Hey,
ik upload een foto via Flash mbv php. Nu dat lukt goed, ik wil alleen dat die foto hernoemd wordt naar de naam van de persoon die men invult in het naam_txt veld.
Ik weet dat ik deze variabele moet verzenden naar het php bestand met loadvars , maar dan zit ik vast. Ik weet niet hoe ik dit moet combineren met het bestaande php upload script.
Ik ben een absolute leek op php gebied, dus neem me mijn gepruts en/of stomme vragen aub niet kwalijk.
Kan iemand mij helpen?
Dit is mijn AS:
En dit mijn php:
Alvast erg bedankt!
ik upload een foto via Flash mbv php. Nu dat lukt goed, ik wil alleen dat die foto hernoemd wordt naar de naam van de persoon die men invult in het naam_txt veld.
Ik weet dat ik deze variabele moet verzenden naar het php bestand met loadvars , maar dan zit ik vast. Ik weet niet hoe ik dit moet combineren met het bestaande php upload script.
Ik ben een absolute leek op php gebied, dus neem me mijn gepruts en/of stomme vragen aub niet kwalijk.
Kan iemand mij helpen?
Dit is mijn AS:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
| import flash.net.FileReference; info.html = true;//textveld html enabelen scaleMode = noScale; var bestandTypes:Array = new Array(); var imageTypes:Object = new Object(); imageTypes.description = "Images (*.jpg)"; imageTypes.extension = "*.jpg;"; bestandTypes.push(imageTypes); //class aanspreken var fileRef:FileReference = new FileReference(); //de blader knop selecteerBestand.onRelease = function() { fileRef.browse(bestandTypes); }; //upload knop en upload progres balk onzichtbaar maken uploadKnop._visible = false; progresBalk.balk._visible = false; progresBalk.balk._xscale = 0; /////////////////////twijfel//////////////////// var send_varnaam:LoadVars = new LoadVars(); function sendNaam(){ send_varnaam.nieuwenaam = naam_txt.text; send_varnaam.sendAndLoad("upload.php", "POST"); } /////////////////////twijfel//////////////////// //een listener aanmaken waarmee we allerlei gegevens kunnen opvragen var listener:Object = new Object(); listener.onSelect = function(file:FileReference) { //bestand is te groot if (file.size>3145728) { //3145728 bytes is 3 MB info.htmlText = "Maximale bestandsgrote 3 MB"; info.setStyle("color", "0xFF0000"); } else if (file.type.toLowerCase() != ".jpg") { info.htmlText = "Alleen .jpg bestanden toegestaan"; } else { uploadKnop._visible = true; info.htmlText = "Bestandsnaam: "+file.name+"<br>"; info.htmlText += "Bestandsgrootte: "+file.size+"<br>"; //info.htmlText += "Extentie: "+file.type+"<br><br>"; info.htmlText += "<b>Klik op de upload knop om de upload te starten</b>"; uploadKnop.onRelease = function() { //het gaat fout if (!file.upload("upload.php")) { info.htmlText = "Upload script niet gevonden"; } //het gaat goed dus... else { /////////////////////twijfel//////////////////// sendNaam(); /////////////////////twijfel//////////////////// progresBalk.balk._visible = true; //dadelijk laten we deze werken } }; } }; //uploaden is bezig listener.onProgress = function(file:FileReference, bytesLoaded, bytesTotal){ //procenten tonen hoeveel er al is ge upload info.htmlText = "Bezig met uploaden..."; prc.htmlText = Math.round(bytesLoaded/bytesTotal*100);//+"% van "+file.size; //balk in laadBalk laten groeien progresBalk.balk._xscale = bytesLoaded/bytesTotal*100; }; //klaar met uploaden listener.onComplete = function(file:FileReference){ info.htmlText = file.name+" is succesvol geüpload.<br>U mag het formulier nu verzenden."; prc.htmlText = "OK"; selecteerBestand.enabled = false; //info.htmlText += "<a href='#pad_naar_bestand'><u>klik om te bekijken</u></a>" progresBalk.balk._visible = false; uploadKnop._visible = false; } //listener aan de ref hangen fileRef.addListener(listener); |
En dit mijn php:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| <?php if ($_FILES['Filedata']['name']) { $nieuweLocatie = 'uploads/'.$_FILES['Filedata']['name']; move_uploaded_file($_FILES['Filedata']['tmp_name'], $nieuweLocatie); chmod ('uploads/'.$_FILES['Filedata']['name'] , 0644); if( !empty($_POST) ){ //? //$sendNieuwenaam = $_POST['naam']; //? //? move_uploaded_file($_FILES['naam'], $sendNieuwenaam)) //? } ?> |
Alvast erg bedankt!