Antimalware Doctor via Windows Update

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg afgelopen maandag, 19-4-2010, een popup bericht van windows update die mij aangaf een bepaald programma te downloaden en te installeren. Over het algemeen bekijk ik eerst of deze eventueel welkom is op de computer, maar aangezien dit ging om het verwijderen van Malware en de naam mij bekend voorkwam, en bovendien was voorzien van een KB nummer van Microsoft, vertrouwde ik de inhoud...
Stom, stom, stom, naar het bleek. Resultaat: enkele virussen op de computer en een stuk malware genaamd Antimalware Doctor.
Mijn virusscanner is echter niet in staat om deze bestanden weg te halen en via google en een paar andere websites werd ik op de volgende site gewezen:
http://www.myantispyware....r-uninstall-instructions/
Is dit programma, MalwareBytes Anti-Malware bij iemand bekend, of is er naar jullie weten een andere manier om dit ding te verwijderen?

Graag zou ik dit zo spoedig mogelijk horen

~Boisei0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Persoonlijk ga ik in zo'n geval maar meteen voor een schone installatie, das de enige methode om zeker te weten dat je systeem weer schoon is. Kost wat moeite, maar hoeveel risico wil je nemen als je bankzaken et cetera op een systeem doet ;)

Alternatief: Ik zou zelf eerst beginnen met het draaien van de virusscan in veilige modus. Daarna een aantal online virusscans, daar zijn er zat van te vinden. Vervolgens nog een leuke malware killer er overheen.

En tot slot antwoord op jou vraag: meuk: Malwarebytes' Anti-Malware 1.45
hij staat in ieder geval op tweakers, voor mij over het algemeen genoeg reden om het programma te vertrouwen (al is het niet te garanderen natuurlijk!)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
MBAM is goedaardig en doet redelijk goed zijn werk :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kulgan
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 23:11
Ik gebruik MBAM en ik ben er erg tevreden over.

Maar wat let je om het programma te installeren en te proberen. Bevalt het je niet dan is 't ook weer snel van je PC te verwijderen. Het is in ieder geval te vertrouwen.
(Lees inderdaad eens de reacties in de meuktracker voor deze en vorige versies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mbam is prima, ik zou lekker F8 doen tijdens het booten van je pc en scannen in veilige modus zonder Netwerkmogelijkheden.

Wel eerst Mbam laten updaten in normale modes natuurlijk dat hij alle virus definities up 2 date heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan zal ik het eerst eens met MBAM proberen, het systeem formateren kan later ook nog wel. Ach, ja, in het vervolg Sandboxie toch maar wat beter gaan gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Rupie schreef op woensdag 21 april 2010 @ 12:30:
Persoonlijk ga ik in zo'n geval maar meteen voor een schone installatie, das de enige methode om zeker te weten dat je systeem weer schoon is.
Deze optie is ook het eerst wat bij me opkwam, ik heb nog wel ergens een vraag teken staan, betreffend de clean install.

Ik heb 2 partities aangemaakt op 1 HDD. C en D schijf. C voor alle software. D voor alle data.
Denk je dat het volledig formateren en clean install op de C voldoende is, of kan ik beter D ook formateren en terugzetten ( heb een back up op externe HDD )

Data is ruim 700GB, dus aangezien het overzetten veel tijd gaat kosten even een check up.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Pagina: 1