Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120082

Topicstarter
Al enkele weken heb ik problemen met programma's als Firefox en uTorrent, maar ook met Windows (Vista) zelf.

Firefox en uTorrent blijken eerst goed te werken tot ze even lopen. Dan blijken ze vast te hangen en is het onmogelijk om de processen nog te eindigen (via taakbeheer én command line TASKKILL). Firefox geeft zelf ook de foutmelding dat er nog een proces bezig is (Firefox is already running, but is not responding. To open a new window, you must first close the existing Firefox process, or restart your system.).

Indien ik Firefox of uTorrent terug wil opstarten, moet ik sowieso Windows herstarten en dit duurt ook enorm lang na zulk een fout.

Ik heb reeds Windows volledig nieuw geïnstalleerd (op een nieuwe harde schrijf, had toch een grotere nodig) en bijgevolg ook Firefox en Utorrent. Toch blijft het probleem. Aangezien het probleem ook voorvalt bij Firefox veilige modus, zou de fout niet mogen liggen bij add-ons. Ook zou dat het probleem met Utorrent nog niet verklaren.

Mijn systeem is een Dell XPS M1330 met Windows Vista SP2 volledig up to date, net zoals Firefox en uTorrent. Het is mij een raadsel aangezien het probleem van de ene dag op de andere voorkwam, niet met één bepaald programma verband houdt en nog steeds voorvalt met een verse Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-06 12:43

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Als Vista zelf ook raar doet, zelfs in veilige modus, zou ik eens testen of je geheugen wel goed werkt.
Memtest86+ minstens 8 uur laten draaien.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Bij bij wil firefox nog wel eens vastlopen in combinatie met skype. Weet niet of je dat ook draait? Utorrent en skype draai ik nooit tegelijkertijd, en met utorrent heb ik nooit problemen gehad, daarover kan ik niks zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dat zijn bij mij ook twee processen die vaak blijven hangen; alsof ze wachten op het afsluiten van het netwerkverkeer of iets dergelijks. Vaak merk ik namelijk ook dat de Windows-response vele malen trager wordt als het modem het niet meer bij kan houden...

Hier overigens Windows 7 Ultimate x64.

[ Voor 7% gewijzigd door TimMer op 21-04-2010 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iedereen alleszins al bedankt voor de respons.
Ghost Dog schreef op woensdag 21 april 2010 @ 13:21:
Als Vista zelf ook raar doet, zelfs in veilige modus, zou ik eens testen of je geheugen wel goed werkt.
Memtest86+ minstens 8 uur laten draaien.
Dit heb ik gisteren even kunnen proberen. weliswaar geen 8 uur omdat ik de pc ook gebruik om mijn thesis op te schrijven (wat op dit moment redelijk prioritair is). Toch kwam hij na een half uurtje testen al op enkele fouten. Ik weet niet of het normaal is dat geheugen altijd wel enkele foutjes heeft. Ik heb de test ook niet volledig kunnen uitvoeren. Een soort rapport (wat ik toch veronderstel te krijgen op het einde) heb ik nog niet gezien.
nietorigineel schreef op woensdag 21 april 2010 @ 19:19:
Bij bij wil firefox nog wel eens vastlopen in combinatie met skype. Weet niet of je dat ook draait? Utorrent en skype draai ik nooit tegelijkertijd, en met utorrent heb ik nooit problemen gehad, daarover kan ik niks zeggen
Nope, geen Skype alhier.
TimMer schreef op woensdag 21 april 2010 @ 19:22:
Dat zijn bij mij ook twee processen die vaak blijven hangen; alsof ze wachten op het afsluiten van het netwerkverkeer of iets dergelijks. Vaak merk ik namelijk ook dat de Windows-response vele malen trager wordt als het modem het niet meer bij kan houden...

Hier overigens Windows 7 Ultimate x64.
Het probleem is niet dat ze vertraagd afsluiten (nadat het netwerkverkeer is weggevallen) maar dat het proces nooit eindigt, ook niet na lang wachten. Misschien was het niet duidelijk maar ik heb deze problemen ook wanneer ik Firefox en uTorrent afzonderlijk draai. Met torrents kan ik nog geloven dat er problemen zijn mbt veel netwerkverkeer maar bij 'gewoon' surfen met Firefox valt dit probleem ook voor (normale, niet zware websites).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 13:22

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je symptomen lijken alsof het newerk verkeer in de knoop raakt.

-Check je eventlog (file -> run -> eventvwr )
-firewall/antivirus is druk bezig met newerk verkeer ?
-Virus ofzo zit in je netwerk stack te grutten?

waarom valt netwerk verkeer uit?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Anoniem: 120082 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 12:34:
Dit heb ik gisteren even kunnen proberen. weliswaar geen 8 uur omdat ik de pc ook gebruik om mijn thesis op te schrijven (wat op dit moment redelijk prioritair is). Toch kwam hij na een half uurtje testen al op enkele fouten. Ik weet niet of het normaal is dat geheugen altijd wel enkele foutjes heeft. Ik heb de test ook niet volledig kunnen uitvoeren. Een soort rapport (wat ik toch veronderstel te krijgen op het einde) heb ik nog niet gezien.
Als je geheugen met memtest na een half uur al fouten geeft, is er zeer zeker iets mis.
Geheugen moet geen fouten geven in memtest, ongeacht hoe lang je het test.
Probeer elk reepje eens afzonderlijk te testen, en anders helpt het verhogen van het voltage (met 0.05V-0.15V) over het geheugen misschien.

Zou je voor de duidelijkheid je volledige specs kunnen posten?

Edit:
Waar gebruik je de pc verder voor?
Loopt de pc bij zwaardere belasting (games/films e.d.) ook vast?

[ Voor 5% gewijzigd door Ghost Dog op 22-04-2010 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ook na langer testen blijken er meer en meer fouten te komen. Omdat ik op kamers zit, heb ik momenteel niets bij de hand om mn laptop te openen en te kijken welk reepje problemen geeft. Ik zal dit morgen eens testen en laten we hopen dat dit alle problemen oplost.
Ghost Dog schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:41:
[...]

Als je geheugen met memtest na een half uur al fouten geeft, is er zeer zeker iets mis.
Geheugen moet geen fouten geven in memtest, ongeacht hoe lang je het test.
Probeer elk reepje eens afzonderlijk te testen, en anders helpt het verhogen van het voltage (met 0.05V-0.15V) over het geheugen misschien.

Zou je voor de duidelijkheid je volledige specs kunnen posten?

Edit:
Waar gebruik je de pc verder voor?
Loopt de pc bij zwaardere belasting (games/films e.d.) ook vast?
Mijn pc is een Dell XPS M1330

Intel Core 2 T7500 chipset

1 x Kingston 1 GB
1 x Corsair 2 GB

Nieuwe 500 GB WD HD
GeForce 8400M GS

Verdere specs lijken mij wat minder relevant.

Ik gebruik mijn pc vooral voor office, internet, video en muziek. Met office, video en muziek heb ik nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Je gebruikt twee verschillende reepjes geheugen. Dit kan ook al voor problemen zorgen, omdat ze misschien niet beide exact dezelfde latency's hebben, of net even een ander voltage nodig hebben.
Je zou dan beide exact dezelfde instellingen moeten geven in de BIOS, maar met laptops is dat vaak geblokkeerd.

[ Voor 22% gewijzigd door Ghost Dog op 23-04-2010 20:02 ]

Pagina: 1