Cisco Atlanta Cable Modem verlies verbinding bij downloaden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
Ik heb al een paar maanden last van een modem dat bij maximale download snelheid uitvalt.
Ik heb al 2 verschillende routers er aan gehad, maar probleem blijft.
Wat er gebeurt is dat hij zijn externe ip van de ISP verliest en switcht naar een Intern IP (192.168.100.1)
dat blijft dan een paar minuten en krijgt dan weer een extern ip, waarna het verhaal na een onbepaalde tijd weer opnieuw begint ( uiteenlopend van 10 minuten tot 2 uur )

Aangezien het dus in het modem gebeurt waar ik ook niets aan kan instellen, heb ik geen idee wat dit probleem inhoud of hoe het opgelost kan worden, ze komen vanmiddag de boel doormeten maar als het voor hun niet duidelijk is dan moet ik betalen voor onderzoek.

Aangezien ik pas meer kaas gegeten heb vanaf het modem hoop ik dat jullie me kunnen helpen.

Het betreft een cisco scientific atlanta KABEL modem
Routers die ik heb gehad, waren de Linksys 320 (cisco) met dd-wrt en heb nu een Netgear WNR3500L met de nieuwste Tomato firmware erin.

ik heb een 30/3 abbo bij een lokale provider in de kop van NH

[ Voor 9% gewijzigd door Centropy op 21-04-2010 12:04 ]

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Waarschijnlijk is er zoveel verkeer dat zijn dhcp request verloren gaat. Weinig aan te doen, behalve iets minder hard downloaden...

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:39
Ik had vroeger een vergelijkbaar probleem met een Arris modem. Ik zou toch maar eens met je provider gaan bellen. Zij zullen dit waarschijnlijk op moeten lossen.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

H!GHGuY schreef op woensdag 21 april 2010 @ 12:52:
Waarschijnlijk is er zoveel verkeer dat zijn dhcp request verloren gaat. Weinig aan te doen, behalve iets minder hard downloaden...
Dat is absoluut niet normaal hoor :P

Inderdaad provider bellen, maar hou er rekening mee dat het probleem net zo makkelijk in je bekabeling kan zitten als in het modem. En ja, dat gebeurd soms spontaan voordat je dat vraagt ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
Ja idd, waarom zouden ze dan een 30/3 aanbiedden, en een dhcp request lijkt mij niet nodig als hij al een ip heeft... modem gaat ook nooit uit ofzo. heb het zelfs al meegemaakt dat alle lampjes op het modem behalve de link-led uit waren, dus dingen zoals power en status waren allemaal uit. Ik heb ook al een nieuw modem gehad maar ook dit was niet de oplossing.

Update: ze zijn komen meten en konden helaas niets vinden de singalen waren prima, maar het probleem is er nog. Cisco gebeld, maar die kan niets doen voor consumenten en ik moet bij mijn isp zijn. Maar die weet het ook niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Centropy op 21-04-2010 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Centropy schreef op woensdag 21 april 2010 @ 14:35:
Ja idd, waarom zouden ze dan een 30/3 aanbiedden, en een dhcp request lijkt mij niet nodig als hij al een ip heeft... modem gaat ook nooit uit ofzo. heb het zelfs al meegemaakt dat alle lampjes op het modem behalve de link-led uit waren, dus dingen zoals power en status waren allemaal uit. Ik heb ook al een nieuw modem gehad maar ook dit was niet de oplossing.
Een IP verkregen met DHCP heeft een beperkte levensduur (lease time) en moet elke zoveel tijd hernieuwd worden.
DHCP requests hebben geen guaranteed delivery, dus bij zware belasting kunnen die pakketten gedropped worden. Mss is de processor wel zo hard bezig met data overpompen dat hij niet eens toekomt aan een DHCP request versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
H!GHGuY schreef op donderdag 22 april 2010 @ 12:44:
[...]

Een IP verkregen met DHCP heeft een beperkte levensduur (lease time) en moet elke zoveel tijd hernieuwd worden.
DHCP requests hebben geen guaranteed delivery, dus bij zware belasting kunnen die pakketten gedropped worden. Mss is de processor wel zo hard bezig met data overpompen dat hij niet eens toekomt aan een DHCP request versturen.
Wat is dan maybe een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Centropy schreef op donderdag 22 april 2010 @ 22:33:
[...]
Wat is dan maybe een oplossing?
Iets minder hard downloaden? Zet een cap op 95% van de maximum limiet of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Kom nou toch, dit is gewoon niet normaal, zelfs niet als de lijn permanent 100% belast zou zijn :)

Daarnaast; als hij zijn IP verliest dan is er geen verkeer mogelijk en blijkbaar komt de verbinding dan ook niet meer online. Dus dat kan het probleem niet eens zijn.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Glashelder schreef op woensdag 28 april 2010 @ 17:32:
Kom nou toch, dit is gewoon niet normaal, zelfs niet als de lijn permanent 100% belast zou zijn :)

Daarnaast; als hij zijn IP verliest dan is er geen verkeer mogelijk en blijkbaar komt de verbinding dan ook niet meer online. Dus dat kan het probleem niet eens zijn.
Als hij zijn IP verliest dan zal de DHCP client na een timeout vermoedelijk opnieuw proberen om een IP te krijgen, waarna je verder kan. Dit is exact wat je in de openingspost beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Leuk en aardig; maar een DHCP client begint niet een paar minuten voordat de lease verloopt met verlengen. En daarnaast; dan zouden wel meer UPC gebruikers er last van moeten hebben; of anders gebruikers van dat modem.

Dat modem is een Docsis3 modem dus die kan wel een paar 100mbit aan. Ik blijf erbij dat het probleem in de coax bekabeling moet zitten.

Overigens staat dat modem er ook bekend om dat die het niet leuk vind als het signaal te sterk is. Ik heb hem hier ook voor de versterker geplaatst om die reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
Ik heb geen UPC, maar Kabeltex een Texelse Provider, verder is dit naar mijn weten een Docsis 2 modem, en verder weet ik niets... probleem is nog steeds hier

Pagina: 1