[MSI HD 4850 R4850 - T2D512] wordt plots niet meer herkend

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blend
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Beste Medetweakers,

Het probleem:
Vorige week heb ik tweedehands een MSI HD 4850 aangeschaft. Deze heb ik in m’n desktop gestopt, PC opnieuw geïnstalleerd met windows 7, met alle drivers voor mobo en graka en het draaide als een zonnetje. Een aantal spellen geïnstalleerd, niks mee aan de hand en kon deze gewoon spelen. Zondagochtend had ik nog Metro2033 gespeeld. Ik kom s’avonds thuis, start de PC, maar geen beeld. De computer piepte zoals gewoon 1x en het windows opstart geluid klonk via de speakers. Ik heb toen een monitor op de onboard videokaart aangesloten en daar kreeg ik wel het beeld van een opgestartte windows.

Wat heb ik gedaan:
Vervolgens heb ik de videokaart in m’n HTPC gestopt, daar deed de videokaart het wel. Daarnaast heb ik een 6600GT in m’n desktop gestopt en deze deed het hier ook. Het lijkt erop dat alle apperatuur nog functioneerd, alleen de combinatie van de 4850 in m’n desktop lijkt niet te werken.

Specificaties desktop:
Mobo: MCP73pc
CPU: Q6600
Graka: MSI R4850-T2D512 Radeon HD 4850 512MB 256
Voeding: Recom 450W

Specificaties HTPC:
Mobo: Asus a8n-e
CPU: AMD 3200+
Voeding: Recom 450W

Ik heb alles getest de hardware lijkt allemaal te werken. De desktop werkt met een andere graka en de 4850 werkt in een andere PC. Ik heb de BIOS van de desktop al eens gereset, ik heb alle hardware goed aangesloten, alle stroomkabels gecheckt (ook de 6pins achterin de 4850 aangesloten), alles vast gemaakt, maar ik zie gewoon niet waar er een probleem kan liggen.

Als de pc opgestart is en ik kijk via in Windows naar de apparatenbeheer, is de videokaart ook nergens te bekennen. De PC ziet dan alleen de onboard chipset.

Het systeem heeft het gewoon werkend gedaan, maar ‘opeens’ deed die het niet meer. Heeft iemand een idee wat ik kan doen om het weer werkend te krijgen?

ik heb al heel wat fora en google-zoekresultaten gehad, maar ik kom nergens dit probleem tegen.

Mvg,

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3P4
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-02 16:38
Misschien een bios setting die je laat kiezen tussen igp of pci-e even controleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blend
  • Niet online
Ook al eens mee geklooid. Maar ik vind het raar,.. als ik dan de 6600GT er weer in stop, die pakt die wel direct.. daar kan het dan toch niet aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cmos clear misschien proberen, en dan je onboard videokaart uitschakelen in de bios.

Worth a try.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blend
  • Niet online
ik heb de bios ook wel eens gereset ja (batterij eruit, 220v eraf en dan de aanknop 10sec inhouden), maar startte weer op zonder de videokaart te zien.

ik heb vandaag toevallig iets gelezen over het flashen van de videokaart. Zou dat het probleem op kunnen lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, maar het kan zijn dat je je onboard VGA moet uitschakelen in je bios... u never know with computers.
Blend schreef op woensdag 21 april 2010 @ 14:05:
ik heb de bios ook wel eens gereset ja (batterij eruit, 220v eraf en dan de aanknop 10sec inhouden), maar startte weer op zonder de videokaart te zien.

ik heb vandaag toevallig iets gelezen over het flashen van de videokaart. Zou dat het probleem op kunnen lossen?
Flashen (als ik het goed heb, correct me if im wrong!) word meestal gebruikt voor overclocken dacht ik. Door het flashen van een videokaart kun je de standaard waardes aanpassen bijv. Core 500Mhz > 550Mhz Wanneer hij geflasht word is dat de default Core MHz 550.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blend
  • Niet online
Gisterenavond in de bios liggen sleutelen, maar zonder enig resultaat. je kunt de onboard niet echt uitschakelen, maar je kan wel zeggen dat die eerst naar andere videokaarten moet zoeken. Dit lijkt dus ook geen succes te hebben.

ik zou denken dat er een kabelbreuk is, misschien de 6pins stekker, maar mocht dit het geval zijn, dan zou het systeem aan moeten gevern dat die kabel niet aangesloten is.

Kan het aan het PCI-e slot liggen? als hier iets mis mee is, dan zou een andere kaart het toch ook niet moeten doet? Dit is hier wel het geval.

Edit: ik had iets gelezen dat sommige chipset niet comptabele zijn met PCI-e kaarten (1.0a, 1.1 en 2.0), dan pakt het moederbord de kaart gewoon niet. Dit zou een mogelijkheid zijn, maar dit verklaart nog niet waarom het setje het eerst wel deed.

[ Voor 18% gewijzigd door Blend op 23-04-2010 08:27 ]

Pagina: 1