Fast ADSL, planet en probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tazzz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-08 14:50
Ik heb twee compu's geconfigureerd voor fast adsl. Alleen nadat er een is ingelogd, kan de andere ook inloggen, maar dan krijg ik geen dataverkeer meer. Als je naar een site pinged dan resolved ie wel het ip-adres (voor de helft van de tijd, andere helft is packageloss).
Als er dan een van beide uitlogt, dan loopt het weer goed.
Beide hebben een apart ip-adres toegekend gekregen. Ook heb ik geprobeerd DHCP-server aan te zetten van de modem, maar dat boeit niet, probleem blijft hetzelfde. Nou weet ik dat XS4ALL voor elke pc afzonderlijke inlognamen heeft, dus inlognaam %2 of %3 bijvoorbeeld. Is dat misschien bij planet ook zo?

Alvast bedankt!

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:10
Bij mijn weten met MXstream IPnummer (138.nogwat),
dan spatie dan pc1 of pc2 etc. Staat tenminste zo in het boekje.

Import van EVs

Verwijderd

Probeer het, je weet het niet, hè?8-)

Verwijderd

Ja, bij xs4all krijg je voor 4 verschillende peecees vier verschillende inlognamen en wachtwoorden.

Je kunt die alcatel speedtouch ethernet modem op een hub zetten en dan de rest van de peecees ook op de hub.

Rob

• Tazzz
Dat heb ik ook gedaan. Maar ik krijg nog steeds geen goede verbinding. Heeft niemand dan Fast Adsl bij Planet?

Verwijderd

Log je wel in met verschillende wachtwoorden/users voor elke pc? Het dunkt mij dat anders twee peecees hetzelfde IP adres toegewezen krijgen.

Bij XS4ALL heb ik idd 4 users gekregen EN daaraan gekoppeld 4 IP adressen.

Rob

• roba
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-09-2012

roba

Ook Olrik gekend?

Kun je vooraf even wat weer info verstrekken? Bijv. welk OS (windows versie) gebruik je en zit je modem op een hub/switch/router, of direct als kaartje in je PC?

Stel dat je W98 gebruikt en kaartje zit in je PC, dan geldt het volgende. Zet bij je 'server' PC kaart sharing aan. Dit is te vinden onder netwerk eigenschappen. Bij de 'client' PC moet je de gateway invullen met IP adres van server. Dit gegeven is eenvoudig te achterhalen door in de server PC het commando "winipcfg" uit te voeren onder de run van je taakbalk. De waarde die je dan te zien krijgt vul je vervolgens bij je client PC onder gateway in. That's all.

Zit je echter direct op de hub/switch/router, dan heb een een 2e user id nodig. Aan te vragen bij/via je provider en kost je pegels.

The desire to know is natural to all good people!

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:29

Flexx

This side up

Dat heb ik ook alleen dan met de Kabel, dus het ligt niet aan de ADSL lijn. En bij mij is het zo dat de server ok gelijk geen data verkeer meer krijgt.

Ik zou ook graag willen weten hoe je dit oplost.

• roba
  • Laatst online: 24-09-2012

roba

Ook Olrik gekend?

Flexx... Ik mag aannemen, dat je bedoelt dat een een kabel aansluiting van bijv. Chello of zo hebt. In dat geval is het dus logisch dat je géén ADSL aansluiting hebt.

Helaas, helaas.. van kabelaars weet ik te weinig om je een goed (en dus bruikbaar) advies te geven. Wellicht iemand anders.

The desire to know is natural to all good people!

• Tazzz
OK, de modem zit met een crosslink kabel aan een hub. Pc's hebben 10.0.0.150 en 10.0.0.151 als ip-adres. Modem 10.0.0.138. Bij het inloggen op mxstream heb je aparte inlognamen van kpn gekregen, dus voor pc1, pc2 etc. Daarna ga je inloggen bij je provider en daar gaat het dus mis. Want ik log dus met dezelfde naam en password in.
Krijg je dan pas trouwens een (extern) ip-adres toegewezen?
Volgens het boekje hoef je dus geen gateway op te geven, wat ik zelf ook vreemd vond. De bedoeling is dus dat iedere pc afzonderlijk kan inloggen, zonder dat je server-client software moet installeren en een pc aan moet houden.
Heeft het ook niet te maken met de instelling van je modem?

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:29

Flexx

This side up

Nee duh, ik weet ook wel dat ik geen ADSL lijn heb, ik wil alleen Tazzz duidelijk maken dat het niet aan zijn ADSL ligt omdat ik met de kabel (sonera Rotterdam) hetzelfde probleem heb.

• dôh
  • Laatst online: 15:28
Probeer bij start.mxstream.nl achter je login naam voor pc 2 er "%2" achter te zetten en pc 3 "%3" dat werkte bij mij ook!
:)
Pagina: 1