Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MBR verplaatsen.

Pagina: 1
Acties:

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:07

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Na enkele weken geleden een SSD te hebben aangeschaft, een complete nieuwe installatie van Windows 7 gedaan. Naast deze SSD, heb ik 2 schijven in raid 0, en tijdens de installatie van windows is blijkbaar de MBR terecht gekomen op deze schijven, die toen niet eens geformatteerd waren, alleen de raid was aangemaakt.

Nu ben ik van plan om binnenkort een ander moederbord aan te schaffen, en ik ga ervanuit dat ik deze raid instelling verlies? Hierbij dus ook de mogelijk heid om op te starten aangezien dit via de raid gaat op het moment. Graag wil ik de MBR overzetten naar mijn SSD, zodat ik in ieder geval geen nieuwe windows moet installeren. Ik heb al geprobeerd om de schijf op actief te zetten, en via de setup disk van windows 7, en de console fixboot en fixmbr uit te voeren, maar zonder success.
Elke keer als ik probeer te booten van de SSD, komt de melding : bootmgr ontbreekt.

Ik hoop dat er een oplossing is , zonder dat ik windows opnieuw kan installeren.

-= Very annoying forum person =-

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Probeer anders eens:

bootsect /nt60 c:

in de \boot directory van je Windows 7 installatieschijf :)
bron

[ Voor 30% gewijzigd door spone op 21-04-2010 00:05 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:07

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
spone schreef op woensdag 21 april 2010 @ 00:04:
Probeer anders eens:

bootsect /nt60 c:

in de \boot directory van je Windows 7 installatieschijf :)
bron
Zodra ik in dit menu zit is deze schijf niet C, moet ik dan toch :c aanhouden?

Edit , helaas geeft dit dezelfde fout : bootmgr is missing, geprobeerd op c en d.

[ Voor 9% gewijzigd door master_viper op 21-04-2010 00:20 ]

-= Very annoying forum person =-

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
master_viper schreef op woensdag 21 april 2010 @ 00:08:
[...]

Zodra ik in dit menu zit is deze schijf niet C, moet ik dan toch :c aanhouden?

Edit , helaas geeft dit dezelfde fout : bootmgr is missing, geprobeerd op c en d.
Ik neem aan dat je op dit moment de betreffende RAID schijven afgekoppeld hebt? En als je boot vanaf de Windows BOOT dvd en dan op SHIFT-F10 als je in het eerste scherm zit waar je je taal kunt selecteren (toetsenbord etc.).

Ga dan naar de \boot map op je dvd, kijk eerst even welke drive letter je harddisk heeft (eventueel mbv het commando DiskPart) en voer dan bootsect /nt60 drive: uit (waarbij drive: de driveletter is waar Windows op staat :+).

Misschien moet je hem (dmv DiskPart) ook nog even Active maken. Weet je niet hoe dat moet? Google kan je daar vast mee helpen.