Verschil P2370 en XL2370

Pagina: 1
Acties:

• giedo555
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-01 21:20
Beste Tweakers,

Ik ben benieuwd of iemand mij het verschil uit kan leggen tussen deze twee monitoren. Het gaat om de Samsung P2370 en de samsung XL2370.
Ik heb hier op Tweakers.net zelf ook wat research gedaan. De enige verschillen die ik kan vinden zijn Contrastverhouding, Backlight van CCFL bij de P2370 naar Edge-lit bij de XL2370 en Bij de XL2370 zit een HDMI-aansluiting.

Nu heb ik zelf al een Samsung P2370. Ik ben op zoek naar een tweede beeldscherm voor op een andere locatie. Ik vroeg me af of ik dan beter voor de XL2370 kan gaan met een meerprijs van ongeveer 150 euro of beter kan blijven bij de P2370 die een stuk goedkoper is (is de XL2370 die meerprijs waard?).

Alvast bedankt.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:25
Ga naar de Samsung site en daar kan je een direct een vergelijk maken tussen de 2 monitoren (zie wel dat veel gegevens voor de xl ontbreken)

Sowieso zijn het 2 compleet verschillende monitoren. Dat het nummer achter de letters hetzelfde is, is volgens mij meer toeval. Grootste verschil, de P2370 is een LCD met CCFL, de XL2370 is LCD met LED... het contrast is dus ook duidelijk anders, de xl heeft meer aansluitingen en kan geluid van HDMI doorlussen e.d. De XL2370 is overduidelijk een veel betere monitor, daarom ook duurder...

De P2370 is weinig mis mee, de XL is gewoon een nieuwe/betere versie... Als je geen belang hebt bij audio over hdmi via de monitor e.d., dan zou eigenlijk alleen de LED-backlighting doorslaggevend zijn, maar dat rechtvaardigd voor mij de meerprijs niet. Persoonlijk zou ik dus voor de P2370 gaan om een hoop geld uit te sparen, is geld niet zo'n probleem dan heb je met de XL2370 een completere monitor.

[ Voor 40% gewijzigd door MicGlou op 21-04-2010 12:58 ]

• giedo555
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-01 21:20
Bedankt voor je reactie. Daar heb ik wat aan.
Ja volgens mij zit er qua beeldkwaliteit geen verschil tussen HDMI en DVI. Kan iemand dit verifiëren?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

beeld via DVI en HDMI zijn ook hetzelfde, alleen de connector is anders (en kan je over een HDMIkabel ook geluid sturen)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:25
giedo555 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 13:59:
Bedankt voor je reactie. Daar heb ik wat aan.
Ja volgens mij zit er qua beeldkwaliteit geen verschil tussen HDMI en DVI. Kan iemand dit verifiëren?
Terw_dan zegt het al, de aansluitingen maken qua beeldkwaliteit niets uit, alleen als je ook audio over dezelfde kabel wilt.

Wat wel een belangrijk punt is qua beeldkwaliteit, monitoren met LED-backlighting hebben normaal gesproken betere zwartwaardes dan conventionele backlighting, ofwel er is minder last van backlightbleeding. Das toch wel een punt om rekening mee te houden...

[ Voor 5% gewijzigd door MicGlou op 21-04-2010 15:02 ]