Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen een HTC Desire met Android 2.1. Ik wil ook mijn zakelijke mailaccount syncen, dus heb ik de Exchange gegevens ingevuld. Wertk allemaal als een speer. Alleen verplicht de exchange server (beveiligde SSL verbinding) mij een wachtwoord in te stellen op de telefoon. Dus steeds als ik 'm aanzet, moet ik een wachtwoord intikken (niet het Exchange wachtwoord, maar echt de telefoonbeveiliging). Op zich helemaal goed, want iemand die mijn telefoon steelt, moet niet zomaar bij de bedrijfsgegevens kunnen komen.

Maar...ik wil geen wachtwoord intikken, maar zo'n patroon gebruiken. Als de mailaccount eenmaal ingesteld is, kun je het niet meer wijzigen (optie blijft grijs). Ik heb al een keer de account verwijderd en een patroon ingesteld. Als ik daarna weer het Exchange account toevoeg, komt ie toch weer met het verzoek om een wachtwoord in te voeren. En daarmee is het patroon weer uitgeschakeld en niet meer te activeren.

Doe ik iets niet goed? Is het een 'feature' dat de Exchange client op Android blijkbaar niet snapt dat met het patroon de beveiliging al is ingesteld? Is er een alternatieve Exchange client die het patroon wél ondersteunt?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
Het is de server die een wachtwoord wil zien. Dit kan je volgens mij niet afvangen met een gesture/patroon die je genereert met je telefoon en daarna wordt omgezet naar een wachtwoord wat herkend wordt door de exchange server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Apparently some limited good news: the HTC Desire with the latest Sense UI provides
PIN authentication support, according to another post here on the code Android forums.

So, if we're lucky, those next generation devices from HTC running 2.1 (EVO,
Incredible, Desire, etc.) will perhaps work for now, at least until Android natively
supports EAS security policies.
bron
Als ik 't issue zo lees is 2.1 de eerste versie waarin überhaupt Activesync security ge-support is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Ynnoz schreef op woensdag 21 april 2010 @ 14:10:
Het is de server die een wachtwoord wil zien. Dit kan je volgens mij niet afvangen met een gesture/patroon die je genereert met je telefoon en daarna wordt omgezet naar een wachtwoord wat herkend wordt door de exchange server.
Het is niet het mailwachtwoord. Het gaat echt om een wachtwoord om de telefoon te unlocken uit standby.
Het is inderdaad de Exchange server die het eist, maar het is niet een Exchange wachtwoord. Ik kan dit wachtwoord ook instellen zonder dat ik Exchange gebruik. Maar zonder Exchange kan ik ook kiezen voor een gesture, en dát vindt de Exchange client blijkbaar geen afdoende beveiliging. Of hij 'ziet' het helemaal niet.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Ik heb inmiddels zelf de oplossing gevonden: Lockpicker schakelt de 'feature' uit. Op zich dan wel weer handig dat je op een andere manier de foon locked. Ik heb de gesture/patroon lock aan staan. Ik vind dat een stuk makkelijker dan steeds de verplichte 4 karakters invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 13:21
Jammer die werkt niet op m'n Milestone, nog andere apps die hetzelfde doen, maar dan wel op de Milestone?

edit:
Heb het uiteindelijk opgelost met deze tool. Wat een verademing! :)

[ Voor 40% gewijzigd door wmn79 op 04-05-2010 13:42 ]

Pagina: 1