Toon posts:

Bcdedit aanpassing levert BSOD op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vriend gister 'geholpen' met een probleem op zijn laptop:

Hij had erg last van DEP dus via BCDEDIT het commando

bcdedit.exe /set {current} nx Alwaysoff

uitgevoerd. Even rebooten en en er verschijnt een BSOD met de melding PAGE_FAULT_IN_NON_PAGED_AREA waarna de laptop reboot.

Veilige modus en laatste correcte opstart opstarten bieden geen soelaas.
Wel vervelend aangezien je er nu weinig mee kan dus vroeg ik me af hoe dit op te lossen is. Zelf zat ik te denken aan een DOS-bootdisc te maken waardoor je in Dos kan komen en dan het omgekeerde commando:

bcdedit.exe /set {current} nx Alwaysoff

in te voeren maar ik dacht: ik vraag het eerst hier, misschien weten jullie al of zoiets werkt en zonee, wat dan wel zou werken.

Nog enkele notas:
-Het geheugen van de pc is ok, daar ligt het niet aan
-er is recentelijk geen nieuwe hardware gebruikt
-de laptop draait op Vista

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-12 14:01
Kun je dat niet veel makkelijker fixen via de herstel console? Als je boot naar je herstel console kun je automatisch problemen met opstarten laten oplossen.

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Hebben we geprobeerd, maar als hij automatisch gaat zoeken naar problemen dan vindt hij het probleem niet en lost dus weinig op. Er is wel een optie om de computer compleet te herstellen maar dan ben ik ws alles kwijt en dat wil ik toch proberen te voorkomen.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-12 14:01
Je kunt toch vanuit de herstel console in de command promt komen? Vanuit daar zou je nog een "bootsect /nt60 C:\" kunnen proberen. Wellicht dat je vanuit daar ook de "bcdedit.exe /set {current} nx Alwayson" kunt proberen.

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Vanuit de herstelconsole kom ik bij een Dosprompt uit die standaard op X: staat (boot?) en naar c: gaan lukt dan niet, wel naar F: (=usbstick)

update: wat opgezocht. Dat PAGE probleem geeft idd aan dat er iets mis is met de opstartgegevens en bbcdedit is bedoeld om die gegevens aan te passen dus ik zit wel op het goede spoor iig.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2010 11:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
edit: dubbel

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2010 11:37 ]

Pagina: 1