HDMI out geeft verstoord beeld onder Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 11:39
Ik heb op mijn laptop (Compaq CQ70) Windows 7 geinstalleerd, na een aantal maanden met Vista te hebben gewerkt. Alles werkt als een zonnetje, maar alleen HDMI out naar mijn Samsung televisie geeft een heel slecht beeld met een soort ruis door het beeld (knipperende pixels).
Onder Vista werkte het perfect, superstrak beeld.
Wat ik al heb geprobeerd om het beeld goed te krijgen:

-nieuwste drivers van intel (mobile 4 Series Express) geinstalleerd.
-verschillende frequenties en resoluties geprobeerd (resoluties die onder Vista wel met mijn Samsung TV werkten werken nu niet)
-andere HDMI ingang op de TV
-Verschillende vormen van dualscreen) (extended, cloned, alleen extern beeldscherm)

De computer staat nu nog op dualboot met Vista, als ik in Vista boot werkt alles dus weer perfect (met dezelfde drivers, intel gebruikt voor Vista en 7 dezelfde drivers)! Erg vreemd.

Heeft iemand tips of een oplossing?

[ Voor 4% gewijzigd door Wtrdk op 21-04-2010 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat dezelfde drivers gebruikt worden, betekend niet dat ook dezelfde code binnenin de driver voor beide besturingssystemen wordt uitgevoerd.

Staat er ergens (in BIOS o.a.) een "spread spectrum" aan, dan kun je die eens uitzetten.

En je kunt bij de grafische instellingen in Windows 7 (heel veel) andere instellingen proberen.

Maar het lijkt een fout in de driver te zijn. Dus wachten op een nieuwe, of een oudere proberen.
Heeft Windows 7 daar zelf een driver voor? Dus zonder de Intel driver te installeren? Die is dan vaak stabieler en minder uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 11:39
De standaard driver van Windows 7 gaf hetzelfde resultaat. Daarna heb ik de intel-driver geprobeerd.
Ik zal eens in het BIOS gaan rondneuzen.