "Affirmation" in Amerika voor 7000 dollar verkocht.
Kritiek? Ja, (hetzelfde als voor de MAP305) de volume regeling via de AB zou wat langzamer mogen, maar het mooie van de V6i is weer dat het volume na aanschakelen eerst naar nul gaat.