Toon posts:

Custom Arcade Stick

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds een tijd mijn liefde voor fighting games terug gekregen dankzij BlazBlue Calamity Trigger.
Nu zit ik te kijken om een Arcade stick aan te schaffen.

Ben er via een amerikaans forum achter gekomen dat daar mensen zijn die ze zelf bouwen. Schitterende sticks komen naar voren in die thread.
Nu ben ik hier een daar gaan zoeken om zelf te kunnen bouwen, maar gezien ik 2 linker handen heb zal dat er niet helemaal in gaan zitten.

Nu vraag ik mij af of er hier mensen zijn die Aracade Sticks bouwen (hebben gebouwd).
Als dat het geval is, worden er ook opdrachten aangenomen ? En wat zijn de kosten plus/minus voor een complete stick (liefst compatible met zowel xbox360 als ps3).

Hoop dat er hier mensen zijn die mij op weg kunnen helpen.
Heb inmiddels het hele internet afgezocht naar e.e.a. zonder (betaalbaar) resultaat.

GrtZ
- Trell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-12-2020

Geengrenzuh

Jeweet!

Als ik jou was zou ik even op het forum van drakenslag.com kijken. Daar zitten wel een aantal custom stick builders. Één ervan heeft ook een site: http://www.shadaloo.eu/ en maakt wel mooi custom spul.

Maar waarom geen TE stick? Die is echt perfect IMO.

PSN: Geengrenzuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier staan wel een paar mooie voorbeelden en handige tips
http://www.gamekings.tv/i...ensdag-custom-gamesticks/

Is het zelf maken van een stick je toch te veel werk kan je altijd nog naar zoiets kijken...
http://www.gamekings.tv/i...nsdag-fightstick-special/

Ik hoop dat je er wat aan hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 08:46:
[..] En wat zijn de kosten plus/minus voor een complete stick (liefst compatible met zowel xbox360 als ps3).

[..]
Er zijn mensen die een xbox 360 stick aan de praat hebben gekregen doormiddel van een XCM Cross batlle adapter 2.0 maar die zijn al gauw 70€ en geen garantie dat het werkt. Zowiezo zal je zelf aan het klussen moeten gaan wil je hem bijvoorbeeld voor ps3 en 360 gebruiken. Het zijn namelijk 2 compleet verschillende systemen. Dan zou je van 2 sticks 1 360 en 1 ps3 1 stick van moeten maken.

Op http://www.shoryuken.com/ op het forum kan je van alles vinden over arcade sticks, ook sommigen die er een op beide platformen gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door BAS80 op 21-04-2010 17:49 ]

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJN
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 10:04

AJN

Er zijn maar heel weinig hobbyisten die een custom arcade-stick maken om deze te verkopen. En hier in Nederland al helemaal niet denk ik.

Ik heb zelf een oude Dreamcast stick omgebouwd voor mijn PS3, dus misschien dat ik je wel wat tips kan geven. Ik heb hiervoor de volgende guides gebruikt: Guide_1 en Guide_2.
Mijn onderdelen heb ik besteld bij Lizard Lick.

Maar als je gewoon een degelijke arcade-stick wil kan je deze misschien beter van een degelijke fabrikant kopen. Je kan hierbij er op letten van wie de knoppen en stick afkomstig zijn. Knoppen en sticks van 'Sanwa' en 'Happ" worden veel aangeraden.
Ook is het wel handig om te weten of je een stick wil die in een rondje draait of in een vierkante vorm zit. Maar dit is meestal makkelijk te veranderen door de Restrictor Plate te vervangen.

Voor een paar mooie plaatjes van custom sticks en informatie over arcade-stick fabrikanten zou je ook eens in deze NeoGAF thread kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 14:54

Nohead

PSN ID: Nohead

Ik zou ook zeggen kijk even op drakenslag of op shoryuken?
Maar betaalbaar en customstick ik weet niet of dat erg goed samen gaat? Wat zou je dan max willen besteden?

Misschien is een Madcatz TE Stick een optie? Sanwa stick + buttons en eventueel te modden naar wens.
En goed betaalbaar nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit toch te denken om een custom build te bestellen bij Shadaloo.eu.
Mensen ervaring met bestellingen via Shadaloo ?

Custom build (met eigen art, bubbletop ball, etc.) kom ik op € 170,- incl verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJN
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 10:04

AJN

Ik ken Shadaloo.eu niet maar wat ze hebben ziet er goed uit (maar geen stick die op de 360 en PS3 werkt ;( ). Ik heb net ook een lijst gevonden waar een aantal custom makers in vermeld worden. klik

Maar je betaald wel bijna het dubbele voor zo'n custom stick waar ze dezelfde onderdelen voor gebruiken als bij een Madcatz of Hori stick.
Je moet er wel erg in hebben dat het mooie plaatje op zo'n custom stick niets anders is dan een uitgeprint plaatje onder een stukje doorzichtig perspex. Zo is het vaak ook mogelijk om je Madcatz of Hori stick to voorzien van custom art. Net zoals het vervangen van de ball top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
De PS3 gebruikt de USB HID standaard om met de pad's/sticks te communiceren. Microsoft heeft een eigen protocol gebruikt om zo controle te houden over de beschikbare controllers voor de xbox (third party lockout). Dus ondanks dat ze dezelfde USB plug gebruiken is interoperabiliteit vrijwel onmogelijk gemaakt.
Pagina: 1