Apple verkoopt 131 procent meer iPhones

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-02 18:23

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
Beste Geachte Redactie,

volgens mij klopt de titel van het artikel nieuws: Apple verkoopt 131 procent meer iPhones niet helemaal.

Zeker niet als ik de bron erbij haal en blijkt dat Apple *maar* 131% meer iPhones heeft verkocht dan vorige jaar in het eerste kwartaal.

131% meer, insinueert (in ieder geval bij mij) dat er meer dan een verdubbeling is geweest in het aantal verkochte iPhones.

Graag jullie visie hier over :)

Matis

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Verwijderd

Matis schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:03:
Beste Geachte Redactie,

volgens mij klopt de titel van het artikel nieuws: Apple verkoopt 131 procent meer iPhones niet helemaal.

Zeker niet als ik de bron erbij haal en blijkt dat Apple *maar* 31% meer iPhones heeft verkocht dan vorige jaar in het eerste kwartaal.

131% meer, insinueert (in ieder geval bij mij) dat er meer dan een verdubbeling is geweest in het aantal verkochte iPhones.

Graag jullie visie hier over :)

Matis
Na een (of toch al meerdere?) discussie(s) over eventueel Apple non-nieuws en de reacties daarop, nu weer dit op de FP terugvinden, vind ik zelf trouwens nog vreemder. Dat daarbij creatief word getiteld komt er nog bij inderdaad :)

• punishedbrains
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-01 19:28
Waar staat dit dan? Ik quote uit de PR-release:

"The Company sold 8.75 million iPhones in the quarter, representing 131 percent unit growth over the year-ago quarter."

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:27

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De bron praat toch ook over 131%?
Apple sold 2.94 million Macintosh® computers during the quarter, representing a 33 percent unit increase over the year-ago quarter. The Company sold 8.75 million iPhones in the quarter, representing 131 percent unit growth over the year-ago quarter.
Ok, 'increase' versus 'growth', mijn engels niet niet zo super meer, in welke context dit moet worden gezet (groei van 131% is toch gelijk aan een steiging van 131%?).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• punishedbrains
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-01 19:28
Jep en bovendien staat in regel 1 van de titel van de PR-release: "Record March Quarter Revenue and Profit
iPhone Sales More Than Double", more than double is meer dan 100%.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:27

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar dat verwijst weer naar revenue en profit, niet zozeer een 131% increase van iphone verkopen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ik kan het niet terugvinden. Waar blijkt dat cijfer van 31% uit?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-02 18:23

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
Mea culpa, de titel van het artikel is wel goed, echter wordt/werd de term growth en increase door elkaar gehaald en de 31 was een typo mijnerzijds :$

Edit; naast mijn zijn er kennelijk nog meer mensen welke de cijfers verkeerd interpreteerden: ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Matis op 21-04-2010 10:30 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
In Q1 2k9 heeft Apple zo'n 3,79 milljoen iPhones verkocht, dus het artikel klopt welzeker.
een bron, meer te vinden via Google :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Tja, met een volledig doorgehaalde topicstart is verdere discussie niet nodig, denk ik :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.